Viikon lepo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samani
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä en oo puoleenvuoteen pitäny lepoviikkoa enkä edes kevyttä viikkoa.. välillä kyl vois mutta ei malta :D

Mulla niinku pikkasen sama homma, että ei oikee pysty olemaa sieltä salilta sitä viikkoa poissa. Tosin olenhan mie nyt yhen kevyen viikon pitänny pari viikko sit. Tosin seuraavaa menee se kolme kuukautta tietenkin, jos tulee pakottava tarve niin se pidetään sillon, kun sitä tarvitaan. Ite uskon, että kun on tää kesäloma nyt meneillää ja voi panostaa tohon treenaamisee, ravintoo ja lepoon aika hyvin niin ei ainakaan tänä aikana minkäänlaista ongelmaa tule.

Muutaman kerran on tullut pidettyä viikon tauko tekemättä mitään, ja se eka treeni tauon jälkeen on vähän sellasta hermoston herättelyä, eikä oikein kulje hyvin. Siitä seuraavassa treenissä sitten aina onkin paukkunut ennätykset rikki.
Poissuljetaan kuitenkin viikon lanit jolloin nukuttiin vähän ja syötiin päin helvettiä. Sen jälkeen ei paukkunu ennätykset :D Eli täytyy muistaa se uni ja ruoka vaikkei mitään tekiskään.

Tällä joka 4.vk taukoa. Jonka aikana 4-5 päivää putkeen totaalilepoa + pientä aerbista, venyttelyä, yms.. huoltoa.

Itse olen hyväksi havainnut systeemin:

1. viikko: kevyt (toistot 12)
2. viikko: keskiraskas (toistot 8)
3. viikko: raskas (toistot 6, joissakin 4)
----Sama alusta, eri liikkeillä-----
7. viikko: Tauko viikko, lenkkeily + uinti.
->alusta

Liekkö johtuu iästä, vaiko paremmasta kehontuntemisesta, mutta tää on toiminut näin hyvin :)

Itsekin olen ihan tarkoituksella pitänyt noin viikon totaalitaukoja about parin kuukauden välein. Ajankohta määräytyy usein aika pitkälti näppituntumalla (eli omaa kehoa kuuntelemalla) sekä osittain sitten muun elämän (mm. duunivuorojen) sanelemana. Itsellä nuo jaksot tuntuvat lataavan kroppaa ja pääkoppaa siten, että treeni kulkee taas entistä paremmin. Jokainen on tietysti yksilö ja palautuminen on kaikilla hieman erilaista.

Ite en kyllä vapaaehtosesti pitäs mitää viikon totaalitaukoja. Tosin tuskin jos vuodessa parit tollaset tauot pitää niin tulee mitään hirveitä haittoja. Sulla nyt ei oo mahdollisuutta treenata siellä matkalla, joten eihän sille mitään voi. Ite en kyllä lähtis mitään sarjapainojen nousua silti odottamaa.

Itse teen joka neljäs viikko ja se onkin hyvä, ei lihakset totu ja saa välillä olla tekemättä treeniä. Tosin itse pidän todella paljon treenaamisesta, mutta lepoviikolla saa ne treeniajat sopivasti tuhlattua joko johonkin harrastukseen tai sitten vaan lukee pakkista...

Treenimäärät about 3-4x viikko jalkapalloa ja 1-2 x punttisalia. Kun tulin 7 päivän mittaiselta lomalta Budapestista hiihtolomalla 2010 vaikutuksen huomasi heti. Painoja sai laittaa 5 kg enemmän joka liikkeessä ja toistomäärät kasvoivat. :dance:
Pääsi myös Jalkapallokentille ilman että mikään paikka oli kipeä ja juosta jaksoi kentällä paremmin kun juuri ennen lomaa. :hyvä:

Oma näkemykseni/kokemukseni= Jos treenaa vähintään 3x viikossa niin 4-7 päivän tauot muutaman kuukauden välein välttämättömiä. tietenkin täytyy syödä ja juoda oikein tauon aikana. Tauon aikana keho laittaa syödyn ja juodun ravinnon juuri sinne lihaksiin jos syö tarpeeksi. Eipähän tule myöskään ylikuntoa ja saa vaihtelua "normiviikkoihin".

Itsellä toinen pidempi tauko menossa nyt 7kk:n sisään. Nyt ollaan noin viikko oltu tauolla ja seuraavana ma/ti olisi tarkoitus salille taas mennä. Saas nähdä, miten käy.

Itse pidän aina hieman pidemmän tauon, kun tuo progressio tyssää.

esaesa;2928210 begin_of_the_skype_highlighting**************2928210******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Jos ei älyä itse pitää taukoa, niin kyllä kroppa siitä pitää sitten huolen. On se sitten perusflunssa vai mikä joka vie sängyn pohjalle...

Jeps, itse reenasin pitkään lähes joka viikko aina 3 - 4x ja ennen juhannusta iski flunssa ja nyt sitten toivutaan sekä juhannuksesta, että lunssasta :)

Ensviikolla pitäs jatkaa taas westsiden mukaan reeniä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla tulee duunin takia parin viikon tauko salilla käyntiin, ajattelin kuitenkin himassa punnertaa, vetää leukoja ja tehä vatsat ainakin sen kolme kertaa viikkoon ettei ihan sarjapainot nollille tippuis.

itse voin vain suositella viikon totaalilepoa.
aina kun oon viikon totaalilevon pitänyt, on vain tuntunut lihat turpoavan, ja tauon jälkeen saa taas nostaa rautaa rajulla progressiolla.

olen usein miettinyt että kasvaako liha oikeasti totaalilevon aikana, vai onko vain psykologista.
viimeviikon torstaina illalla treenipäivänä(lihat pienessä pumpissa)
pituus 173cm, paino 79kg, vasen hanska 37cm, oikea hanska 36.5cm.

nyt tänään pituus 173cm(en mitannut :D), paino 78kg, vasen hanska 37.5cm, oikea hanska 37cm.

Toki osa voi mennä mittausvirheen puolelle, mutta viime viikolla oli pieni pumppi mitatessa, nyt ei.

itel alkaa noin 5-6 viikon jälkee tökkii tulokset... sit 5-7 päivää lepoo. korkeintaa kevyil painoil jumppailuu. olkapäät varsinki menee tukkoo. niitä on hyvä availla välil =)

viikon totaalilepo itellä vaikuttaa vaan et tangosta voi seuraaval viikol ottaa painoa pois joten skippaan vaa määrätyn lihaksen viikolta, ja seuraavalla viikolla taas skip toinen jne.

Itse olen hyväksi havainnut systeemin:

1. viikko: kevyt (toistot 12)
2. viikko: keskiraskas (toistot 8)
3. viikko: raskas (toistot 6, joissakin 4)
----Sama alusta, eri liikkeillä-----
7. viikko: Tauko viikko, lenkkeily + uinti.
->alusta

Liekkö johtuu iästä, vaiko paremmasta kehontuntemisesta, mutta tää on toiminut näin hyvin :)

Pakko kompata tätä. Itsellä toiminut tosi hyvin viimeiset pari kuukautta paitsi että toistomäärät menee mulla 15 - 10 - 5.

Jos ei vahintaan viikon pituiset tauot ole tuttuja niin on pahimman luokan yli-innokas aloittelija. Kaikkihan me joskus ollaan oltu.

itel alkaa noin 5-6 viikon jälkee tökkii tulokset... sit 5-7 päivää lepoo. korkeintaa kevyil painoil jumppailuu. olkapäät varsinki menee tukkoo. niitä on hyvä availla välil =)

Itselle on myös tuo 5-7 viikkoo ehdoton maksimi, vaikka on sitä usein tullut tyhmyyksissä vedettyä pidempiäkin syklejä. Kyllä sen uupumuksen huomaa niin treenitehoissa kuin muissakin päivittäisissä askareissa.

Ny on se tauko pidetty ja itse sain lisätä 7kg lisää penkkiin ja 36kg lisäpainolla leuan kyllä taas tekee hyvää treenata:rock:

Täälläki tulee kahen viikon tauko, pisin mitä nyt on ollut, kun kohta tulee vuosi mittariin salilla käymisessä. Kesällä menee tähän reissaamiseen aikaa. Kuumottaa vaa päästä takas jo salille :puntti: !!
Eipä onneks parissa viikossa ne tulokset paljoa laske ja palautuupahan sitten totaalisesti. Joskus kun on ollut viikon taukoa, niin ekat sarjat menevät itselläni ainakin hemmetin hyvin!

Täälläki tulee kahen viikon tauko, pisin mitä nyt on ollut, kun kohta tulee vuosi mittariin salilla käymisessä. Kesällä menee tähän reissaamiseen aikaa. Kuumottaa vaa päästä takas jo salille :puntti: !!
Eipä onneks parissa viikossa ne tulokset paljoa laske ja palautuupahan sitten totaalisesti. Joskus kun on ollut viikon taukoa, niin ekat sarjat menevät itselläni ainakin hemmetin hyvin!

Itel oli just myös kahen viikon tauko näittee helteitte takia ku ei salilla ilmastointi pelaa. Makasin rannalla, koitin vähä VLCD:tä ja otin olutta :) Eile sit kävin hikoilemas pari litraa ja vähä lämmittelee paikkoja. Enne taukoa vetäsin raskaan kyykyn 3x5x85kg ja eile sit innostuin pikkase kokeilee ni menihä se 3x10x60kg helpon olosesti, ois melko varmasti menny 70kg samoilla toistoilla jos ois iha tappii jaksanu rykästä:dance: Eli ei ne tulokset minnekään katoa tuossa ajassa. Ja kunnon rusketuksen ku hankki tauon aikana ni lihatki näyttää paremmilta mitä albiinokuosissa :P

Suositut

Back
Ylös Bottom