Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos nyt joku rupee hamstraamaan niitä viskejä ja konjakkeja, niin ei niitä aukoa kannata. Maku laimistuu ja väljähtyy. Pullo niin kauvan kiinni ja sit kun aukasee niin juo saman tien pois (lue muutaman kuukauden sisällä).

Jos nyt joku rupee hamstraamaan niitä viskejä ja konjakkeja, niin ei niitä aukoa kannata. Maku laimistuu ja väljähtyy. Pullo niin kauvan kiinni ja sit kun aukasee niin juo saman tien pois (lue muutaman kuukauden sisällä).

Ei tietenkään aukaista kuin tarpeeseen. Hieman tuon aukaistun tuotteen laatua voi pidentää joko siirtämällä se pienempään pulloon tai sitten lasiahelmiä pulloon lisäämällä eli pienentämällä sitä ilma määrää.

onko kellään kokemuksia japsiviskeistä? nyt täällä asustellu pari kk ja tullu maisteltua erinäisiä halpisviskejä.. suntory ja kirin on hallitsevia panimoita ja niillä tuntuu löytyvän myös laadukkaita viskejä.. eritoten kirinin tuottamia

mutta jos jollain on ehotuksia mitä kokeilla nii olen kuulolla.. viskit ja muut yleensäkki on täällä suht halpaa, jos vertaa esim jack danielssin laadukkaampaa versiota nii täällä 0,7 16e ja suomessa reilu 30e?

Koitappa Nikka All Malt tai Nikka Yoichi 10-y-old Single Malt :) Ite olin Japanissa tammikuussa vajaa 3vko, tuli maisteltua ;)

Millaisia kokemuksia on Finlaggan viskeistä? Joissakin väitös että Lagavulin tuotoksia mutta toisaalta että Caol Ilan tuotteita.

Tuo Xante on parhaimmillaan jälkiruokanapsuna tai osana pitempiä drinkkejä.

Sen verta makeaa liejua onpi, ettei tuota ihan pelkiltään useampaa viitsi riipaista. Mutta mitäpä muutakaan voi odottaa päärynäkonjamiinilta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Akat ei keskimäärin tykkää tosta jumalaisesta juomasta.

Meillä ei ole viellä viskiä tullut vastaan jota ei emäntä joisi.

Tässä itse odottelen sukulaisen lahjaa... siinä on perinteisesti ollut joku laatu viski. Toivon mukaan viimeistään perjantaina perillä:kippis1:

onko kellään kokemuksia japsiviskeistä? nyt täällä asustellu pari kk ja tullu maisteltua erinäisiä halpisviskejä.. suntory ja kirin on hallitsevia panimoita ja niillä tuntuu löytyvän myös laadukkaita viskejä.. eritoten kirinin tuottamia

mutta jos jollain on ehotuksia mitä kokeilla nii olen kuulolla.. viskit ja muut yleensäkki on täällä suht halpaa, jos vertaa esim jack danielssin laadukkaampaa versiota nii täällä 0,7 16e ja suomessa reilu 30e?
Suntory Yamazaki Single Malt on hyvää. Toin ite pullon 12 vuotiasta jaappanista talvella.

Eilen taas tuli nykästyä siivu kymppistä Laphroa. On se vaan perkale herkkua! Hintavaa tosin baarissa.

Parin viikon lomalla tempaisin pullollisen mahalaakkeeksi. Aamuin, illoin, ja joskus paivallakin pieni huikka pullon suusta. Ei tullut vatsatautia, ei. Paluumatkalla sitten lentokentalta mukaan uusi pullo, jonka voisi nautiskella hieman sivistyneemmin. Oli muuten edukas Lappari Hongkongin lentokentalla: litran leka 350HKD eli 32EUR.

Tänä kesänä alko pitkään haaveiltu projekti. Meinaan hommata kirjahyllyn päälle pienimuotoisen kokoelman "parempia" alkoholijuomia. Keskityn Islay malt -viskeihin ja ostan pikkasen jotaki muuta hyvää kaveriksi. Koska opiskelijalla ei ole varaa sijoittaa muuta ku kesätyörahoista ja palkkapäivänä, niin kasassa on vasta:

laphroaig_large.jpg

lagavulin16yo.jpg

Ostin parinkympin pullon blendediä kusta, etten menis näitä kalliimpia heti tuhoaan. Lisäksi piti hommata kesäsen raikasta giniä.

221.jpg

Seuraavana hankintalistalla ois sit:

caol-ila-whisky-12.jpg

bowmore_12yo.jpg

viimeisimmästä mahdollisesti 15 yo jos kehtaan sijottaa muutaman sentin lisää. Kai se on pakko, ku on saunalahden liittymäki.

Aikasemmin olen toki omistanut jokusen pullon kerrallaan, mutta nyt yritän olla juomatta niitä pois ennenku saavat kunnolla kavereita.

Tuo lagavulinin 16yo on kyllä loistava tuote :haart:. Eipä noissa muissakaan moittimista ole. Henkilökohtainen suosikki Talisker 16yo vielä tuohon kylkeen :kuola:.

Kallis. Enpä ole suomesta ikinä ostanut mutta taxfree hinta oli jotain ~100€ luokka, litranen leka tosin. Ja sitten pitää korjata itseitseäni. Kyseessä siis 18yo :nolo:

E:
http://www.viskikaappi.net/yabb2/YaBB.pl?num=1171530763/15

Tuolta löytyis tietoa vuodelta 2007 ja hinnaksi arvioitu 70€. Mua on kyllä koijattu, Zürichissä tuo litran pottu oli muistaakseni 117€ jolloin se jäi kyllä hyllyyn. Norjasta taas löysin vajaan satkun pintaan ja ostin pois.

Alkossa siis kyseessä varmasti pikkupottu ja noi mun esimerkit on litran lekoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom