Viimeinen sotainvalidien syyskeräys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja amf
  • Aloitettu Aloitettu

amf

Ikä
44
"Avun tarve ei lopu. Tilastollisesti viimeiset sotainvalidit poistuvat 2020-luvulla. Sotainvalidien voimat eivät tämän syksyn jälkeen enää riitä valtakunnalliseen keräämiseen.(www.sotainvalidit.fi)"

On se nyt kanssa sitten perkele, että noitten itsenäisyytemme sankareiden pitää ITSE järjestää tuollainen keräys ja kun voimat ei enää riitä niin sitten on lopetettava koko systeemi. Ei kai se mikään ihan kamalan suuri ihme ole jos ei veteraanit ole ihan nuoruuden voimissaan kun heidän keski-ikänsä lähestyy jo 84 vuotta.
Kyllä mielestäni viimeistään tässä vaiheessa pitäisi valtion(tai jonkun muun sopivan instanssin) ottaa tehdäväkseen järjestää kyseinen keräys. Varmasti löytyy monia muitakin minun lisäkseni jotka mielellään auttaisivat projektissa sekä omaa aikaansa, että varojansa lahjoittaen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees, toivottavasti saavat rahaa.

:offtopic: Kaikki kunnia sotaveteraaneille, mutta kuitenki en tajua miksi niistä loputtomiin jauhetaan. Ihan samat hommat me kaikki muutkin asevelvolliset tehtäis jos sota syttyisi. Tavallisia tallaajia nekin on/oli, tekivät vaan, mitä pitikin.

tommih sanoi:
Jees, toivottavasti saavat rahaa.

:offtopic: Kaikki kunnia sotaveteraaneille, mutta kuitenki en tajua miksi niistä loputtomiin jauhetaan. Ihan samat hommat me kaikki muutkin asevelvolliset tehtäis jos sota syttyisi. Tavallisia tallaajia nekin on/oli, tekivät vaan, mitä pitikin.

Eppäilen josko suomessa sellaista yhteenkuuluvuuden tunnetta ja kotimaarakkautta enää löytyis.
Miksi niistä NiIiQ viel NiiQ jauhetaa ??11!!? NiiQ sellasii vanhoi äiji! :jahas:

Valtion pitäis kyllä pitää paremmin huolta pojistaan, Mannerheimin lupasi aikanaan rintamamiehille että jos tän suurhyökkäyksen kestätte niin "mitään teiltä ei tule puuttuman". Näköjään tuotakaan lupausta ei sitten koskaan lunastettu, suurin osa sankareista on jo mullan alla. Jossei rahaa löydy niin ainahan voi nipistää vaikka kulttuurin tukemisesta...

Luin jostain myös artikkelin jossa todettiin että sotaveteraaniyhdistyksillä olisi rahaa kertynyt rahaa ja omaisuutta sen verran että oikein käytettynä se riittäisi niille mitä on enään jäljellä... Pieni joukko käyttäisi sitten hyväkseen noita rahoja... Tosin voi olla että puhun paskaa...

http://bikersforveterans.fi/ <-- Tuolta pystyy tilaamaan tuollaisen hienon paidan, kokoja löytyy 3XL asti, eli isojakin ihmisiä on ajateltu. Tuotto menee lyhentämättömänä veteraaneille (myös ei-invalideille).

Mä en edes tiennyt, että 80v invalidit laitetaan ITSE hoitamaan omat keräyksensä. On se perkele :curs:

OT:meikä oli vuos sitten keräämässä :)

Ymmärtääkseni tilanne on tällä hetkellä sellainen, että jos koko Sotainvalidi -yhdistys laittaisi pillit pussiin ja jakaisivat tilillä olevat rahat elossa olevien sotainvalidien kesken, niin jokainen olisi lähestulkoon miljonääri tai ainakin eläisi elämänsä herroiksi loppuun asti.

Mielenkiinnosta olisi kiva tietää mihin nykyään kaikki nuo keräyksessä saadut rahat käytetään. Hiukan on sellainen fiilis, että sieltä voisi paljastua kaikkea sellaista mikä ei kestä päivänvaloa. Esim. keräysjohtajien kesähuvilan laituriin ja ties mihin "edustusmatkoihin"...

tommih sanoi:
Ihan samat hommat me kaikki muutkin asevelvolliset tehtäis jos sota syttyisi.
Mietis nyt hetki. Laitetaan nykyajan Eminemit ja skeittipojat sotimaan niin mitä siitä tulisi? Ei pysty sotimaann kun rastat menee sekasin ja XBoxilla Maddenissa kausi kesken. Luulen, että tänä päivänä Suomi saisi selkäänsä vaikka Ahvenanmaalta. ;)

Deat sanoi:
http://bikersforveterans.fi/ <-- Tuolta pystyy tilaamaan tuollaisen hienon paidan, kokoja löytyy 3XL asti, eli isojakin ihmisiä on ajateltu. Tuotto menee lyhentämättömänä veteraaneille (myös ei-invalideille).

Mä en edes tiennyt, että 80v invalidit laitetaan ITSE hoitamaan omat keräyksensä. On se perkele :curs:
Olin puolivalmis tilaamaan, mutta perkele ei oo rahaa yhtään :wall:

Eilen oli kaupungilla merivoimien puvuissa kolme sälliä keräämässä rahaa sotaveteraaneille. :thumbs:

Pulla sanoi:
Ymmärtääkseni tilanne on tällä hetkellä sellainen, että jos koko Sotainvalidi -yhdistys laittaisi pillit pussiin ja....

Mielenkiinnosta olisi kiva tietää mihin nykyään kaikki nuo keräyksessä saadut rahat käytetään. Hiukan on sellainen fiilis, että sieltä voisi paljastua kaikkea sellaista mikä ei kestä päivänvaloa. Esim. keräysjohtajien kesähuvilan laituriin ja ties mihin "edustusmatkoihin"...

Näin kävi minullakin mielessä että rahaa varmaan olisi tarpeeksi jos se kaikki menisi oikeaan osoitteeseen. Mutta osahan menee varmasti kaikkiin herrojen seminaareihin jne.

Pulla sanoi:
Mietis nyt hetki. Laitetaan nykyajan Eminemit ja skeittipojat sotimaan niin mitä siitä tulisi? Ei pysty sotimaann kun rastat menee sekasin ja XBoxilla Maddenissa kausi kesken. Luulen, että tänä päivänä Suomi saisi selkäänsä vaikka Ahvenanmaalta. ;)

Näinhän tuossa kävisi.

Miten muuten käy noille alunperin Sotainvalideille perustetuille kuntoutuskeskuksille sitten tulevaisuudessa? Niitähän on muutamia?

Pulla sanoi:
Mietis nyt hetki. Laitetaan nykyajan Eminemit ja skeittipojat sotimaan niin mitä siitä tulisi? Ei pysty sotimaann kun rastat menee sekasin ja XBoxilla Maddenissa kausi kesken.

joopasta joo. Mutta onneksi siellä olis teitä bodareitakin. :jahas:

tommih sanoi:

Ensteks eniten muuten ärsyttää tämä asenne et "Kaikki olisivat tehdeet saman"..... no mitä vittu sitten. Ei oo tarttenu muitten tehdä mitään niin siinä tilanteessa on ihan turha alkaa urputtamaan. Nämä miehet ja naiset sen ovat tehneet ja lähteneet kodeistaan puolustamaan sitä torrakon kanssa. Näistä miehistä ja naisista ei varmastikkaan tässä maassa turhan paljon "jauheta".

Kylläpäs pistääkin nyt vihaksi oikeen viimesen päälle :curs:

L&N sanoi:
joopasta joo. Mutta onneksi siellä olis teitä bodareitakin. :jahas:
Voitko selittää missä kohtaa viestiäni totean itseni olevan bodari tai että kykenisin itse voittamaan sotia? Jos oikolkuhäriö vaivaa, niin pointtini ratakiskosta: Jos Suomen sotakoneisto kasattaisiin nyky-yhteiskuntamme jäsenistä niin selkään tulisi niin että paukkuu.

Kyllä mekin intissä käytiin keräilemässä sotaveteraaneille rahnaa, ihan ovelta ovelle kierreltiin, ja otettiin aina nimi ylös ja lahjoittama summa. Luulin ainakin, että se olisi ihan jokavuotinen juttu, että intti kaverit käy keräämässä. Ihme juttu jos lopetetaan.

Ihmeen nihkeästi kyllä ihmiset antoivat sitä rahaa, ei nyt luulisi, että kenenkään talous siihen kaatuu, jos antaa pari euroa hyvän asian puolesta.

OT: Muistan muinoin hassun tapauksen kun AUK aikana keräilin taistelijaparini kanssa rahnaa keräykseen. En muista nyt tarkkaan mitä aluetta se oli mutta jotain suhteellisen ghettoa Helsingissä, 95% asukkaista pakolaisia tai muita maahanmuuttajia. Hiukan oli vaivautunut olo soittaa ovikelloa ja pyytää rahaa sotaveteraaneille kun ovessa olevassa nimessä oli aina n. 27 kirjainta ja joista joka kuudes oli vokaali. :lol2:

Cooper sanoi:
Luulin ainakin, että se olisi ihan jokavuotinen juttu, että intti kaverit käy keräämässä. Ihme juttu jos lopetetaan.

Yhteiskunta on niin pilaantunut nykyään, että tällaiset keräykset tietysti lopetetaan ensimmäisenä. Rahat tarvitaan johonkin paskaan, niin ei niitä silloin voida tarvitseville osoittaa.

Esimerkkin: Afrikassa 18 miljoonaa ihmistä kuolee nälkään, on yhdentekevää antaako Suomen valtio sinne mitään tukea. Porukka kuolee siellä joka tapauksessa nälkään ja tauteihin. Asioita pitäisi priorisoida uudestaan.

Pulla sanoi:
Ymmärtääkseni tilanne on tällä hetkellä sellainen, että jos koko Sotainvalidi -yhdistys laittaisi pillit pussiin ja jakaisivat tilillä olevat rahat elossa olevien sotainvalidien kesken, niin jokainen olisi lähestulkoon miljonääri tai ainakin eläisi elämänsä herroiksi loppuun asti.

Noinhan se taitaa juurikin olla.

Pulla sanoi:

Hyvin pitkälti taitaa nuo rahat kilahtaa valtiolle kun viimeinen veteraani heittää veivinsä. Tuntuu vähän arvelluttavalta nuo motiivit keräykseen nykyisin, kun tiedetään että sitä rahaa tosiaan olisi jo "tarpeeksi". Ettei vaan olisi minkäänlaista veteraaninimikkeen hyväksikäyttöä yhdistyksen tai valtion osalta, kun "tottakai me veteraaneille annetaan" -asenne jyllää kuitenkin aika vahvasti vieläkin. Tai sitten vain halutaan osoittaa että veteraaneja ei ole vieläkään unohdettu, eikä vain tyrkätä rahaa kouraan tarpeeksi loppuelämäksi ja jätetä vanhenemaan taka-alalle.

Kyllä toi syyskeräys on hyvä juttu, oli mukava olla itekin keräämässä muutama vuos sitten. Sodassa olleille pitää aina nostaa hattua oli maa mikä tahansa, sillä ne ihmiset on kokeneet sellaisia asioita, joita ei meidän sukupolvi osaa edes kuvitella.

Sotainvalideille maksemaan muun muassa lounaita, kuntoutushoitoja yms.

Tuskin se raha nyt ihan hukkaan menee...

Oon tainnut itse kerätä ~2000mk aikoinaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom