Perkele... Paskinta mitä mulle on ikinä tapahtunu, tai ainaki tuntui kaikkein inhottavimmalta. Viisaudenhammas oli tulehtunu ja menin sit päivystykseen sen kanssa. Lääkäri otti röntgenkuvan siitä: ensimmäinen kunnon haava ikeneen. Röntgenkuva meni vituiks, otti uuden: lisää saman haavan repimistä. Katto kuvaa ja tuumas, että täähän lähtee helposti. Eihän se puutunu millään, kun oli tulehdus. Viidennen puudutuspiikin jälkeen se sano, että tää on kyllä maksimi, että nyt joudut mennä käytävään odottamaan, jotta se alkaa vaikuttaa. Kiitos tästä, se oli ihana huilaustauko! No, jatkettiin laittamalla lisää puudutuspiikkejä ja lekuri piti suupielestä kiinni sillä terävällä piikillä: erittäin syvä ja kipee haava. Väänsi hammasta ja poras sitä välillä rikki ja kiroili ja puudutti lisää. Ei meinannu lähtee.
Teki loppujen lopuks 55min ylitöitä ja laitettiin 10 puudutusampullia, ennen ku se lähti irti; pikkasen pyörrytti kun siitä nous. Se rutina ei mua niin haitannut, enemmän se sattu, kun toiset hampaat väänty toisiaan vasten... Sain antibioottikuurin, en saikkua.
Viikkoon ei pystyny syömään kunnolla, kun ei voinu avata suuta lähes ollenkaan, kun se suupieli oli niin kipee. Ikenen haavaan kirveli kaikki muu paitsi vesi.
Karsee valitusteksti ;)
Mutta nyt kolme ja puol viikkoa poiston jälkeen ihmettelen, miksi vihloo koko alaleukaa ja särkee ientä ja huomaan, että sinne on jäänyt ikenen sisäpuoleen pala hammasta. Kiitos ihan vitusti. Toinenkin viisuri alakerrasta alkanu vihottelemaan ja mulla ois sille poistoaika ens kuun lopussa, mutta ei kyllä tee mieli enää koskaan mennä hammaslääkäriin. Yksityiselle ei oo varaa.
Vituttaa :curs: Kai mä sit elän syöden särkylääkettä 3 x päivässä loppuelämäni.
Toisaalta ne särkylääkkeet tulis varmaan jossain vaiheessa maksamaan sen yksityisen verran.... Hmmmm