Viikon avautuminen pesupallosta=(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matchem
  • Aloitettu Aloitettu
Kerrompa tässä pienen ongelman joka ollut jo kolmatta vuotta nimittäin pesupallo tossa kropan edessä. Kolmena vuotena olen heräillyt aina keväisin mahan poisto operaatioon ja joka vuosi lopputulos sama eli ei senttiäkään pakista pois. Nyt sitten viime syksynä otin ohjelmaan lenkkeilyn jota en ole ennen sietänyt ja kolmisen kuukautta hölkkäilin salin välipäivinä jolloin kunto nousi huimasti ja jaloista alkoi hieman muodot tulla esiin mutta siinä kaikki. Punttia nostelleena siitä asti ma,ke,pe tähän päivään asti paino pysynyt täsmälleen samana? Tulokset kasvaneet mielestäni aivan liian hitaasti saatikka lihoja tullut lisää. Kaloreita en ole laskenut koska se tuntuu niin hankalalta mutta päivä valioon kuuluupi elovena,ruisleipä,salaatti,raejuusto,kanankoivet ilman nahkaa,maitorahka mansikoilla ja kyyti pojaks pari pulloo kevyt olo vettä jota lipittelen pitkin päivää. Käsittääkseni noissa hiilarit on aika olemattomat joten ei ainakaan se ole se joka tarttuu pakkiin. Lisäravinteina toimivat Fastin whey+ ja palkkarina Reco2.

Ja nyt hämmästyksekseni mittasin tänään hauberin ja kuinka ollakaan kaksi senttiä lähtenyt :wall: kolmessa viikossa jolloin mittasin viimeks.

Siis onko mun mahassa joku täky mikä ei vaan lähde pois vaikka mitä tekis???

Pituus 170,paino 85,3 ja ikää tuli mittariin 30 muuten kroppa on suht asiallinen mitä nyt hieman rasvoja yllä mutta toi h******n mätisäkki tossa edessä vie multa yöunet :curs:

Mitä mää voin enää tehdä? Syön kymmenen pizzaa tai 200 grammaa salaatin lehtiä ni lopputulos sama.

Pingikseen vaihtava pesupallo-

Olisko kasvain... Iltasanomissa (Iltalehdessä?) oli juttua siitä, miten yks kaveri oli luullu et sillä oli läskiä vatassa, mutta tarkemmat tutkimukset osottiki, et se oli sellane julmetunkokone kasvain. Mut sun tapauksessa Probably NOT! :)

ymmärsinköhän ihan väärin.. Siis onko sulla reilusti ylimäärästä rasvaa siinä mahassa vai se maha vaan pullottaa vaikka rasvat palais pois? jos jälkimmäinen niin teetkö koskaan sisempiä vatsalihaksia?

Vaivauduppa joku päivä laskemaan ne kalorit. Ei tullut omankaan pötsin hävittämisestä mitään ennen kuin niitä joskus alkoi laskemaan.

Nimim. Kaikki-kertyy-vyötärölle-ja-lähtee-siitä-viimeisenä.

Vatsan hävittämiseen tiedän 3 tapaa:

1. Aerobinen liikunta ja oikea ruokavalio (kuten totesit, tästä ei apua pahemmin). Jos ruuminrakenteesi on luonteeltaan vatsakas, niin sinulla tulee olemaan erittäin vaikeaa treenillä + ravinnolla sitä muokata. Voisit tuhlata tuhansia dollareita vaikka Frank Zanen personal trainingiin eikä hänkään vatsaasi saisi katoamaan. Vaatii melkein ihmeen, että keksit sen mahdollisesti yhden ja ainoan tavan, millä kroppasi reagoi ohjelmaan vatsaa kiinteyttävällä vaikutuksella.

2. Kirurginen vatsan pienennys, "tummy tuck" (yhdistetty rasvaimu ja leikkaus), ei vain naisille.

3. Rankka dieetti, jolloin palaa rasva JA valitettavasti lihakset. Hinta vatsasta eroon pääsemiseen voi olla mahdollisesti 50% treenillä kasvattamistasi lihaksista. Oletko mielummin tavallinen tallukka, jolla vihdoin tasainen maha, vai lihaksikas kaveri, jolla pötsi?

Noh, joku kuitenkin toteaa pian, että "paskat, löydä vain oikea treenitapa ja ravinto-ohjelma, ni vatsa häviäää itsestään..."

Pallukasta vielä

Eli vatsan muoto on aika kimmoisa =) ei mitään löllyvää/roikkuvaa läskiä vaan semmonen timmi kimmoisa pallukka ja kaiken huipuks vielä kun sen oikeen hengittää täyteen mittaan niin ylhäältä katsottuna vasenpuoli on silminnähtävästi ulompana oikeeseen nähden "kaippa siellä joku kaveri asustaa" :rock:

Tiedän että mikään ei häviä viikossa eikä kahdessa mutta tää mun prokkis on jo enemmän kun epätoivonen yritys.

Sanotaan yleensä että ala liikkumaan ja viilaa ruokavalioo niin alkaa läski karista mutta eip näköjään minun kohdalla.Minä kun en autoa pidemmälle ole juuri koskaan kävelly ja nyt iso muutos "lenkki ja säännöllinen puntti" niin luulis kropan reagoivan mutta juu ei.

Ai niin ja tämä täälläkin mainostettu HIIT treenikin tuli kokeiltua hetken aikaa mutta ilman tuloksia, ainoo muisto siitä kun appiukko meinas vetästä vekottimet ojaan ku tarposin puolseiskan aikaan aamulla pihatietä kuula punasena :D

On kiiiiivaa olla LÄSKI, la la lallati lallati laaa................

PS. Myyrään hyväkuntoset salikamat ja lisäravinteet tai vaihdetaan pingismaila settiin+verkkoon...ähihi

Matchem sanoi:
Eli vatsan muoto on aika kimmoisa =) ei mitään löllyvää/roikkuvaa läskiä vaan semmonen timmi kimmoisa pallukka ja kaiken huipuks vielä kun sen oikeen hengittää täyteen mittaan niin ylhäältä katsottuna vasenpuoli on silminnähtävästi ulompana oikeeseen nähden "kaippa siellä joku kaveri asustaa" :rock:

Tiedän että mikään ei häviä viikossa eikä kahdessa mutta tää mun prokkis on jo enemmän kun epätoivonen yritys.

Sanotaan yleensä että ala liikkumaan ja viilaa ruokavalioo niin alkaa läski karista mutta eip näköjään minun kohdalla.Minä kun en autoa pidemmälle ole juuri koskaan kävelly ja nyt iso muutos "lenkki ja säännöllinen puntti" niin luulis kropan reagoivan mutta juu ei.

Ai niin ja tämä täälläkin mainostettu HIIT treenikin tuli kokeiltua hetken aikaa mutta ilman tuloksia, ainoo muisto siitä kun appiukko meinas vetästä vekottimet ojaan ku tarposin puolseiskan aikaan aamulla pihatietä kuula punasena :D

On kiiiiivaa olla LÄSKI, la la lallati lallati laaa................

PS. Myyrään hyväkuntoset salikamat ja lisäravinteet tai vaihdetaan pingismaila settiin+verkkoon...ähihi

Ei sulla mitään läskiä ole, vaan yksi erittäin hyvin muodostunut vatsalihas! :lol2:

Oikeasti, kaljamaha lähtee vain painoa pudottamalla. Itseltä hävisi vuodessa 17 kg, ja vatsapalikat alkavat vasta nyt häämöttää. Totaalinen ruokavalion muutos ja hallinta lienee välttämättömyys. Ei ole mitään oikotietä onneen. Jos ei aio ottaa kuntoilua tosissaan, niin miksi edes aloittaa? Sitä huijaa vaan itseään, jos luulee, että TV-shopin fat burner 2000:lla saa 2 viikossa mahan pois...

Pesupallo sanoi:
Mun mielestä on aika erikoista että aiheutan avautumista vaikka olen vasta pari viikkoa pakkista lukenut! :D

Sun postauksien hyötysuhde on sitten melko hyvä, kun jo 4 postauksen jälkeen joku perustaa threadin sun trollauksestas. :D

Matchem sanoi:
Nyt sitten viime syksynä otin ohjelmaan lenkkeilyn jota en ole ennen sietänyt ja kolmisen kuukautta hölkkäilin salin välipäivinä jolloin kunto nousi huimasti ja jaloista alkoi hieman muodot tulla esiin mutta siinä kaikki. Punttia nostelleena siitä asti ma,ke,pe tähän päivään asti paino pysynyt täsmälleen samana?

Kuulostaako tämä siltä että Matchem hakisi 2 viikon supermega fatloss dieettiä? Kyllä mun mielestä tässä ollaan ihan hyvissä lähtökohdissa, mutta niitä kaloreita olisi *pakko* alkaa laskemaan. Olen siinä mielessä kohtalotoveri, että mulla on myös geneettisesti erittäin suuri taipumus kerätä rasvaa navan ympärille. Olen tänä keväänä kokeillut melko tiukkaa lowcarb/ketodieettiä, ja tuloksia alkaa näkymään (5 senttiä vyötäröltä pois 3 viikossa). Ihan kaikkea laardia ei vatsasta varmaan katoamaan saa ilman ihmeaineita, mutta olen tyytyväinen jos dieettaamalla saan ensimmäistä kertaa kymmeneen vatsapalikat edes ilmoittamaan olemassaolostaan. Suosittelisin Matchemin kokeilemaan myös erilaisia dieetti tapoja, mikä sitten sopii itselle. Ketossa on se hyvä puoli että ei tarvitse tuota aerobista veivata niin paljoa ja lihakset tuntuisi säilyvän paremmin.

Matchem sanoi:

Kuulostaa sisäelinten ympärillä olevalta rasvalta, mikä on a) vaarallisinta ja b) vaikeinta saada pois. (siis verrattuna ihonalaiseen rasvaan.)

PITKÄJÄNTEISYYS on päivän sana. Tuskinpa ne läskit on kolmessa kuukaudessa tulleet, miksi niiden pitäisi siinä ajassa lähteäkään?

Siltä varalta, ettet ole sitä jo tehnyt, jätä alkoholi pois. Kokonaan. Heti. Vaikka väitetään, ettei ylimääräinen energia tiedä, mihin kohtaan kerääntyä, olen kyllä huomannut, että alkoholi kerää rasvaa juuri sisälmysten ympärille -tai ainakin jokaisella tuntemallani juopolla on juuri tuollainen maha. (tämä ei siis tarkoita sitä, että sinä olisit juoppo, vaan että olet saanut ylimääräistä energiaa myös alkoholista.)

Mixu sanoi:
Hinta vatsasta eroon pääsemiseen voi olla mahdollisesti 50% treenillä kasvattamistasi lihaksista. Oletko mielummin tavallinen tallukka, jolla vihdoin tasainen maha, vai lihaksikas kaveri, jolla pötsi?
Jos ymmärsin oikein, niin Matchem on treenannut 3 kuukautta? Ei siinä ajassa mitään isoja lihoja ole ehditty kasvattaa. Mitoilla 170/85 pitäisi olla aika pirun lihaksikkaassa kunnossa, jos rasvaprosentti olisi edes 15:sta hujakoilla.

Ei se nyt auta kuin jatkaa puntti/lenkkikuuria, katotaan sitten vaikka vuoden päästä uudestaan. Niin ja kuvat varmaan kertoisivat tilanteesta enemmän kuin tuhat sanaa.

Mixu sanoi:
Vatsan hävittämiseen tiedän 3 tapaa:

1. Aerobinen liikunta ja oikea ruokavalio (kuten totesit, tästä ei apua pahemmin). Jos ruuminrakenteesi on luonteeltaan vatsakas, niin sinulla tulee olemaan erittäin vaikeaa treenillä + ravinnolla sitä muokata. Voisit tuhlata tuhansia dollareita vaikka Frank Zanen personal trainingiin eikä hänkään vatsaasi saisi katoamaan. Vaatii melkein ihmeen, että keksit sen mahdollisesti yhden ja ainoan tavan, millä kroppasi reagoi ohjelmaan vatsaa kiinteyttävällä vaikutuksella.

3. Rankka dieetti, jolloin palaa rasva JA valitettavasti lihakset. Hinta vatsasta eroon pääsemiseen voi olla mahdollisesti 50% treenillä kasvattamistasi lihaksista. Oletko mielummin tavallinen tallukka, jolla vihdoin tasainen maha, vai lihaksikas kaveri, jolla pötsi?

Todetaan nyt sitten. Ykköskohdan allekirjoitan ensimmäisen lauseen osalta, osittain. Oikea ruokavalio ja aerobinen eivät auta mitään jos kokonaiskalorimäärä ei ole miinuksen puolella. Loppu ykkösestä onkin sitten sitä itseään. Kolmosessa loistaa taas kerran tämä palstalla riehuva harhaluulo että heti kun kalorit lasketaan alle 3000kcal päivässä niin palaa ensin lihakset ja sitten vasta läskit ja nekin hitaasti.

Itse en usko pätkääkään tuohon että joillekin olisi vaikeampaa polttaa läskiä kuin toisille. Saman työn se teettää kaikilla, toisilla on motivaatio, tietotaito ja ennenkaikkea PITKÄJÄNTEISYYS parempi kuin toisilla ja siksi onnistuvat. Ja tässä vaiheessa kuuluu takarivistä että "helppohan se sun on sanoa kun rasvat palaa leikiten!". Niinpä niin. Tässä nyt kolmatta viikkoa 1500kcal päivässä, vaihteleva määrä aerobista ja punttia vedetty. Dieettiä yhteensä takana ties kuinka paljon. Läskiä palanut ehkä 15kg. Lihaa ei ole palanut juurikaan.

Jos nyt aletaan oikein kunnolla kärjistämään niin lihaksen palaminen on läskien yritys tarrautua siihen että "on mulla lihaxia joskus ollu mutta ne hävis!". Erittäin suurella todennäköisyydellä uskallan sanoa että jos lihaksia ei ole dieetin jälkeen niin ei niitä ole ollut sitä ennenkään. Totuushan on että läskiä ei voi jännittää. Sarjapainot ovat paras mittari tässä. Hyvä dieetti niin sarjapainojen pitäisi pysyä suurin piirtein samassa, jopa HIUKAN nousta.

Nyt kun avautuminen on suoritettu niin pari sanaa threadin aloittajalle: Jos tuntuu että läski ei pala, niin en näe mitään muuta mahdollisuutta edetä kuin laskea kalorit ruokailuista. Hommaat tietokoneelle kalorilaskurin, johon näppäilet syömisesi. Ei ole iso homma, muuttuu rutiiniksi hyvin nopeasti. Sitten kun olet sen saanut tehtyä niin täältä varmasti löytyy monta kaveria jotka sinua osaavat auttaa. Kyllä se läski palaa kun se laitetaan palamaan, siltä ei kysytä että haluaako se palaa.

Cryo^ sanoi:
Itse en usko pätkääkään tuohon että joillekin olisi vaikeampaa polttaa läskiä kuin toisille. Saman työn se teettää kaikilla, toisilla on motivaatio, tietotaito ja ennenkaikkea PITKÄJÄNTEISYYS parempi kuin toisilla ja siksi onnistuvat.

Ja jotta uskomukset ei rönsyilisi liikaa niin otos Ultimate Diet 2.0:sta. Itse uskon tähän enemmän kuin ylläolevaan :)

"When talking about calorie partitioning, researchers refer to something called the P-ratio. Essentially, P-ratio represents the amount of protein that is either gained (or lost) during over (or under) feeding. So a low P-ratio when dieting would mean you used very little protein and a lot of fat. A high P-ratio would mean that you used a lot of protein and very little fat. It looks like, for
the most part, P-ratio is more or less the same for a given individual: they will gain about same amount of muscle when they overfeed as they lose when they diet. P-ratio can vary between individuals, of course, but for any given person, it appears to be relatively constant.

So what controls P-ratio? As depressing as this is, the majority of of the P-ratio is out of our control; it's mostly genetic. We can control maybe 15-20% of it with how we eat or train. Supraphysiological amounts of certain compounds (supplements) and, of course, drugs, can also affect the P-ratio. Exercise is perhaps the most significant weapon we have in battling with our
body and affecting P-ratio."

...välistä klips luontaisia hormonitasoja ja insuliiniherkkyyttä käsittelevää osuutta...

"So what else controls the P-ratio? As it turns out, the primary predictor of P-ratio during over- and underfeeding is bodyfat percentage. The more bodyfat you carry, the more fat you to lose when you diet (meaning less muscle loss) and the leaner you are, the less fat you tend lose (meaning more muscle loss). The same goes in reverse: naturally lean (but not folks who have dieted down) individuals tend to gain more muscle and less fat when they overfeed and fatter individuals tend to gain more fat and less muscle when they overfeed."

JSmith sanoi:
Ja jotta uskomukset ei rönsyilisi liikaa niin otos Ultimate Diet 2.0:sta. Itse uskon tähän enemmän kuin ylläolevaan :)

"When talking about calorie partitioning, researchers refer to something called the P-ratio. Essentially, P-ratio represents the amount of protein that is either gained (or lost) during over (or under) feeding. So a low P-ratio when dieting would mean you used very little protein and a lot of fat. A high P-ratio would mean that you used a lot of protein and very little fat. It looks like, for
the most part, P-ratio is more or less the same for a given individual: they will gain about same amount of muscle when they overfeed as they lose when they diet. P-ratio can vary between individuals, of course, but for any given person, it appears to be relatively constant.

So what controls P-ratio? As depressing as this is, the majority of of the P-ratio is out of our control; it's mostly genetic. We can control maybe 15-20% of it with how we eat or train. Supraphysiological amounts of certain compounds (supplements) and, of course, drugs, can also affect the P-ratio. Exercise is perhaps the most significant weapon we have in battling with our
body and affecting P-ratio."

...välistä klips luontaisia hormonitasoja ja insuliiniherkkyyttä käsittelevää osuutta...

"So what else controls the P-ratio? As it turns out, the primary predictor of P-ratio during over- and underfeeding is bodyfat percentage. The more bodyfat you carry, the more fat you to lose when you diet (meaning less muscle loss) and the leaner you are, the less fat you tend lose (meaning more muscle loss). The same goes in reverse: naturally lean (but not folks who have dieted down) individuals tend to gain more muscle and less fat when they overfeed and fatter individuals tend to gain more fat and less muscle when they overfeed."

Tottahan tuo varmasti on. Olisi mielenkiintoista myös tietää mikä on vaihteluväli tällä "P-ratiolla" ihmisten välillä. Viittaamasi teksti kertoo, että eroja ihmisten välillä on, mutta ovatko erot merkittäviä? Tai paremmin muotoiltuna, ovatko erot sellaisia että toisille läskin polttaminen "käy lähes mahdottomaksi?"

No enivei, tekstini ei varmasti ole mitenkään tieteellisesti pätevää. Itse pyrin kommentoimaan vain semmoisia asioita tällä palstalla joista minulla on omakohtaista kokemusta. Omakohtaiseksi kokemukseksi en laske sitä että on lukenut netistä tutkimuksen tai kuullut kaverin kaverilta jotain. Suosittelen muillekin palstalaisille huomattavasti avoimempaa suhtautumista treenaamiseen ja ruokavalioon (viitaten lähinnä hirviöihin nimeltä lihaskato ja säästöliekki, ja heidän paras kaverinsa, herra katabolia). Koittakaa erilaisia menetelmiä, vaikka se 16v kaiken tietävä bodarikaveri laukookin totuutena että kuolet jos teet niin.

Matchem sanoi:
Kolmena vuotena olen heräillyt aina keväisin mahan poisto operaatioon ja joka vuosi lopputulos sama eli ei senttiäkään pakista pois. Nyt sitten viime syksynä otin ohjelmaan lenkkeilyn jota en ole ennen sietänyt ja kolmisen kuukautta hölkkäilin salin välipäivinä jolloin kunto nousi huimasti ja jaloista alkoi hieman muodot tulla esiin mutta siinä kaikki.

Kaloreita en ole laskenut koska se tuntuu niin hankalalta

Ai niin ja tämä täälläkin mainostettu HIIT treenikin tuli kokeiltua hetken aikaa mutta ilman tuloksia

Sanoisin, että nyt olisi asennemuutoksen paikka. Laihduttaminen on periaatteessa yksinkertaista (syöt vain vähemmän kuin kulutat), mutta vaikeampaa on totuttujen tapojen muuttaminen. Itelläni on aikanaan ollut +20 kg ja tiputtelin siitä aina välillä 5-10 kg, mutta palasin aina dietin jälkeen vanhaan ruokavalioon ja kaikki tuli aina takaisin. En vaan tajunnut kuinka paljon saan kaloreita syömällä omasta mielestäni ihan terveellisesti.

Pysyvät tulokset sain vasta sitten kun olin valmis muuttamaan elämäntapani lopullisesti. Opiskelin paljon treeni- ja ravintoasioita kirjoista ja netistä. Samalla pikkuhiljaa muutin ruokailu- ja liikuntatottumuksiani aina vaan paremmaksi. Aikaa tähän meni kaiken kaikkiaan 1,5 vuotta, mutta sen jälkeen oli läskit lähteneet ja olo parempi kuin koskaan. Suurin oivallus oli mielestäni se, että ei ole koskaan tarkoituskaan lopettaa diettiä tai liikkumista. Dietti siis siinä ruokavaliomerkityksessään, ei laihdutuskuurina. Kyllähän se otti hermoille kun tuntui aluksi ettei mitään muutosta tapahdu, mutta lopussa päättäväisyys ja peräänantamattomuus palkittiin. Puoli kiloa viikossa tekee vuodessa yllättävän paljon :)

Sitten vielä tosta liikunnan vaikutuksesta painonpudotukseen. Salitreeni ei hirveästi kuluta energiaa ja lenkitkin pitää olla aika pitkiä ennenkuin ne merkittävästi lisäävät kulutusta. Ja vaikka juoksisitkin enemmän, niin jaksatko tehdä niin seuraavat n vuotta? Oikeanlainen ruokavalio on kaiken a ja o. Se vaatii hieman työtä, mutta se työ kannattaa ehdottomasti tehdä. Tsemppiä vaan ja älä anna periksi :thumbs:

Mitään "faktaa" diettaamisesta ei minullakaan ole, lähinnä täältä opittuja juttuja ja omia kokemuksia. Aloittelin tämän kevään dieetin jo tossa tammikuun alkupuolella, rasvat oli silloin 21% luokkaa. Nyt mennään arviolta 15 % pinnassa ja painoa on lähtenyt 7-8 kg. Kymppi olisi tavoitteena ja kiloina siihe matkaa jotain 5-6 kg verran.

Ja mitään pomppakonsteja tässä ei ole. Pitää vaan oikeasti syödä vähemmän mitä kuluttaa. Syödä reilusti proteiineja ja treenata kovaa, ihan samalla tavalla kun bulkilla ollessakin.

Sarjapainot eivät ole pudonneet missään muussa paitti rinnassa, siinä mulla jostain syystä putoaa ne aina dieetillä.

Mun mielestä mitään kalorintarkkaa laskelmaa ei harrastelija tarvitse. Mutta senverran pitää laskeskella, että tietää paljonko missäkin ateriassa suurinpiirtein kaloreita on ja mikä on makroravinnejakauma. Ja sitten toki oma päivittäinen kalorintarve ylläpitoon. Siitä sitten vähentää dieetillä ensin 500 kcal ja myöhemmin tarvittaessa lisää.

Vaikeinta on vain pitää itsensä kurissa, eikä ota niitä mässypäiviä liikaa ja että jättää ne kupin ottamiset mahdollisimman väliin. Kerran kuukaudessa voi dieetilläkin nollailla alkoholin merkeissä jos sen tarpeelliseksi näkee, mutta mitään kerta viikkoon kaljotteluja ei dieetit yleensä kestä.

No aika avautumista oli tämäkin... :piis:

Olen Snafun kanssa samaa mieltä. Itse olen nyt tiputtanut 8kg ja 12kg olis tavoite. Jos on vain pari kiloa tavoitteena, suosittelisin ketodieettiä koska sillä saa nopeasti painon alas. Jos kuitenkin on tavoitteena tiputtaa yli 10kg niin mielestäni ihan tavallinen miinuskaloriruokavalio on paras laihdutustapa. Tämä siksi, että 10kg pudottaminen vie sen verran aikaa että pääkoppa ehtii lahota moneen kertaan. Itse olin kuukauden ketodieetillä, mutta olen taas siirtynyt low carbille. Tämä siksi että laatta meinas tulla aina kun ajattelin seuraavaa ateriaa joka oli erittäin yksitoikkoinen.

Tällä yritin siis sanoa sen, että älä yritä mitään erikoisdieettejä jos meinaat tiputtaa enemmän painoa. Laske ne kalorit ja elämäsi helpottuu. Tällä palstalla puhutaan koko ajan siitä kuinka paino ei nouse/tipu, ja laskettuaan kalorit huomattiin että oltiin aivan väärällä tiellä.

Nämä tiedot ovat vain omasta kokemuksesta otettuja.

Hih

Hei mutta tämä antaa motivaatiota taas jatkaa kun kommentit on asiallisia jne.

Joku tossa kyseli kuvia ja semmoset tonne eilen survasin

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32222

Tuli ilmeisesti väärinkäsitys jollekkin tai sit kirjoitin hassusti mutta puntti treeniä takana 5 vuotta tosin neljä niistä nyt oli semmosta 2 kertaa viikkoon ja välillä preikkiä jne eli räveltämistä.

Syksystä asti menty nyt ohjelman mukaan ja kolmesti viikossa.

Rasvaa on siis mutta jos kattelee kroppaan niin muuten näyttää kohtuulliselta? paitsi toi mätisäkki nenän edessä

Suositelkaas helppo ja toimiva kalorilaskuri koneelle ja neuvot kaupanpäälle kun tuntuu tosiaan toi laskeminen niin hankalalta. Kiinnostaa kovasti seurata kaloreita mutta mulla tyssää se aina siihen että en oikeen saa irti sitä mitä haen :(

Back
Ylös Bottom