Viimeinen sotainvalidien syyskeräys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu
No olisko vaikkas siksi, että heillä sattui käymään se "paskempi säkä"?
He ovat joutuneet nyt elämään se 60-vuotta ilman kättä, jalkaa tai kuka mitäkin.
Suomeksi. He ovat menettäneet tämän maan edun takia enemmän kuin terveenä säilyneet.

Tuo on just totta. En usko että kukaan sotaveteraani pitää itse itseään "sankarina", he vain tekivät sen mikä oli PAKKO. Ei siinä kysytty että haluatko lähteä sotaan kun kuorma-autolla kylältä haettiin.
En myöskään usko isänmaan olleen ensimmäinen asia korpisoturin mielessä kun ryssäaalto alkoi tulla kohti. Hengissä pysyminen oli varmasti päällimmäisenä ajatuksena.
Mutta kumminkin veteraanit joutuivat uhraamaan henkensä/raajansa/mielenterveytensä tämän maan takia ja olisi vähintäänkin kohtuullista että valtio olisi heille edes jonkinlaisena konkreettisena apuna. Ei sillä pelkällä liputuspäivällä paljon loppujen lopuksi auteta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sehän tässä se pointti on, että kyseisiä keräyksiä ei olisi tarvittu, jos valtion taholta olisi lupaukset pidetty. "Mitään ei teiltä tule puuttumaan jne."

lej sanoi:
Sehän tässä se pointti on, että kyseisiä keräyksiä ei olisi tarvittu, jos valtion taholta olisi lupaukset pidetty. "Mitään ei teiltä tule puuttumaan jne."

Jep. On aika mielenkiintoista yleensäkin, että aina kun tässä maassa on joku kriisi (lama, sota), silloin kaikkien täytyy osallistua yhteisiin talkoisiin maan puolesta. Annapas olla, kun sattuu olemaan maassa hyvät vuodet (vienti vetää yms. -->> fyrkendaalia tulee ovista ja ikkunoista), se solidaarisuusaate ei pädekään toiseen suuntaan. Toisaalta, köyhäthän aina sotivat rikkaiden sodat...

On tämä kansa nykyään niin pahasti kahtiajakautunut, että saattaisi olla hiukka vaikeaa löytää jengiä sinne rintamalle. Eri asia on, mitä siellä puolustettaisiin? Itsenäisyyttä? "Yhteistä" omaisuutta, josta ei itse omistaisi mitään?

SniffDaddy sanoi:
On tämä kansa nykyään niin pahasti kahtiajakautunut, että saattaisi olla hiukka vaikeaa löytää jengiä sinne rintamalle. Eri asia on, mitä siellä puolustettaisiin? Itsenäisyyttä? "Yhteistä" omaisuutta, josta ei itse omistaisi mitään?

Lähimmäisiäsi ja kotiasi vaikka näin alkuun...

reinhardt sanoi:
En tarkoita, etteikö sotainvalideja pitäisi auttaa, totta kai pitää -valtion. Mutta en ymmärrä sitä, miksi invalidit ovat suurempia sankareita kuin muut.
Sotainvaliidit on vasta toisiksi suurimpia sankareita. Suurimmat sankarit on levänny sankarihaudassa jo 60-vuotta.

Kerroppa meille keitä muita meidän pitäis arvostaa yhtä korkealle kuin edellä mainittuja?

Ja tuo keräys asia on juuri niinkuin Pulla sanoi. Eli rahaa on kyllä, mutta sitä tahdota jakaa. Jokainen joka haluaa auttaa sotaveteraaneja, niin kannattaa välttää tuollaisia moraalisesti arveluttavia huuhaa järjestöjä. Jokainen antakoon mielummin tukensa suoraan, tuntemilleen veteraaneille.

Deat sanoi:
http://bikersforveterans.fi/ <-- Tuolta pystyy tilaamaan tuollaisen hienon paidan, kokoja löytyy 3XL asti, eli isojakin ihmisiä on ajateltu. Tuotto menee lyhentämättömänä veteraaneille (myös ei-invalideille).

Mä en edes tiennyt, että 80v invalidit laitetaan ITSE hoitamaan omat keräyksensä. On se perkele :curs:

Ihan hieno asia tuo keräys sinänsä, itsekin annoin Citymarketissa kympin jollekin silakalle kun keräsi rahaa. Tuollaista paitaa en kyllä päälleni laittaisi , varsinkin kun ton takana on eräänkin kansainvälisen "kerhon" Suomen osasto. Paidan ostamalla tuet sekä sotainvalideja ja järjestäytynyttä rikollisuutta.
No, en tiedä onko tämä hiukan :offtopic: -juttu mutta kuitenkin.

NaapurinMies sanoi:
Ihan hieno asia tuo keräys sinänsä, itsekin annoin Citymarketissa kympin jollekin silakalle kun keräsi rahaa. Tuollaista paitaa en kyllä päälleni laittaisi , varsinkin kun ton takana on eräänkin kansainvälisen "kerhon" Suomen osasto. Paidan ostamalla tuet sekä sotainvalideja ja järjestäytynyttä rikollisuutta.
No, en tiedä onko tämä hiukan :offtopic: -juttu mutta kuitenkin.

Täysin asiatonta puhetta henkilöltä joka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Paitojen tuotto menee LYHENTÄMÄTTÖMÄNÄ sotaveteraanien hyväksi. Tähän mennessä on lahjoitettu jo 90000 euroa.

Suomen moottoripyöräkerhojen 14.2.2004 yhdessä perustama Bikers for Veterans ry toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Taustalla on moottoripyöräharrastajien yhteinen halu kiittää omalta osaltaan sotiemme rintamaveteraaneja heidän urhoollisuudestaan ja auttaa kuntoutuksessa, jonka veteraanit ovat ansainneet. Toiminnan tarkoituksena on hankkia varoja, jotka lahjoitetaan lyhentämättöminä Suomen veteraanien hyväksi. Yhdistys ei ole maksanut kenellekään toiminnassa mukana olleelle korvauksia, vaan ainoat kulut ovat muodostuneet paidoista, painatuksesta ja postikuluista. Vuoden 2004 kohteena oli Rintamaveteraaniliitto joille lahjoitettu summa 40.000 euroa.

Eikös noi intin äijät vedä tosta rahaa omiin kurssijuhliinsa ja muihin menoihin? Ainaki muistelen broidin kertoneen näin.

paksi sanoi:
Täysin asiatonta puhetta henkilöltä joka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Paitojen tuotto menee LYHENTÄMÄTTÖMÄNÄ sotaveteraanien hyväksi. Tähän mennessä on lahjoitettu jo 90000 euroa.

Suomen moottoripyöräkerhojen 14.2.2004 yhdessä perustama Bikers for Veterans ry toimii puhtaasti vapaaehtoispohjalta. Taustalla on moottoripyöräharrastajien yhteinen halu kiittää omalta osaltaan sotiemme rintamaveteraaneja heidän urhoollisuudestaan ja auttaa kuntoutuksessa, jonka veteraanit ovat ansainneet. Toiminnan tarkoituksena on hankkia varoja, jotka lahjoitetaan lyhentämättöminä Suomen veteraanien hyväksi. Yhdistys ei ole maksanut kenellekään toiminnassa mukana olleelle korvauksia, vaan ainoat kulut ovat muodostuneet paidoista, painatuksesta ja postikuluista. Vuoden 2004 kohteena oli Rintamaveteraaniliitto joille lahjoitettu summa 40.000 euroa.

En nyt sanoisi etten asiasta mitään tiedä.

Tarkemmin: Mukana on myöskin tahoja joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Asia on sinänsä hieno ja täysin kannatettava, enkä väittänyt että itse myyntituotoista vetää kukaan latiakaan välistä. Mutta en silti laita päälleni paitaa jonka myynnissä on mukana näitä eräitä herraseuroja, tarkoituksenaan oman kilven kiillotus.
Sori vaan jos nyt jotenkin loukkasin asiattomilla puheillani moottoripyöräharrastajia, sotavetaraaneja, muita kansalaisia tai sinua.

Odu sanoi:
Eikös noi intin äijät vedä tosta rahaa omiin kurssijuhliinsa ja muihin menoihin? Ainaki muistelen broidin kertoneen näin.
Ja mitenköhän se onnistuu? Lahjoittat merkkaavat listaan antamansa summan ja sama summa pitää löytyä pussista. Rahat myös luovutettiin heti samana päivän pois.

Mulle ainakin taas vaihteeksi ihan uusi tornari.

Mun pitää kysyy tota broidilta. Tietty voi olla että kyseessä oli joku eri keräys. (tai sitte oon ihan hukassa) :D

Alec sanoi:
EDIT ja miulummin mä sen vitosen laitan sotainvalidikeräykseen kuin johonkin tsunami/neekerinpentukeräykseen

Ihan samaa mieltä!

"Hyvää päivää, oppilas n.n. varuskunnasta n suoritan sotainvalidien syyskeräystä."
"Tuolla se istuu olohuoneessa."

Isän maan puolustajat vauhdissa. Yhdistys, joka noita rahoja keräilee (minutkin pakotettiin keräämään intissä) varallistuus on 17 000 000e. Sotainvalidien keski-ikä kohta 90-vuotta. Luulis rahojen riittävän..

T: Ezkm

ValmetBoi sanoi:
Isän maan puolustajat vauhdissa. Yhdistys, joka noita rahoja keräilee (minutkin pakotettiin keräämään intissä) varallistuus on 17 000 000e. Sotainvalidien keski-ikä kohta 90-vuotta. Luulis rahojen riittävän..

T: Ezkm
Tiedätkö keijo, että varallisuus tarkoittaa muutakin, kuin riihikuivaa käteistä. Esim. joku kuntoutuslaitos saattaa olla hyvinkin muutaman miljoonan arvoinen, vaikka se "rahana" taseen loppusummassa näkyykin.

quiz sanoi:
"Hyvää päivää, oppilas n.n. varuskunnasta n suoritan sotainvalidien syyskeräystä."
"Tuolla se istuu olohuoneessa."

:lol2:

No joo, mutta johan on kumma jos ei varusmiehiä muka enää voida laittaa tuohon keräystouhuun. Virkistävä poikkeus se on inttieloon ja mielestäni vähintä mitä voi sotaveteraaneille tehdä, riippumatta siitä montako miljoonaa niillä nyt on jo tileillään keräämässä korkoa. Varmasti noille rahoille löytyy jotain yleishyödyllistä käyttöä siinä missä nälkäpäivä-yms keräyksille.
Ja inttinäkökulmasta tuossa on vielä sekin bonus että ainakin omina aikoina kun sai 700mk kasaan napsahti yksi kuntsari. Kolme taisin kaikkiaan noista keräyksistä niitä napsaista, ja kyllä maistui..

Tromm sanoi:
Vaikka itse en edes armeijaa ole käynyt enkä muutenkaan kannata asevelvollisuutta niin kuitenkin kunnioitan veteraaneja, ihan sen takia että molemmat pappani sellaisia olivat. Eivät tosin invalideja mutta kumminkin.

Pisti silmään "eivät tosin invalideja mutta kumminkin", koska kyllä kaikki sodassa olleet ovat minun mielestäni enemmän tai vähemmän invalidisoituneita. Vaikka yleensä sotainvalidilla ajatellaan jalkansa menettänyttä tms. ruumiillisen vamman saanutta sotilasta, ovat mielestäni yhtä lailla lotat ja muut sodan nähneet henkisiä invalideja. Muistaakseni noilla liitoilla on ilmeisesti joku tapa määritellä invalidisoitumisaste tai millä sitä nyt nimittäisi, jonka mukaan sitten saa noita korvauksia.. Happamia, sanoi kettu.

Odu sanoi:

Aivan :anssi: isoveljes on vaan koittanu olla kovaa jätkää.

lej sanoi:
Ja mitenköhän se onnistuu? Lahjoittat merkkaavat listaan antamansa summan ja sama summa pitää löytyä pussista. Rahat myös luovutettiin heti samana päivän pois.

Mun käsittääkseni kaikkea kerättyä rahaa ei tarvitse tilittää hyväntekeväisyyteen vaan osa voidaan pidättää "kuluihin". Näitä kuluja voidaan sitten keksiä vaikka kuinka paljon esim. palkkoihin voidaan laittaa reippaasti ylimääräistä jne.. Eli kerääjät keräävät itselleen vaikka 70% ja loput menee sitten hyväntekeväisyyteen.

Tällaista on ainakin Suomessa tapahtunut ja siitä joskus oli julkistakin keskustelua, mutta saattaa olla, että lakipykälät ovat noista ajoista muuttuneet. Tämä intissä tapahtuva sotaveteraanikeräys nyt tuskin kusettaa ketään, mutta kyllähän noita hieman hämäriä keräyksiä on aika ajoin lehdissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom