En jaksa laittaa tuonne kännithreadiin, koska tässä haetaan juomia, joita on mukava vaan ottaa lasillinen tai kaksi perjantai-iltana. Itsellä hakusessa on muutama hyvä Irkku viski. Olen perjantaina lähössä Irlantiin ja ajattelin, että joku ystävällinen voisi kertoa muutaman "paremman" Irkku viskin nimen, joita sitten voin metsästää.
Tässä threadissa voisi yleisesti keskustella tällaisista ns. paremmista juomista eli ne kossu batteryt ja Jaakko Tanelit voi heivata sinne kännithreadiin ja tässä keskittyä ruoka- ja jälkiruokajuomiin.
edit: No olishan pitänyt kattoa vähän tarkemmin..
Drinksu vinkkejä 
thread löytyi, kun avasti silmät. No modet sulkekoon, jos toteavat tämän keskustelun sopivan paremmin sen alle.
Se on jotenkin herttaista kun aina puhuttaessa "paremmista juomista", niin sitä on vaan kahta laatua. On Whiskey ja Cocnag, ei mitään muuta. Kuvaa hyvin sitä, missä ympäristössä on kasvettu, mistä vaikutteet on saatu. Suomalaiset perheenisät ovat kautta aikain ovat korkanneet jompaa kumpaa kaikkiin huomattaviin tapahtumiin, lasten syntymiin, jouluna, merkkipäivinä ja niiden lapset laahaa samaa iettä hautaan saakka. Ottakaahan hyvä vauhti ja juoskaa päänne seinään, josko se saisi harmaaseen massaan eloa.
Ei sillä, etteikö hyvä viski ja konjakki olisi hyvää. Päinvastoin, kummatkin ovat erinomaisia nautinnon lähteitä, mutta silti: eikö maailmassa ole muuta hyvää ja hienoa? Menkääs
http://www.pocotequila.com ja arvatkaa minkä puolesta minä haluaisin lausua muutaman sanan. Se on nimittäin niin, että lupaan halveksia rajattomasti niitä ihmispoloja, jotka eivät ole maistaneet aitoa Meksikolaista 100% Blue Agave tequilaa. Teillä onnettomilla on aivan vtun suuri aukko sivistyksessä, niin suuri ettei sitä tuki edes pullo cohiba-konjakkia joka itseasiassa ei ollut edes hyvää(alkon erikoismyymälä helsingissä,ns. hankkijan alko hyllytavarana 350€ pullo.) Tai siis hyvää, joo, mutta ei mitään veret seisauttavaa, hintansa arvoista jne.
Ei vaikka poltteli ohessa Cohiban, ei tehnyt vaikutusta. Sen sijaan, jos verrataan tuota vaikka Patron anejoon samanlaisen sikarin kera, niin otan miluummin Patronin milloin tahansa. Premium tequila on yksinkertaisesti hyvää ja se kilpailee laadussa täällä mainittujen konjakkien ja viskien kanssa milloin vain, jos unohtaa ennakkoluulonsa ja ne kusilitkut mitä alko yleensä myy tequilana, ja hankkii keinoja kaihtamatta haltuunsa aitoa meksikolaista tequilaa.
Erilaiset verkkokaupat tulevat avuksi, ellet harrasta matkailua. Selatkaa Poco tequilan aineistoa ja miettikää miksi oikeastaan mitään noista ei myydä suomessa, mitä nautintoja noihin kauniisti muotoiltuihin pulloihin sisältyy. Henk.koht olen tyypittänyt reilut kolmisenkymmentä erilaista tequilaa ja vaikka joukossa on surkeita pettymyksiäkin(alkosta, ruotsinlaivalta), niin noista parhaat suovat sellaisen sellaisen makunautinnon että se tulisi jokaisen kokea itse. Varsinkin täällä suomessa, jossa hyvää tequilaa ei ole koskaan ollut saatavilla, tuo kannattaisi kokea, sillä se avaa silmät aivan uuteen maailmaan.
Tequila nimittäin on hyvin erilainen juoma jo valmistustavaltaan ja raaka-aineiltaan. Perinteisesti valmistettuna luomutuote, lisänä vain vettä, kaikki muu aina käyttämiseen tarvittavaa hiivaa myöten tulee raaka-aineena olevasta kasvista, blue agavesta joka on amarylliksen sukuinen aavikon kasvi.
Juoma tehdään siis pikemminkin kukasta kuin viljasta tai rypäleistä, mikä antaa juomalle aivan erilaisen aromimaailman kuin mitä kohtaat vilja/rypäle/omena jne. pohjaisissa viinoissa. Nautit sen sitten snifferistä tai liekität sillä sisäfilettä, se antaa sinulle jotain jota ei muista alkoholijuomista saa. Älä usko minua vaan kokeile itse ja ylläty positiivisesti.