toolate
Itse olen kyllä aika samoilla linjoilla. Tosin itse olen hieman enemmän kallellaan viskiin päin...- Konjakkia ei mielellään kahvin kanssa. Kahvi sisältää joitain ainesosia jotka "tukahduttavat" makuaistia jolloin ymmärrettävästi konjakin nauttiminen tämän yhteydessä ei ole paras mahdollinen tapa.
- Konjakkia ei mielellään "aromilasista". Alkoholi saa aromilasissa suuren haihtumispinta-alan ja ainoastaan haisteltu tuoksu on suurimmaksi osaksi alkoholia. Tähän löysin myös toisenkin lähteen.
- Konjakki toimii hyvin pienen jääpalan tai pisaran veden kanssa.
- Konjakin tarjoilulämpötila viileähkö (lue: ~15 asteinen). Tarkoittaako tämä samaa kuin nauttimislämpötila?
- Konjakki avautuu hyvin vesipisaran tai pienen jääpalan kanssa.
Mitä olette näistä mietteistä mieltä? Ovathan ne tosin itse kouluttajan suusta, mutta yleinen kanta mietityttää.
Kahvi ja konjakki eivät kyllä samaan hetkeen kuulu. Pilaavat toisen nautinnot täysin.
Niin viski kuin konjakkikin pienestä lasista. Viskit menee kotona riedelin vinum laseista.
Konjakkiin toimii tuo vesi (muutamia pisaroita) hyvin maukujen avaajana kuten myös viskissäkin.
Nauttimislämpönä toimii hyvin huoneen (+20) ja sitä alemmat lämpötilat. Omiin kokemuksiin perustuen ihan hyvää tietoa koulutuksessa on tarjottu.