Viimeinen viikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aapina
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli nyt alkaisi viimeinen viikko ennen kuntotestiä. Vedin maanantaina koko kuntotestin läpi "kotioloissa" ja vielä tuplana. Siinä tuli siis suht kova treeni sille päivälle; miten nyt viimeinen viikko: kannattaako pitää ihan täyslomaa ja vain venytellä, vai kannattaako jossain puolivälin paikkeilla käydä tekemässä ihan kevyet sarjat penkissä, leuoissa ja vähän juoksentelemassa vaikka pari pyrähdystä..?

Ei varmaan ihan täyslomaa kannata pitää mutta sellasta kevyttä reeniä että pysyy lihakset virkeinä ja hyvin huollettuina. Sitten testipäivänä on kroppa hyvässä iskussa, kun olet nukkunut hyvin ja edellisenä iltana tankannut vähän hitaita hiilareita ja ennen testejä nopeita. :)

Hyvä, päästiinkin seuraavaan tyhmään kysymykseen: mitä käsittää nopeat hiilarit..? Ja millä tavalla tuo tankkaus edellisenä iltana kannattaa hoitaa..? Eli minkalaisia aineita heitän mahaan noissa..?

Äää..noista hiilareista joku kokeneempi pakkislainen saa selittää enemmän mutta mä kerron nyt mitä tiedän :D

Eli nopeasti imeytyviä hiilareita saa esim. appelsiinimehusta, vaaleasta leivästä, joistain hedelmistä, sokerikuorrutetuista muroista, karkeista...
Hitaita hiilareita saa esim. tummasta leivästä, puurosta, tummasta riisistä..

Tarkoitus olisi että sinulta ei testipäivänä lopu hiilarit kesken, jotta lihakset saisivat testissä tarvittavan energian. Syömällä edellisenä iltana hitaita hiilareita, varastoituu sinulla elimistöön energiaa käyttöä varten ja kun muutamaa tuntia ennen testiä syöt vielä nopeita hiilareita, on sinulla elimistö valmiina rasitukseen. Korjatkaa jos olen väärässä?

Edit: Katos perkele, sata postausta rikki

Itse en kyllä menisi ennen urheilusuoritusta vetämään nopeita hiilareita (ainakaan pelkästään). Tuntuu meikäläisellä aiheuttavan melkoisen heilahduksen verensokeriin ja sitä seuraa todella heikko olo.

Originally Posted by training_day
Itse en kyllä menisi ennen urheilusuoritusta vetämään nopeita hiilareita (ainakaan pelkästään). Tuntuu meikäläisellä aiheuttavan melkoisen heilahduksen verensokeriin ja sitä seuraa todella heikko olo.
Juu toi on kyllä totta, että verensokeri saattaa nousta aika jyrkästi joillain jos syö liikaa nopeita hiilareita kerralla.
Jos edessä on joku testijuoksu tai kuntotesti niin mulla on ollut tapana edellisenä iltana syödä ruisleipää jonkin verran, aamulla puuroo ja ruisleipää ja sitten testiä edeltävällä aterialla vähä enemmän nopeita hiilareita. Ihan hyvin on tuntunut toimivan.

4pv testiin, kävin tänään vähän irrottelemassa paikkoja. Menohaluja tuntuisi olevan niin paljon, että menisi vaikka oven läpi sinne testipaikkaan. Saisi vaan nyt jollain tämän vireyden pidettyä päällä, ettei iske se lorttipäivä juuri testipäiväksi. Vähän venyttelyä ja lepoa ja huomenna ihan pieni liikuntasessio niin pysyy lihasten vireys päällä...?

Suositut

Back
Ylös Bottom