Viinaralli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KovisSR
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaisi olla toinen ääni kellossa, jos asia olisi niin esim. saksaan lähdettäisiin puolet halvempien kalsareiden perässä. Lähtisitkö saksaan ostamaan loppuelämäksesi varastoon kalsareita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by jamaan
Mä en paljoa nykyään enää oo juonnu, ehkä joka toinen viikonloppu. Mutta miksei vois saksasta hakea vaikka seuraavaks 5vuodeks eteenpäin viinavaraston. "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, Gigantti." En tajuu mikse tekis joistain jotain spedejä ja säälittäviä jos halvemmalla jostain hakee viinaa. Mäkin tilaan kaikki tyhjät Dvd:t saksasta koska siellä on noin 4x kertaa halvemmat dvd:t. Mitä välii mitä tavaraa sielt hakee jos on vaan halvempaa.

Mä en myöskään käsitä mitä siinä menettää jos hakee 4 kertaa halvempaa viinaa saksasta?

Originally posted by Kusimato
Taitaisi olla toinen ääni kellossa, jos asia olisi niin esim. saksaan lähdettäisiin puolet halvempien kalsareiden perässä. Lähtisitkö saksaan ostamaan loppuelämäksesi varastoon kalsareita?

Ööö, joo? Mutta mä en voi ostaa loppuelämäks kalsareita koska mun koko tuskin pysyy samana/muoti vaihtelee (en välttämättä nyt haluis käyttää jotain 60luvun kalsareita) / kangas ei säily hyvänä?/ eikä tuosta niin isoa säästöä tulis kuin viinasta. Enmä 2kpl kossu pulloa saksaan lähtis hakemaan, vaan silloin tavoittelisin jo todella isoa säästöä.

Originally posted by jamaan
Ööö, joo? Mutta mä en voi ostaa loppuelämäks kalsareita koska mun koko tuskin pysyy samana/muoti vaihtelee (en välttämättä nyt haluis käyttää jotain 60luvun kalsareita) / kangas ei säily hyvänä?/ eikä tuosta niin isoa säästöä tulis kuin viinasta. Enmä 2kpl kossu pulloa saksaan lähtis hakemaan, vaan silloin tavoittelisin jo todella isoa säästöä.

No tuo nyt oli huono esimerkkini, mutta taidat ollakin vain kova säästäjä, vaikkakin säästö tapahtuu mielestäni väärässä kohteessa. Kysympa hypoteettisesti, että lähtisitkö todellakin saksaan hakemaan halvempia kalsareita?

Hieman tekopyhyyttä taitaa ilmassa olla, kun halvemman viinan osto on säälittävää. En minäkään arvosta sitä meininkiä, mitä uutisissa näkyi ne muutamat erkit, mutta haunhan voi yhdistää vaikka lomamatkoihin.
Minä ainakin yritän säästää aina silloin, kun se on vähänkin fiksua vaikken paskaa ostakaan. Säästeliäisyys ja tuottavampien ostokohteiden valinta on vaan rikkauden lähtökohtia. Kukin tekee valintansa.

Originally posted by wilungi
Hieman tekopyhyyttä taitaa ilmassa olla, kun halvemman viinan osto on säälittävää. En minäkään arvosta sitä meininkiä, mitä uutisissa näkyi ne muutamat erkit, mutta haunhan voi yhdistää vaikka lomamatkoihin.
Minä ainakin yritän säästää aina silloin, kun se on vähänkin fiksua vaikken paskaa ostakaan. Säästeliäisyys ja tuottavampien ostokohteiden valinta on vaan rikkauden lähtökohtia. Kukin tekee valintansa.

Joojuu tarkoitankin kannallani sitä järjetöntä kaljan ja viinan hamstrausta siis VIINARALLI. Mikäettei se ole järjellisesti ajateltua ostaa Saksan lomamatkalta pari litraa halpaa single malt:ia, mutta että vartavasten soutaa saksaan ostamaan kaapit ja kirjahyllyt täyteen viinaa niin se on mielestäni järjetöntä ja naurettavaa perussuomalaista halpapöhnä kulttuuria, kun tuodut määrät ei selvästikään ole tarkoitettu kerran kuukaudessa parin lasin maisteluun.

No tuo nyt oli huono esimerkkini, mutta taidat ollakin vain kova säästäjä, vaikkakin säästö tapahtuu mielestäni väärässä kohteessa. Kysympa hypoteettisesti, että lähtisitkö todellakin saksaan hakemaan halvempia kalsareita?

No ehkä lähtisin jos säästäisin yhtä paljon kuin viinassa? mutta vaikee kalsareilla tommosta säästöä tehä kun en kalsareihin laita mitään 25€/kpl. Ööö, siis mä en vaan tajuu mitä välii sillä on mitä tuotetta saksasta tai muualta maailmalta hakee jos voi tehä kunnon säästöt sillä? Mutta kyllä tajuun sen että se aika säälittävältä voi näyttää kuin joku 60vuotias perus-suomalainen näyttelee töllössä ylpeänä sen viinavarastoa kumisaappaat & verkkarit päällä. :)
Vaikka siinä ei oikeasti mitään kummallista olekkaan..

Lähtisitkö saksaan ostamaan loppuelämäksesi varastoon kalsareita?

Jos ne olisivat 4x halvempia kuin täällä ja käyttäisin niitä kaksi korillista joka viikonloppu, niin lähtisin.

Viinarallilla on Euroopassa pitkät perinteet. Esim. englantilaiset ovat iät ajat hakeneet Ranskasta halvempaa alkoholia ja muutenkin tuolla vanhalla mantereella (rajan lähellä asuvat) haetaan aika hanakasti halvempaa ruokaa maasta x, tupakkaa maasta y ja alkoholi maasta z. Mutta onhan se toki eri asia ajella tunnin pari reissu naapurimaahan kuin matkustaa laivalla Suomesta Saksaan.

Suomessa vain usein luullaan, että olemme ainoat, jotka ovat persoja viinalle. Kyllähän se on niin, että kulutus meillä on kohtuullista, mutta kulutus jaksotetaan hieman liian harvoille päiville. :kippis1:

Heitetäänpä tähän väliin pieni kommentti: Mitä ihmettä ne median edustajat on ajatelleet ton viinaRALLI sanan keksiessään? Ei mahdu mulla päähän mitä tekemistä viinalla ja rallilla on keskenään? Toi kuulostaa niin tökeröltä ja typerältä suomen kieleltä että oksat pois!

Itsekin varmasti haen viinalastin kun satun reissussa olemaan, mutta en nyt varta vasten lähde täältä Itä-Suomesta viinaristeilylle. Mutta kieltämättä näkisin mielelläni ainakin vuosikertajuomien reilun hinnanalennuksen. Kyllä nimittäin sydäntä särkee maksaa 50€ viskipullosta jonka muualta Euroopasta saa ostaa alle puoleen hintaan. Alkoholista kun voi oikeasti myös nauttia eikä pelkästään juoda hampaat irvessä :)

Originally posted by uga
:offtopic: Mistä? Hyviä linkkejä?

www.cdrohlinge24.com

Tilattiin just 3ihmistä kimppa tilaus sieltä,
100kpl dvd-r levyä (75€)
+ 100 kpl kansia (19.90€ ne "isot dvd leffa kannet")
+ postikulut 9.90€

tuonne ei tarvitse luottokorttiakaan, vaan homma toimii niin että tilaat ensin ja saat semmosen "laskun" sähköpostiin ja teet vaan tilisiirron niille niin ne laittaa postiin. Viimeks tuli bonuksena mukaan vielä 0.1dl jotain whiskyä, jotkut/joku oli saannut 0.7l pullon. :)

Mä en kyl ymmärrä, et mitä pahaa on tuoda viina tai muuta tavaraa esim. saksasta. Itse tulin pari päivää sitten lomalta saksasta ja toin mukanani esim. uuden kannettavan, mp3-soittimen, 15 ploa viiniä ja erinöisiä urheiluvarusteita. Olisko kaikki pitänyt ostaa täältä ja maksaa niistä aivan prkleesti, vai?

Minusta on tyhmää, että vaikka viina on noin halpaa, niin mennään tosiaan koko suku hakemaan voimavettä saksanmaalta.

Toisaalta, jos Saksassa esim. Ion92+ 900g pönttö maksaisi 15 euroa, niin saattaisin itsekin käydä siellä.... :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom