Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tätä meni juuri mukavan rentouttava annos Simpsoneita katsoessa. Oikein maukasta.

Määrittele "mukavan rentouttava annos" ? Itselläni se on tänään 3*4cl maisteluita....

Glenfiddichiltä olisi hienoa kerätä kaikki mitä löytyy markkinoilta...

Onko kokemuksiia sellaisista deluxe blendeistä? Esim: Antiquary, President special reserve 12yo ja Somethin special. Tai ainakin maailmalla noita kutsutaan "deluxe" mitä sitten lieneekin näiden kohdalla?

Toi Ardbeg Ten vaikuttaa mielenkiintoiselta, millaisista kuppiloista tollasia viskejä vois löytyä hyllystä? Ei varmaan ihan joka kulmalta.. Tuolla tosin puhuvat ettei ole mikään aloittelijan juoma, mutta mieli tekisi ainakin kokeilla -> http://www.nautiskelijat.net/wp/?p=57 Mahtaisko esim. Teerenpelistä löytyä tota viskiä?

Edit. eli ihan aloittelija olen kyllä viskien kanssa, joskus aikoinaan tein sen virheen että ostin silloin lähes halvinta viskiä, Rob Royta, ja siellä se pullo on edelleen kaapissa ja pinta putoaa aika hitaasti..

Määrittele "mukavan rentouttava annos" ? Itselläni se on tänään 3*4cl maisteluita....

Taisi olla siinä 6-7cl. Sangen pientä tissuttelua siis, mutta lämmitti ihan kivasti :)

Toi Ardbeg Ten vaikuttaa mielenkiintoiselta, millaisista kuppiloista tollasia viskejä vois löytyä hyllystä? Ei varmaan ihan joka kulmalta.. Tuolla tosin puhuvat ettei ole mikään aloittelijan juoma, mutta mieli tekisi ainakin kokeilla -> http://www.nautiskelijat.net/wp/?p=57 Mahtaisko esim. Teerenpelistä löytyä tota viskiä?

Edit. eli ihan aloittelija olen kyllä viskien kanssa, joskus aikoinaan tein sen virheen että ostin silloin lähes halvinta viskiä, Rob Royta, ja siellä se pullo on edelleen kaapissa ja pinta putoaa aika hitaasti..
En kyllä usko, että Ardbeg maistuisi sinulle, jos Rob Roy ei maistu. Ardbeg on aika tuhtia tavaraa. En lähtisi sitä suosittelemaan viskeihin tutustuvalle aloittelijalle.

Ja joissakin piiressä Rob royta on kehuttu olevan suhteelisen hyvä blendi kun suurin osa siitä on kuulemma jonkin "kuuluisan" tislaamon single maltia.

Ja joissakin piiressä Rob royta on kehuttu olevan suhteelisen hyvä blendi kun suurin osa siitä on kuulemma jonkin "kuuluisan" tislaamon single maltia.

Käsittääkseni Bowmorea. Itse onstan aina Rob Royta talous/dokausviskiksi. Ehkä hintaluokkansa paras tuote.

Viskinmaistelun aloitteluun sopii minusta hyvin jokin Speyside-viski.. Ovat kepeämmän makuisia kuin nuo tujakan turpeiset ja savuiset Islay-viskit. Itselleni näin aloittelijana upposi enemmän kuin hyvin Glenfiddich 12yo mallasviski, joka oli suorastaan hedelmäisen raikasta ja helppoa juoda. Tästä seuraava pullo tulee olemaan rahtusen verran savuisempaa...

Jos viskin makuun ylipäätänsä pääsee niin kyllä Islayt hakkaa ainaki mun maistamat muut ihan selkeesti. Tahto itellä vain olla että viskin juontiin piti varta vasten ja nimen omaan opetella. Muutama vuosi takaperin lens laatta ku menin edes maistamaan viskiä, mutta pikku hiljaa lähin liikkeelle Seagramin VO:sta joka on kyllä enemmän siirappia ku viskiä, ja tälle tielle jäin.

Kyllä toi Rob Roy aikanaan oli sellane illan lopettaja ettei mitään rajaa.. Loppuillasta kohtuullisessa humalassa pieni suullinen siitä pullosta ja illan juomiset oli siinä:D Tosin aikaa tästä on jo 3-4 vuotta, joten nyt saattaisi itse olla hiukan valmiimpi maistelemaan noita viskejä. Muistin, että olen kerran maistanut Glenfiddich 12 Year Old viskiä ja siinähän jopa pystyi maistamaan hiukan muutakin kuin vahvan alkoholin..

Pahus tuo Royal Loshnagar 1998 signatory jää sitten saamatta. Setä pisti viestiä että ei enää saa. Se olisikin ollut oikeastaan "helmi" sillä pullotettu vain 403 pulloa. No katsotaan jos setä löytää vaikka jonkun muun Signatory pullon mukaan tuliaisiksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään maistettu perus Jamesonia, Loch Lomondia ja "elävä pullo". Ja jameson huonoin, Loch Lomond on muuttanut makuaan kun ollut aukaistuna. Alkuun oli hemmetin pahan hajuista ja mautonta mutta nyt haju laantunut ja maku perus miedon savuinen. Sitten elävässä pullossa tulee sellainen speyburnin keveys ja vaikka benromachin savuisuus esiin. En edes enää muista että mitä kaikkia viskin jämiä olen siihen laittanut. Jokaista vain 4cl maisteltu.

Alkosta tuli haettua Caol Ila -pullo ja sitten Rob Royta ku on kovasti ollu puheissa. Sen aukaisin ja maistelin ja sehän oli ihmeen hyvää niinkin halvaksi viskiksi.. Parasta halpaa sekoiteviskiä jota on tullut maisteltua. Caol Ila odottaa vielä parempaa hetkeä, odotukset ovat korkealla.:kuola:

Viskinmaistelun aloitteluun sopii minusta hyvin jokin Speyside-viski.. Ovat kepeämmän makuisia kuin nuo tujakan turpeiset ja savuiset Islay-viskit. Itselleni näin aloittelijana upposi enemmän kuin hyvin Glenfiddich 12yo mallasviski, joka oli suorastaan hedelmäisen raikasta ja helppoa juoda. Tästä seuraava pullo tulee olemaan rahtusen verran savuisempaa...

Tämä on enemmän kuin totta. Olen ollut illanvietossa, jossa oli viski-koulutusta. Olikohan siinä nyt Grands, jack daniels ja Bowmore 12yo maisteltavana. Lopuksi äänestetty paremmuusjärjestys oli tuo sama, eli Grands oli parasta. Bowmore oli jo selvästi "tavikselle" liian tuhtia kamaa. Illanvietossa oli muistaakseni reilut 10 henkeä.

Tulipa kehujen takia ostettua pullo Rob Royta (ensimmäinen Jamosonia halvempi pullo) ja nyt tuli 20 vuotta viskejä maistelleelle eteen tarve tyhmälle kysymykselle. Mikä hito säätö se pullon kaulassa oleva muoviviritys on? Tarkoitus estää kaatamasta kunnon kokoisia paukkuja?

Itse aine on tosiaan aika asiallista hintaluokassaan. Voin myös puolestani suositella.

Tulipa kehujen takia ostettua pullo Rob Royta (ensimmäinen Jamosonia halvempi pullo) ja nyt tuli 20 vuotta viskejä maistelleelle eteen tarve tyhmälle kysymykselle. Mikä hito säätö se pullon kaulassa oleva muoviviritys on? Tarkoitus estää kaatamasta kunnon kokoisia paukkuja?

Itse aine on tosiaan aika asiallista hintaluokassaan. Voin myös puolestani suositella.

Se on älykkyystesti. ;)

Aaaarrrgggghhhh, kerro ratkaisu!!!!!!!!!!!!!

edit: kuten alkuperäisen viestin typoista huomaa, olen kyllä saanut ainetta valutettua lasiin ihan tarpeeksi. Mutta mikä on sen muovivirityksen idea?

Ihmettelin ihan samaa ja pitkään vaan pyörittelin pulloa kädessä ja koitin uudelleen ja uudelleen kaataa juomaa lasiin..:david::lol2: No eihän sieltä saatana mitään tullu. Semmoinen pieni täräytys kaatovaiheessa sai viskin virtaamaan lirisemällä muovihässäkän läpi, mutta varsinaisesti sen tarkoitus ei kyllä mullekaan auennut. Kaikkea ne keksii.

Äsken avasin Caol Ilan juhlistaakseni hyvin onnistunutta työpäivää ja olihan se ihan makosaa.:thumbs:

Aaaarrrgggghhhh, kerro ratkaisu!!!!!!!!!!!!!

edit: kuten alkuperäisen viestin typoista huomaa, olen kyllä saanut ainetta valutettua lasiin ihan tarpeeksi. Mutta mikä on sen muovivirityksen idea?

Käsittääkseni se on ihan "köyhän miehen kaatonokka" eli helpottaa juoman kaatamista tarkasti esim. mittaan. Keskeltä kun painaa sen "nystyrän" sisään, niin pullosta tulee siisti liru ulos.Vastaavia virityksiä näkee paljon ulkomailla.

Käsittääkseni se on ihan "köyhän miehen kaatonokka" eli helpottaa juoman kaatamista tarkasti esim. mittaan. Keskeltä kun painaa sen "nystyrän" sisään, niin pullosta tulee siisti liru ulos.Vastaavia virityksiä näkee paljon ulkomailla.

Palkkapäivä kun oli, niin modasin tosta vähemmän köyhän miehen kaatonokan ja nappasin pihdeillä sen nystyrän pois :whip: Jo rupesi lasi täyttymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom