Viimeiset rasvat pois!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raksu
  • Aloitettu Aloitettu
Kaipaisin vähän neuvoja asiansatuntevilta treenaajilta. Elikkä olen asettanut itselleni tavoitteen täksi kesäksi ja se on sikspäkki. Miten saan tämän onnistumaan, sillä vaikka lihaskuntoa on ja vatsalihaksia löytyy en saa niitä näkymään. Totesin ongelman olevan todennäköisesti ruokavaliossa eli pitäisikö tässä nyt ruveta dieettaamaan? Haluan siis viimeiset rasvat pois, mutta samalla säilyttää lihasmassan. Käyn aktiivisesti lenkillä, salilla ja voimistelemassa ja ainiin, olen 23-vuotias nainen. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asiaa on varmaan useampaan otteeseen täälläkin käsitelty.

Mutta: miinuskaloreillahan se rasva alkaa palaan, eli ei varmaan hirveesti ole muita vaihtoehtoja, kuin dieetti. Halulla löytyy varmasti lisää! Sekä ihan ravinto osiolta.

Eiköhän tälläsiin ole aika paljon jo vastailtu, mutta annetaan nyt jotain neuvoja. Jos oletat, että vatsalihaksia todella löytyy sen verran ettet näytä rasvojen lähdön jälkeen miltään oljen korrelta taikka alipainoiselta mallilta H&M -kuvastosta, niin se on jo hyvä alku. Muuten ensimmäisenä neuvoisin hankkimaan sitä lihasta myös vatsan seudulle samalla, kun sitä kerätään koko kroppaan. Sixpack niin miehellä kuin naisella näyttää naurettavalta, jos ei ole sitten muualla lihasta edes nimeksikään.
Jos ongelma on ruokavaliossa niinkuin väität niin vähennä hiilareita ja syö paljon proteiinia, jotta lihas säilyy. Harrasta aerobista, jos pidät pidemmistä lenkeistä niin mikäs siinä, mutta itse säästän aikaa ja vedän nopeita intervalleja (spurtteja ja nyrkkeilyä), ja käy salilla, sillä se ylläpitää lihaksistoa. Kyllä ne vatsapalat tulee näkyviin vielä rantakeleiksi, kunhan katsot, että kulutus on n. -500kcal alle päivän kulutuksen. :)

Kalorit miinuksella 500-1000 päivässä (riippuen siitä paljon sulla on kiristeltävää), vähintään 2g proteiinia painokiloa kohden päivässä ja salitreeniä 2-4 kertaa viikkoon. Sillä tavalla saat rasvan palamaan ja lihakset säilymään suhteellisen hyvin. Aerobista kannattaa ottaa mukaan myös vaikka 2-4 kertaa viikkoon niin saat lisättyä kulutusta. Ja niin kuin edellä jo mainittiin niin haulla löytyy paljon tarkempaa tietoa ravinnosta sekä treenistä.

Naiselle -1000kcal voi olla jo aika hengenvaarallinen. Jos kulutus on 1500-2000kcal luokkaa niin ei kannata paljoa leikkiä millään -1000kcal dieetillä.

Minä oon ruotinut omaa projektiani tuolla aloittelijoiden "ekaa kertaa dieetillä" -ketjussa sekä tuloksia sitten inbody-kehonkoostumusketjussa. Eli rasvaprossan laskeminen sai ne vatsalihakset näkyviin. Niitä tosin on rakennettu useampi vuosi. Nyt ne kaivettiin dieetin avulla esiin. Riippuu sun koosta ja rasvaprosentista miten nopeasti ne esiin saa, mutta itselläni 21,2 -> 16,4 teki jo merkittävän eron. Miinuksilla oltiin n. 450 kcal ja dieetti kesti n. 6 viikkoa.

Kiitoksia kaikille vastauksista! Kyllä olen haalinut tuota lihasmassaa muualleki kuin vatsaan joten en varmasti näytä hölmöltä kunhan saan ne kaivettua tuolta esiin. :) Nyt vaan sit kaloreita vähän laskeskelemaan!

Naiselle -1000kcal voi olla jo aika hengenvaarallinen. Jos kulutus on 1500-2000kcal luokkaa niin ei kannata paljoa leikkiä millään -1000kcal dieetillä.
Hengenvaarallinen? Menee kyllä vähän ylidramatisoinnin puolelle. Väitätkö että esim. ackd-dieetti jossa kalorivaje on 1500 kuluttavalle sen -1000, jonka on jopa lääkäri kehittänyt(joka luulisi tietävän mitä tekee), olevan HENGENvaarallinen? Tuli kokeiltua kolme viikkoa, vielä ollaan hengissä. Noh itellä kulutus on tietysti enemmän mutta pointtina tässä että ei se hengenvaaraallista ole, jos ei sitä niukkakalorista dieettiä jatka vuosia. Järkevää se ei välttämättä ole ja siitä voi olla montaa eri mieltä, mutta ei se nyt ainakaan hengenvaarallista ole lyhyissä periodeissa.

Sitten asiaan --> Tyttöystävällä juuri samantapainen projekti menossa ja arvioitu kulutus n. 1500 päivässä ilman liikuntaa, painoa kun ei hirveästi yli 50 ole. Kun kulutus on noin vähän niin ei kannata vetää mitään yli -500cal dieettiä jotta saisit säilytettyä ne lihakset mahdollisimman hyvin. Järkevin tapahan tässä on syödä tuon peruskuluksen verran ja ottaa se vaje sitten liikunnalla. Suosittelen tekemään voimapyörää jos et ole ennen tehnyt niin saat sisävatsalihaksia treenattua ja vatsasta tulee tiukempi paketti. Eiku vaan kalorilaskuri käyttöön niin vielä kerkeet ennen kesää hyvin tiputtelemaan ne viimeset rasvat pois! Tsemppiä treeneihin! =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom