Viinit, konjakit, viskit, ... Keskustelua "paremmista" alkoholijuomista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kappas täälä on tämmönenkin threadi :O Iteltä löytyy noista paremmista konjakeis vaan tällähetkellä Hennesyn Paradise extra jolle kerty hintaa 379 viime keväänä...

Itselläkin on vielä tilkkanen Paradis'ta jäljellä. Ihan uskomattoman hyvä konjakki, jota mielellään maistelee hartaudella muutaman senttilitran.

Ethän muuten maksanut tuota summaa euroina? Nimittäin alkossa tuon hinta on ~270e. Toisin kuin voisi luulla, monet hintavammat juomat (viinit, konjakit jne) ovat alkossa edullisempia kuin valmistusmaassa ja esimerkiksi Australialaiset viiniharrastajat saattavat tilata paikallisia viinejä Suomesta.

Rauhoitu nyt, Pikku-Pekka, en helvetissä menis kolaa siniseen sotkemaan - tai mihinkään punaista parempaan.

Huh, nyt olen taas rauhallinen. Mekong ja cola on mielestäni varsin toimiva ratkaisu, mutta tuo yhdistelmä kuuluukin "Keskustelua halvemmista alkoholijuomista" threadiin.

Lauantaina join ½ pulloa Caol Ila nimistä 12v viskiä. Kelpo kamaa. Aika "miedon" makuista.

Lauantaina join ½ pulloa Caol Ila nimistä 12v viskiä. Kelpo kamaa. Aika "miedon" makuista.

Eikö puoli pulloa ole jo aika iso määrä, jos ajattelee hyvää, kallista & iäkästä viskiä. Menee hyvät aineet IMO ehkä vähän hukkaan. Ainakin minulla makuaisti turtuu jo ensimmäisten 4 cl jälkeen siten, että aika turha enää talousviskiä kummempaa suuhun laittaa.

Eikö puoli pulloa ole jo aika iso määrä, jos ajattelee hyvää, kallista & iäkästä viskiä. Menee hyvät aineet IMO ehkä vähän hukkaan. Ainakin minulla makuaisti turtuu jo ensimmäisten 4 cl jälkeen siten, että aika turha enää talousviskiä kummempaa suuhun laittaa.

Jep, niinhän se turtuukin. Ja hukkaan... no joo. Mä syytän pokeri-iltaa. Rahallinen tappio piti korvata kalilla kännillä.

Konjakeista voisin lämpimästi suositella Camus XO:ta.

Tottahan tuo, toisaalta se pudotus siihen halppikseen on joskus aika raju....:rolleyes:

Varmaan sen 8cl juon itse parempaa ja jos sen jälkeen vielä maistuu niin halvemman kimppuun.

Ahh.. tuliaisina pullo Jack Daniel'siä italiasta piti tuoda kun oli niin halpaa... 0.7L pottu Chivas Regaliakin olisi pitänyt ottaa mukaan, 18e, mutta nyt kävi näin. :)

Itsekkin ajattelin aluksi että kehtaako laadukkaampaa viskiä juoda illassa ollenkaan enempää kuin paria lasillista. Riippuu mihin tahtiin sitä juo, mutta jos hissukseen hyvässä seurassa nauttii niin kyllähän tuollainen määrä illan aikana helposti menee.
Toisaalta puoli pulloa Caol Ilaa kustantaa vain n. 16 euroa alkostakin ostettuna, mikä on vain vähän enemmän mitä laadukas pullo punkkua.
Ja jos tuota ei pohjiksi vedä niin tulee huomattavasti halvemmaksi kuin lähteä ravintolaan 'parille'. :)

Ekassa postissa sanotaan, että jaakko taneli kuuluu kännithreadiin :lol2:.

no ei kai, on se ihan hyvää ku laittaa tarpeeksi kokista :D

no voi helvetti, ei sitä ny enää muistanu.. pitää pitää sitte turpa kiinni kun on tämmönen multasuu :nolo:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ens kerralla sitten Chivas Regalia, jos olis vähän oppinut. Opiskelijan pitää kuitenkin elää säästöbudjetilla :)

Toisaalta puoli pulloa Caol Ilaa kustantaa vain n. 16 euroa alkostakin ostettuna, mikä on vain vähän enemmän mitä laadukas pullo punkkua.

Ja Caol Ila kannattaakin tuhota kohtuu nopeasti. Ei tunnu säilyvän avattuna kuukautta pitempään, savut karkaa.

Olen tehnyt niinkin kamalan teon, että olen joskus saattanut lirauttaa Caol Ilaa vähemmän savuisen viskin joukkoon mausteeksi. Johnny Walkerin vihreäkinhän on pelkkä blendaus ja vieläpä eri alueiden tuotannoista, tosin mallasviskeistä, ja silti hyvinkin kehuttua tavaraa.

JW:n ystävänä sorruin tilaamaan baarikaappiin ton Green Labelin. Ompahan vieraille esitellä liki täyttä värisuoraa... :)

Mikä puuttuu?

Veikkaan sinistä.

Lievä savun tuoksu johdatteli tähän threadiin ;)

Melko terävä ja pistävä maku tuossa JW:n Greenissä. Satuin keväällä tuomaan litran lekan kyseistä tuotetta lomamatkalta. Silloin baarikaapista löytyi vielä Red Labelia verrokiksi ja kyllä Redi meikäläisen makua miellytti enemmän.

Tällä hetkellä korkattuna on Talisker ja siinä on kans mun makuun pikkusen liian terävät flavorit.

Tuota Caol Ilaa vois kokeilla seuraavaksi.

Onko kukaan kokeillut Kolmen Leijonan 'mallasviskiä', eli sitä merkin parempaa versiota? Nautiskelijat.net kehuu sitä hyväksi hintaansa nähden. Koskaan en oo itse maistanut tuotetta, mutta nautiskelijat.netin innoittamana, täytyy varmaan joskus ostaa plo. Normi Kolmen Leijonan oon aina kiertäny kaukaaaaa.

Onko kukaan kokeillut Kolmen Leijonan 'mallasviskiä', eli sitä merkin parempaa versiota? Nautiskelijat.net kehuu sitä hyväksi hintaansa nähden. Koskaan en oo itse maistanut tuotetta, mutta nautiskelijat.netin innoittamana, täytyy varmaan joskus ostaa plo. Normi Kolmen Leijonan oon aina kiertäny kaukaaaaa.

Käy tuolla joskus: http://www.viskikaappi.net/

Ja on toi Kolmen Leijonan mallas ihan juotavaa :D

Tuota Caol Ilaa vois kokeilla seuraavaksi.

Onko kukaan kokeillut Kolmen Leijonan 'mallasviskiä', eli sitä merkin parempaa versiota?

Caol Ila ei ole niin pistävää, kuin Talisker ja JW Green. Mutta sitäkin savuisempaa. Jos pidät savuisesta muttet terävästä, kokeile Laphroiaig, Lagavulin ja JW:n Black.

Kolmen Jellonan tumma on kyllä hyvää, nokittaa monen kymppiä kalliimman pullotteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom