Viimeiset kilot pois

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seawolf
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Hei,

En suoraan löytänyt vastausta, mutta olen 169/64 tällä hetkellä ja suurin osa läskeistä yllätys yllätys vatsalla ja ne pitäisi nyt rutistaa pois laihduttamalla. Kuntoiluna on lenkkeily ja vähän salia.
Kyselisin nyt vähän vinkkejä miten nuo viimeiset kilot kannattaa laihduttaa pois, kun ne tahtoo aina olla tiukimmassa ja olisi taas mukava saada vatsalihakset esiin taas. Kannataako vetää tiukalla kalorivajeella -1000kcal vai ihan jollain -300kcal? onko merkitystä? Millaista diettiä te olette lopussa suosineet ja millaisia sali ja lenkki määriä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no kyllä mä nyt tiedän miten laihdutetaan, mutta olisi kiva kuulla kokeineilta että miten ne vikat kilot repiny irti. Tuntuu ainakin että ei ne lähde siihen tahtii miten muut kilot

Olen seurannut kalorilaskuri.fi:llä kalorivajetta ja se nyt pari viikkoa ollu noin -500kcal. Ruoan pyrkiny koostamaan niin, että proteiini 40% ja hiilarit 40% ja 20% rasvaa. Tietenkin tullut vaihtelua pientä heittoa noihin. Pyrkinyt syömään 2,5-3h tunnin välein pieniä annoksia. Salilla käynyt tekemässä yksijakoisella pari kertaa viikossa ilman jalkaliikkeitä, koska muina päiviän lenkit joiden pituudet jalkojen kunnon mukaan 30-85min matallalla sykeellä.

Ajattelin nyt pudottaa ehkä kalorivajeen siihen -300kcal:iin jos samalla saisi liikuntaa lisää energiaa. Varmaan p/h/r -suhteet pitäisi miettiä uudestaan. Lihaksillä ei nyt väliä kun ne palaneet pois jo muutenkin kevään sairastelujen takia ja harjoittelukieltojen takia. Nyt vain tarkotus polttaa kaikki läski pois ennen syksyä alkavaa saliharjoittelua jolloin lenkit saa jäädä vähemmälle salin tieltä. Olenko oikeaan suuntaan menossa vai ihan hakoteillä.

kannattaako tuo boostpäivä kerta viikkoon vai parin viikon välein? ja paljon sillon kannattaa syödä yli kulutuksen?

onko sulla joku erikoinen syy miksi juokset vai ihan muuten vaan? Vaihtasin ite lenkit kyykky/vetotreeniin, niillä on suurempi vaikutus aineenvaohduntaan.
Kokeileppa vähentää hiilareita reilusti hetkeks vaikka, ja kato mitä tapahtuu, lisää kalaöljyä ja vihreitä dieettiin tosi paljon.
Kauas oot ollu nyt dieetillä? Ite en usko että cheattipäivä auttaa oikeesti aineenvaihduntaa, et sä viikkoja/kuukausia kestäneen kalorivajeen tuomia muutoksia, jos niitä on tullut, aineenvaihduntaan päivässä korjaa. Jos oot ollu pitempään dieetillä ni pidäppä "off-viikko" dieetistä, nostat rauhallisesti kalorimäärää viikoksi, ja sit jatkat.
Ei mitään 6xbigmac vaan kunnon puhdasta ruokaa.
Ja tosiaan, pelkän jalkatreenin lisääminen ohjelmaan saattaa auttaa, sähän jätät puolet sun kropan lihasmassasta treenamaatta, ja juoksu ei ole sama asia, spurtit yms. sinnepäin..

E: Ja joo tosta rasvasta, missä yllä mainittiin, yks hyvä kikka on naukkailla oliiviöljypullosta vähän väliä huikkaa himassa ja missä vaan.

Olin suunnilleen saman pituinen ja painoinen noin vuoden päivät sitten. Vatsalihaksista ei tietoakaan. Nyt painoa on 75-78 kiloa ja vaikka vatsalihakset eivät ole erottuvat vaan kunto on hieman pehmeä, näkyvät ne selvästi rentonakin kun lihasmassaa on tullut vuodessa runsaasti lisää.

Itse ryhdyin siis hyvin tarkkaan noilla mitoilla reiluille plussakaloreille ja treenaamaan yksijakoisella ohjelmalla kolme kertaa viikossa. Miksi 64 kiloinen mies yleensäkään haluaa vielä laihduttaa - oletko varma, että siellä noilla mitoilla on niin paljon lihasta piilossa, että lihasten näkyvyys on vain niiden päällä olevasta rasvasta kiinni?

Ite en usko että cheattipäivä auttaa oikeesti aineenvaihduntaa, et sä viikkoja/kuukausia kestäneen kalorivajeen tuomia muutoksia, jos niitä on tullut, aineenvaihduntaan päivässä korjaa.

Jotkut asiat eivät vain ole uskosta kiinni.

Leptin is the hormone that controls the body's starvation protection mechanism. When food intake is normal, leptin levels are high, metabolism is normal, and the body's fat burning potential is also high. However, go on a diet and leptin levels drop quickly and dramatically (by around 50% after only one week of energy restriction), metabolism slows, and the body begins to hold on to fat stores, again as a starvation protection mechanism.

While the research has shown that leptin plummets by 50% or more after only one week of dieting, it only takes one day of overfeeding or "cheating" to restore leptin to baseline while dramatically boosting your fat burning potential.
http://www.t-nation.com/article/diet_and_nutrition/the_cheat_to_lose_diet&cr=

Juoksen sen takia noin paljon että haluan kesällä kohottaa juoksukuntoni tasoa, koska kesällä on mukavempi juosta ja sitten syksyllä siirryn salin puolelle. Jos alan salilla vääntämään jalkalihasliikkeitä niin juoksusta ei tule mitään..ainakaan 3-4 kertaa viikossa en voi juosta, koska olen kokeillut.

Ja vatsassa on läskiä vielä. Kuten sanoin minulla ei ole tällähetkellä juuri lihasta, koska salista ollut taukoa koko kevään välilevynpullistuman takia joka leikataan kuukauden päästä ja silloinkin tulee pakollinen tauko salitreenistä etten ole viitsinyt aloittaa kunnon massasalikautta senkään takia. Ja minusta tuolla painolla ei merkitystä painaako 63kg vai 70kg mun mittanen, kun se riippuu nyt ihan lihasmassan määrästä. Ja kyllä näen että vatsan päällä on rasvaa vaikka ei olekkaan suuret vatsalihakset, koska 8 vuotta sitten oli vielä pienemmät vatsalihakset mutta kuitenkin oli pyykkilautavatsa, joka peittyin opiskelijaniletyksen takia :P . En siis sano, että olen pudottamassa tiettyä kilomäärää vaan jatkan diettiä niin kauan että liika ihra on lähtenyt vatsasta pois. Painan sitten 55 tai 60.

Kiitos vastauksista..eli tulen lisäämään rasvan määrää ja lisään vielä proteiinin suhdetta hiilareihin kuten neuvottiin. Päivä vajeen pidän 300-400kcal:ssa ja katson miten homma alkaa sujumaan. olen siis ollut kuukauden dietillä ja tuntuu vaan jotenkin hitaammalta, kun sillon kun oli paljon enemmän läskiä. Olen joskus aikaisemminkin näitä viimeisiä yrittänyt mutta aina tässä vaiheessa alkaa jotenkin potkimaan vastaan. Siksi kyselen kokeneempien neuvoja, jotka esim kisojen takia ovat joutuneet kiristämään itsensä.

Cheattipäivä.

Lisäksi oma laihduttelu koki huomattavan buustin kun vedin pari päivää n. 10g hiilareilla (tarvittavat kalorit kaikki proteiinista ja rasvasta, salia kyseisinä päivinä). Tosin mistään mitään ei tajunnut kun aivot eivät saaneet tarpeeksi energiaa, mutta tuon jälkeen alkoi rasva palamaan oikein kunnolla. Tätä en suosittele kuitenkaan kovin usein tehtäväksi.

Jotkut asiat eivät vain ole uskosta kiinni.

Noh, tosta väännetään aina kättä. Leptiini on tärkeä hormoni rasvanpoltossa, mutta onko se sit se graalin malja? Joel Marionillahan on tämä cheat to lose-diet, joka perustuu ilmeisesti aika tpitkälti leptiinin stimuloimiseen, mutta en tiedä onko se saavuttanut suurta menestystä sillä?

Omasta mielestäkin on paljon fiksumman kuulostakin ottaa välillä viikko taukoa dieetistä ja syödä laskematta. Ei sun kroppakaan kunnolla palaudu yhellä ylimääräsellä lepopäivällä, vaan kevyemmällä jaksolla. En siis väitä että se yhden päivän kalorikasa ei auttaisi mihinkään, kunhan siinäkin pysyy järki päässä ja bigmacit mäkissä.

Lisäksi oma laihduttelu koki huomattavan buustin kun vedin pari päivää n. 10g hiilareilla (tarvittavat kalorit kaikki proteiinista ja rasvasta, salia kyseisinä päivinä). Tosin mistään mitään ei tajunnut kun aivot eivät saaneet tarpeeksi energiaa, mutta tuon jälkeen alkoi rasva palamaan oikein kunnolla. Tätä en suosittele kuitenkaan kovin usein tehtäväksi.

mä en oo ikinä huomannu mitään muutoksia yläkerrassa ku että tuntuu aivot toimivan fiksummin ku hiilarimäärät viedään alemmas. Tällä hetkelläkin syön pääsääntöisesti 20-100ghh/vrk.

....

mä en oo ikinä huomannu mitään muutoksia yläkerrassa ku että tuntuu aivot toimivan fiksummin ku hiilarimäärät viedään alemmas. Tällä hetkelläkin syön pääsääntöisesti 20-100ghh/vrk.

<vitsimoodi>
Ehkä et oo tarpeeksi viisas tyhmentyäksesi:)
</vitsimoodi>

Kyllä ite huomas kun melkeen nollissa oli hh ettei mitään tajunnu. Tuo n. 80-100ghh/vrk normaalisti vedän kun laihduttelen. Muuten en niin tarkkaan laskekkaan.

Jos sä OIKEESTI syöt 500 kaloria vähemmän kuin kulutat niin painon pitäis tippua n. 0.5kg viikossa. Ei se kalorilaskuri kuitenkaan kerro mitä kulutat. Se kulutus löytyy varmemmin seuraamalla sitä painon laskua. Jos sitä läskiä olis vaikka 5kg liikaa, niin kymmenen viikon päästä olisit tavoitteessasi. Olet vasta ollut kuukauden dieetillä, elikkä vasta alkutaipaleella. Ei se aineenvaihdunta vielä mihinkään ole hidastunut. Jatkat vaan kärsivällisesti, ei se niin monimutkaista ole.

Kyllä ite huomas kun melkeen nollissa oli hh ettei mitään tajunnu. Tuo n. 80-100ghh/vrk normaalisti vedän kun laihduttelen. Muuten en niin tarkkaan laskekkaan.

mul taas ei vaikuta hiilarit. Mutta, kysehän voi olla siitä että mulla on todella huono sietokyky sokeria kohtaan muutenkin. 2 palaa paahtista ni mä voin nukkua koko päivän.
Sulla sattuu olemaan parempi glukoositoleranssi esim.

Jos sä OIKEESTI syöt 500 kaloria vähemmän kuin kulutat niin painon pitäis tippua n. 0.5kg viikossa. Ei se kalorilaskuri kuitenkaan kerro mitä kulutat. Se kulutus löytyy varmemmin seuraamalla sitä painon laskua. Jos sitä läskiä olis vaikka 5kg liikaa, niin kymmenen viikon päästä olisit tavoitteessasi. Olet vasta ollut kuukauden dieetillä, elikkä vasta alkutaipaleella. Ei se aineenvaihdunta vielä mihinkään ole hidastunut. Jatkat vaan kärsivällisesti, ei se niin monimutkaista ole.

Olen ollut kauemmin dietillä kuin kuukauden tai no pienellä vajeella tuossa välissä, kun usko loppui kesken. Ja voihan tuo aineenvaihdunta olla sekaisin kun ennen tätä kuukauden rypistystä olin 5 päivän mehudietillä. Mikä oli ihan jess kokemus.

Mutta nyt lisätty jalat salitreeniin ja öljyä lisään aamupuuroon ja tarkkailen että rasvoja tulee tarpeeksi. Rasvaa on tullut aina laiminlyötyä. Eiköhän se tästä pikkuhiljaa 400kcal vajeella jatketaan. Ja vedän lauantaina vähänj mässyä naamaa eli kasviskebabbi perus ruoan lisäksi

<vitsimoodi>
Ehkä et oo tarpeeksi viisas tyhmentyäksesi:)
</vitsimoodi>

Oot ollu menossa ketoosiin ja tuo sekavuus kestää hetken kun kropassa suoritetaan polttoaineenvaihdosta. Yleensä mullekin tulee yksi-kaksi sekavaa päivää kun hiilarit on tiputettu minimiin -> ei oikein tahdo junat saapua asemalle, mutta sen jälkeen mieli kirkastuu huomattavasti ja tuntuu skarpimmalta kuin normaalisti. Ketoosissa pidänkin erityisesti kevyestä ja "välkystä" olosta. Untakin tarvitsee paljon vähemmän.

Threadin aloittajalle vinkki, että siinä viimeisessä kiristyksessä hiilareiden pudottaminen 10-20g:aan päivässä voi tuoda sen tarvittavan lisäpiristeen rasvan palamiseen. Oma dieetti (jolla olen edelleen) jumitti pari viikkoa paikallaan, jonka seurauksena päätin syödä kaksi päivää hillittömästi (esim. kaksi levyä suklaata plus normaalit mätöt päälle). Näiden kahden päivän jälkeen pudotin hiilarit 150g:sta päivässä 20 g:aan ja rasva alkoi palaa jälleen mukavasti. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom