Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen aikasemmin ryystänyt ihan perus viskejä mutta hemmottelin itseäni joulun alla ja ostin parikin täälläkin kehuttua viskiä ja niitä sitten olen maistellut.
Bushmills Malt 10 year old,Speyburn, Jura ja Jack daniels ovat nyt kaapissa. Ja pitää nyt todeta sen verran että Jack daniels on noihin verratuna todella kitkerää ja pahanmakuista. Sitten Bushmills ja Speyburn eivät oikein saa minun suussa eroa aikaan. Ja Jura on viellä aukaisematta. Tänään varmaan yritän viellä saada eroa aikaan noille..:kippis1:

Sitten Bushmills ja Speyburn eivät oikein saa minun suussa eroa aikaan. Ja Jura on viellä aukaisematta. Tänään varmaan yritän viellä saada eroa aikaan noille..:kippis1:

10v Bushmills on kyllä varsin mitäänsanomaton tuotos, kyseiseltä viskimyllyltä voisi suositella perusvalikoimasta ainoastaan Blackbushia joka onkin sitten talousviskeistä ehkä se yksi parhaista.

Reissusta tarttui mukaan 12yo Bowmore Enigma. Täytynee tänään sipaista siivu ja testata. Bowmorea moni kehunut yleisesti, joku sivistyneempi voi kertoa onko tossa Enigmassa sitten jotain erityistä...?

Bowmorea moni kehunut yleisesti, joku sivistyneempi voi kertoa onko tossa Enigmassa sitten jotain erityistä...?

Erona Bowmoren perusmalliin on se, etta Enigmaa on kypsytetty sherry-tynnyreissa -> punertava vari ja hieman sherrymaista makua. Oikein suunmukaista tavaraa tuo on, vaikkei ihan samanlasta savu-/turve-tykitysta kuin Islayn viskit parhaimmillaan.

http://www.sikaritalo.fi/catalog/product_info.php?products_id=618

Ton hintainen sikari ja keskihintainen pilkahdus premium tequilasta?

Paljos toi Espolon muuten maksaa? Ei näy isokaadon 2.10.2008 päivitetyssä hinnastossa...

Paha tosin mennä kommentoimaan asiasta yhtään mitään, kun en ole Two Fingersia kummempaa tequilaa ikinä juonut - enkä kyllä ole god of fireäkään poltellut :)

Espolon on keskihintainen eli n. 36 euroa pullo. Pitäsikö tuo nyt sitten nauttia jonkun sysipaskan sikarin kanssa, ei toki, vaan kukin makunsa mukaan. Minusta tuo on hyvä yhdistelmä, muut tehköön toisin. Mieluummin toki nauttisin tuon sikarin vielä paremman tequilan kanssa, mutta kun nuo ultra-premiumit, kuten esim. Clase Azul Ultra, pitää hakea itse meksikosta, niin on aika työläs hupi. Ja kallis, kun nuo maksaa sen puolitoista tonnia pullo...Anyway, jos pitää ehdottaa jotain kustannustehokkaampaa sikaria tuon seuraksi, niin se voisi olla Cohiba robusto, tai sitten superedullinen A.Turrent robusto, jonka hinta/laatu yllättänee monet perustupruttajat.

Alkossa kun on aika suppea valikoima, niin kertokaapas mistä saisi ostettua parempia rommeja? Pikkuhiljaa haluaisi saada vähän vaihtelua ainaisen Bacardin ja Havana Clubin lipittämiseen. Appleton on vielä kokeilematta, mutta sitä olisi tarkoitus ottaa maisteluun seuraavalla kerralla.
Tumma rommi jäillä kuumana päivänä :kuola: (tai noh, oikeestaan millon tahansa :D)

Olen aikasemmin ryystänyt ihan perus viskejä mutta hemmottelin itseäni joulun alla ja ostin parikin täälläkin kehuttua viskiä ja niitä sitten olen maistellut.
Bushmills Malt 10 year old,Speyburn, Jura ja Jack daniels ovat nyt kaapissa. Ja pitää nyt todeta sen verran että Jack daniels on noihin verratuna todella kitkerää ja pahanmakuista. Sitten Bushmills ja Speyburn eivät oikein saa minun suussa eroa aikaan. Ja Jura on viellä aukaisematta. Tänään varmaan yritän viellä saada eroa aikaan noille..:kippis1:

Juu, Jack Daniels ja nää muut tällaset vähän vähemmän laadukkaat merkit on onneksi menee hyvästi kokiksen kanssa.
Vaikka on suht Jumalanpilkkaa sekoittaa jotain laatuviskiä kokikseen,
niin tällaset Jim Beamit, Danielsit, punainen Johnnie Walker ja muut halvemmat on just jees colan seassa. Ikään kuin tehty siihen, että niiden makua peitetään :D

Jack Daniels on ku tehty kokiksen kanssa juotavaksi, siitä tulee oikeesti vitun hyvää 50/50 suhteella. Pelkästään sitä ei saa kurkusta alas ku 3 promillen humalassa.

Jack Daniels on ku tehty kokiksen kanssa juotavaksi, siitä tulee oikeesti vitun hyvää 50/50 suhteella. Pelkästään sitä ei saa kurkusta alas ku 3 promillen humalassa.

Kävisköhän tuo jaakko danieli pepsi maxin kanssa, no pitää huomenna kokeilla:kippis1: Ei se jää juomatta:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sanoinko jo aiemmin, en muista, mutta gineistä Hendricks on ylivertainen. Ei kannata sekoitella - kuin puhtaisiin tuoreisiin mehuihin. Tonicin kanssa menee hukkaan. Viilennä, rouhaise kierros mustapippuria ja laita kurkkuviipale lasiin. Tai sitten aivan sellaisenaan.

...Bacardin ja Havana Clubin lipittämiseen...Tumma rommi jäillä...

Mihin sä tarttet "parempia" rommeja, jos kuitenkin sotket jäitä sekaan??? :wtf:

Ja onhan alkossa kait muutama hyväkin rommi, ei vaan ihan joka myymälässä - systembolagetissa olis jokunen vähän tyyriimpi laatu, täytyy tässä keväällä käydä poistamassa!

Mihin sä tarttet "parempia" rommeja, jos kuitenkin sotket jäitä sekaan??? :wtf:

Ja onhan alkossa kait muutama hyväkin rommi, ei vaan ihan joka myymälässä - systembolagetissa olis jokunen vähän tyyriimpi laatu, täytyy tässä keväällä käydä poistamassa!

Mitä, mitä? Oonko tehny etikettivirheen? ;)
Jooh, isokaadosta kahtelin, että näyttäs siellä olevan muutama parempikin laatu, mutta eipä tietenkään tämän kaupungin alkoista löydy, kele.

Mitä, mitä? Oonko tehny etikettivirheen? ;)
Jooh, isokaadosta kahtelin, että näyttäs siellä olevan muutama parempikin laatu, mutta eipä tietenkään tämän kaupungin alkoista löydy, kele.

Olet ja ISON... ;)

Kylmänä menee vaan yleensä hyvät aineet hukkaan, paitsi votka - makuasioita nuokin!

Myymäläsiirrolla alko toimittaa sulle lähialkoon vaikka yhden pullon haluamaasi juomaa, nykäiset vaan myyjää hihasta. En ainakaan itse ole törmännyt kielteiseen suhtautumiseen ko. asiassa, vaikka olen joskus tilannut esim. neljä pulloa olutta...

Myymäläsiirrolla alko toimittaa sulle lähialkoon vaikka yhden pullon haluamaasi juomaa, nykäiset vaan myyjää hihasta. En ainakaan itse ole törmännyt kielteiseen suhtautumiseen ko. asiassa, vaikka olen joskus tilannut esim. neljä pulloa olutta...

Mistä muuten näkee eri alkojen tilaus/erikoisvalikoiman? Ymmärtääkseni ei mistään muualta kuin myyjältä kysymällä? Vai onko parempaa tietoa?

Pitäskö kokeilla tilata sellainen 5cl pikkupullo:D

OT: savossa asiakas alkon myyjältä kysymään että jotain joka menee päähän ja on halpaa. Myyjä anto muovipussin:lol2:

Mistä muuten näkee eri alkojen tilaus/erikoisvalikoiman? Ymmärtääkseni ei mistään muualta kuin myyjältä kysymällä?

Miedot juomat näkee netistä, väkevien suhteen ei taida olla ku myyjä tai alkon hinnasto :)

Arkadian erikoisvalikoiman tuotteita ei tosin saa tilaamallakaan, pilaa kuulemma sen idean...

Mistä muuten näkee eri alkojen tilaus/erikoisvalikoiman? Ymmärtääkseni ei mistään muualta kuin myyjältä kysymällä? Vai onko parempaa tietoa?

Pitäskö kokeilla tilata sellainen 5cl pikkupullo:D

OT: savossa asiakas alkon myyjältä kysymään että jotain joka menee päähän ja on halpaa. Myyjä anto muovipussin:lol2:

Jokaisessa alkossa on tilausvalikoima- kansio, joka on joko esillä telineessä, tai sen saa pyytämällä. Samoin, kuten jo todettiin, koko painetun hinnaston valikoima on saatavilla missä tahansa, kunhan pyytää myyjää toimittamaan haluamansa. Myyjien kanssa voi toki keskustella, ne on siellä myös sitä varten. Pienellä ennakoinnilla täytyy tietysti toimia, mutta tilausvalikoiman juomat saa yleensä parissa viikossa, perusvalikoiman nopeammin. Soittavat kun tavara on saapunut, ei sitäkään tarvitse erikseen ällistellä. Oman kokemuksen mukaan toimii hyvin, ei koskaan mitään valittamista palvelussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom