Viinaa vai kaljaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siima
  • Aloitettu Aloitettu
...siinä vasta pulma

Eli laitoin oman korteni kekoon ainaiselle x vai y -keskustelulle.
En kysy nyt tumman/vaalean makaronin paremmuutta, vaan haluaisin herättää keskustelua, kumpaa kannattaa juoda, viinaa vaiko kaljaa.
Kesän saapuessa varmasti menojalka vipattaa taas enemmän ja ajattelinkin, että onko väliä näin terveellisten:D elämäntapojen kannalta, kumpaa tenuaa.
En nyt tarkoita mitään sikakännejä vaan tavallista pohjien ottoa kesäiltaisin...
Mm. Pöyhönen jossain haastattelussa sanoi, etä hän ei juo koskaan olutta ollessaan viihteellä, vaan muita alkoholipitoisia juomia...
Kalorithan tuossa alkoholin kanssa ratkaisee, rasvaa kun ei ole ja ehkä oluen GI tai jotain vois merkata...
Kirkas täysmehun (ryb&dekkers) on ainakin maistunut:kippis1:

Mielestäni kuitenkin tuon alkoholin kanssa hössötetään ihan liikaa lihomisen puolesta, sillä kaikki muu oheistoiminta mm. ainainen grillillä käyminen juomailtoina vaikuttaa varmasti enemmän kun kohtuu juominen, ainakin kovaa reenaavalla ihmisellä, masameikäläisellä kaikki tietty näkyy helpommin jos ei mitään tee...
Itselläni en ainakaan ole havainnut minkäänlaista rasvan lisääntymistä alkoholin vaikutuksesta...

kommentteja...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Alkoholin käytöstä lihomisen syynä tosiaan hössötetään vähän liikaa. Ne kalorit eivät nimittäin niin helposti läskiksi muutu kuin hiilari ja rasva. Örvelöiden vetämisellä on kuitenkin niin paljon muita haitallisia vaikutuksia eli jos niitä ei oteta ja verrataan vähäistä viinan käyttöä vaikka neljän kaljan juomiseen eli pienet sievät lähtiessä niin eipä sillä oo mitään väliä kumpaa ottaa.

Periaatteessa jos on treenannut aikasemmin samana päivänä kaljan sisältämä hiilidioksidi ei ole hyväksi kun se hidastaa syötävän ruuan imeytymistä, mutta tämäkin on toisaalta melkosta säätöä.. Ja heti treenin jälkeen ei kannattaisikaan alkaa juopottelemaan kaljalla mm tän takia. Kaljassa on hiilareitakin mutta vain jotain 3-4g / 100g joten eipä siitä sixpäkistä monta grammaa tuu, n. 60-80 grammaa. Onhan tällä tietenkin vähän merkitystä jos kolmena iltana viikossa vetää sixpäkin vaikka on dieetti menossa.

Ts. mun mielestä ei oo normaalissa käytössä - kerran viikossa muutama kalja tai desi tms lantrattua viinaa - käytännön merkitystä kumpaa käyttää, ja örvellyksissä haittavaikutuksia tulee jo niin paljon että on täysin epäolennaista kummalla ne kännit on vetänyt. Teoriassa viina kuitenkin parempi vaihtoehto, ja jos oikein haluaa säätää niin lantraa sen vaikka fun lightin ja veden kanssa :) tai jos on superörvellykset menossa ja höyrymäiset seitsemän tunnin reivit niin sitten juoman glukoosipitoisuudeksi 2.5-5%; maltoa tai glukoosia sekaan ja rkl ruokasuolaa ja sellasta sit juo pitkin iltaa, mihin ei oo paljoo viinaa sotkettu :D... Ja periaatteessa tuo juoma pitäis olla erikseen ja viina erikseen. Enpä tiedäkkään miten laihaa pitäis viinalantringin olla tuollaisessa sekotuksessa ettei alkoholi aiheuttais nestehukkaa =/.. :)...

Paljon tärkeämpää kuin tällaset on minimoida krapulan vaikutuksia; poistaa verensokerivaje ja nestehukka viimeistään kun kotia tulee, vetästä ekana laiha palautusjuoma kaaliin joka voi olla vaikka samanlainen kuin treenin jälkeen, ja puoli tuntia tästä normaalia ruokaa jossa myös rasvaa (=öljyä) reiluhkosti, kuin myös kuituja ja hidasta proteiinia; parasta maitoproteiini. Eli mahdollisimman hitaasti imeytyvä ateria jotta voi hyvällä mielellä mennä nukkumaan ja toivottavasti myös hyvin mielin nousta aamulla...tai iltapäivällä :)..

Originally posted by Sakkeus
tai jos on superörvellykset menossa ja höyrymäiset seitsemän tunnin reivit niin sitten juoman glukoosipitoisuudeksi 2.5-5%; maltoa tai glukoosia sekaan ja rkl ruokasuolaa ja sellasta sit juo pitkin iltaa, mihin ei oo paljoo viinaa sotkettu :D...

Tuo on kyllä varmaan sen makuista että ei ihan helposti uppoa -> kännitilaakin saa lievennettyä :D

h.

Viinaahan sitä kannattaa vetää, koska kaljaa pitää juoda niin paljon verrattuna viinan määrään ja silloin sitä tulee rasvaa ja hiilareita.:kippis1:

Kaljaa tietysti. Tulee juotua vähemmän itse alkoholia ja on kuitenkin mukana tissuttelemassa. Ne muutamat hikiset hiilarit on hyviä sellaisia ja viinan kanssa useimmat käyttävät jotain lantrinkia jossa huonoja hiilareita (sokeria). Kalja mietona juomana aiheuttaa paljon alhaisemman nestehukan joka lienee se katabolisin tekijä ryyppäämisessä. Kaljanjuontia on helpompi kontrolloida kuin viinanjuontia. Kalja on paremman makuista kuin viina. Kaljanjuonti on hauskaa ja kaikki terassitkin perustuu kaljanjuonnille ennemmin kuin viinanjuonnille.

Jaloviina ja Light cokis :kippis1:

No jes!!!
onneksi Sakkeus heräsi mukaan ja valoittikin taas jälleen asiallisella tietoiskulla ainakin meikäläisen tietämystä, kiitos siitä parahin Sakkeus, pakkislaisten oma saunatonttu :D

eihän tuota viunaa tai öljyä kannata mielettömiä määriä tenuta, mutta suurin osa sitä tekee niin kai on ihan hyvä syventyä tähänKIN asiaan...ja niille jotka eivät juo nostan hattua, itse olen senverran heikko, että tuskin moinen onnistuisi...

Sakkeus mainitsikin tuon sikakännipuolen, mutta eihän niitä aina tartte ottaa, sellanen edustuskunto lienee paras...
ja kuten Sakkeus totesi, hoidetaan se juomisen jälkeinenkin puoli huolella kuntoon...

- kesää ja :urjo: ja :blow: odotellessa...

Mulle kans uppoo juoma,kun juoma.Joo ei viina/kalja mitää lihota jos ei kovin usein ota.Enemmän kantsis vältellä esim.kokista:kippis1:

Ite oon nähny tapauksia jossa henkilö on lihonut nopeassa tahdissa paljon juuri alkoholin kanssa, silleen et ruokien määrä on varmasti ollut alle kulutuksen. Etenkin naisten kohdalla oon tällasta suuntausta huomannut. Ehdottomasti kannattaa juoda viinaa, mutta ei tietenkään silleen että sitten 'tulee' juotua enemmän ku juo viinaa. Sama kun sanois että kyykkyä tulee tehtyä vähemmän kuin reisiojennuksia.

:david:

Olut, ei ole muita vaihtoehtoja...:kippis1:

Luin jostain, että esim. mallasjuomat vahingoittavat ihmisen suolistoa. Suositeltiin juomaan kirkkaita juomia, kuten kossua, mutta ei ehkä kuitenkaan raakana. :david:

Kirkkaissa ei ole mitään lisäaineita. joka esitettiin yhdeksi perusteluksi. Pelkkiä hyötyjä on turha etsiä alkoholista, jos ei pysty pitämään juomista tiukasti kurissa.

Tappiin asti kaljaa ja jäykkää viinaa väliin.

Kumpikaan ei ole terveydenhoitoaine ainakaan mun käyttötottumuksilla, mutta kun se vaan on niin kivaa :) . Mulla hajois pää jos alkasin dokatessa miettii, mikä on terveellisin vaihtoehto.

Originally posted by esko
Mulla hajois pää jos alkasin dokatessa miettii, mikä on terveellisin vaihtoehto.

Täysin samaa mieltä, jos kerran otetaan, niin otetaan sitten sitä mikä omasta mielestä on parasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom