Vihreät poliitikot, älyvapauden riemuvoitto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä se ruuhkamaksu jossain vaiheessa uudellamaalla nähdään.
J.J,Kasvi tarkoitti varmaan päästöt/nuppi?? Muuten toi Ossipojan kirjoitus oli aika populistinen. Missä on Ossin ehdotus ruuhkien ratkaisuksi?
 
Kyllä se ruuhkamaksu jossain vaiheessa uudellamaalla nähdään.
J.J,Kasvi tarkoitti varmaan päästöt/nuppi?? Muuten toi Ossipojan kirjoitus oli aika populistinen. Missä on Ossin ehdotus ruuhkien ratkaisuksi?

Mun ehdotus olis että saisivat sen perkeleen keskustan vihdoin kuntoon...:(
 
Miten tuo ehdotus muuten rankaisisi niitä jotka tulevat pääkaupunkiseudulle kauempaa? Tarviiko alkaa maksamaan siitä ilosta että pääsee käymään hesassa?




;)
 
Tuskin monikaan haluaa palkata ketään jonka nimi on Hagert,en itsekään haluaisi. Ikäviä juttuja mutta eihän kukaan halua itselleen turhia ongelmia ja tuosta nimestä päätellen ko. hakija on mustalainen ja mustalaisista seuraa yleensä niitä ongelmia niin onko se nyt sitten "normaali" ihimisten vika jonkun mielestä vai kenties niiden mustalaisten oma vika...Harmi että ko. virtuaalihemmo kokee ehkä aiheetonta syrjintää mutta kun vaihtaa nimen ja heittää ne mahdolliset heimo tavat ja virtuaalikledjut pois niin se on siinä.

mul oli joskus duunari jonka nimi oli hagert, oli valehtelematta parhaimpia ukkoja, mitä oli.

olikin toisaalta kaikki välit sukuun poikki ja hänelle oli sanottu mm."olet suvun valkoinen lammas".
semmosen espanjalaisen surffarin oloine kaveri se nykyään oli.
 
Ruuhkat poistuu sillä, että ne siirtyvät käyttämään julkista liikennettä joilla siihen on mahdollisuus ja asuvat hyvien yhteyksien varrella. Tuohon ei auta kun autoilun tekeminen liian kalliiksi. Tuossa on vain se huono puoli, että tehdään liian vaikeaksi niiden elämä jotka ei pääse kulkemaan niillä julkisilla, ja monesti eivät ole niitä hyvätuloisia. Ja hyvätuloiset ajelee edelleen autolla vaikka julkisilla pääsisi helposti. Ei mahdollinen ruuhkamaksu tule vähentämään autoilua juurikaan, vaan lisää ihmisten työmatkakustannuksia edelleen. Osalla myös menee elämä todella vaikeaksi ja joutuu ottamaan loparit töistä tai vaihtamaan työpaikkaa, kun aika ei riitä lapsien kuskaamiseen jne. jos joutuu pelkstään julkisilla liikkumaan työmatkat. Eli tuo vihreiden malli on todella pahasti puolueen tasa-arvoisuus ajattelua vastaan. Kyllä ruuhkat saadaan varmasti loppumaan jollain keinolla, mutta saadaan tilalle vähän isompia ongelmia.

Nyt ollaan jo liian myöhässä. Alueet on kaavoitettu ja rakennettu aivan päin persettä siitä näkökulmasta jos autosta pitää luopua ja niiden korjaaminen on suorastaan mahdotonta tässä vaiheessa. Rakennetaan ensin asuinalueet ja parinkymmenen vuoden päästä ruvetaan suunnittelemaan kulkuyhteyksiä. Ei näin. Jokaisen stadista pois vievän päätien vieressä pitäisi olla melkein kiskot, ja sama vielä kehäteillä. Sitten voitaisiin autoista luopua.

Onhan tuo julkinen todella toimivaa pääkaupunkiseudulla silloin kun asuu yhteyksien varrelle. Eilen esim. kävin Espoosta stadin keskustassa musiikkiliikkeessä ja aikaa meni yhteensä 50 min. Siinä ajassa bussi stadiin, metro kaisanimeen, kävin kaupassa, metro takaisin kamppiin josta bussilla Espooseen. Ei tarvinnut odotella tai etsiä autolle parkkipaikkaa. Voi kun se olisi aina näin helppoa.
 
Toi Jyrki J. Kasvin väitös tuon linkin kommenteissa on hieno, että Suomi saastuttaa enemmän kuin Kiina ja Intia. :D

Ei toi voi olla tyhmyyttä enää vaan suoraa kusettamista.

No se olikin per nuppi. Suomessa tosin on 5,3 miljoonaa asukasta ja Kiinassa 1,3 miljardia. Elintasoerot ovat huimat.. siinä kun suomalainen asuu omakotitalossa ja ajaa 20 kilometria töihin sekä käy sielä ostoskeskuksessa viikonloppuisin kaupassa niin kiinalainen asuu savimajassa ja kävelee kukkulan alla olevalle pellolle ja viikonloppuna teurastaa omasta kanalasta kanan.

Aika vitun idioottimaista lähteä edes vertailemaan kahta täysin erilaista maata.

Inska: Suomessa ei ole ruuhkia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Inska: Suomessa ei ole ruuhkia.

Jos lähdetään tuosta ruuhka-sanan määritelmästä, niin Suomessa on kyllä pääkaupunkiseudulla ruuhkia. Mutta jos tarkoituksena oli kertoa että ne eivät ole yhtä pahoja kuin jossain toisessa maassa, niin se pitää kyllä paikkansa. Eihän meillä ole esim. köyhiäkään jos verrataan johonkin kehitysmaahan.
 
Jos lähdetään tuosta ruuhka-sanan määritelmästä, niin Suomessa on kyllä pääkaupunkiseudulla ruuhkia. Mutta jos tarkoituksena oli kertoa että ne eivät ole yhtä pahoja kuin jossain toisessa maassa, niin se pitää kyllä paikkansa. Eihän meillä ole esim. köyhiäkään jos verrataan johonkin kehitysmaahan.

Eikä ole. Jos yksi tie ruuhkautuu parin tunnin ajan kilometrin matkalta ei se ole mikään ruuhka.. liikenne voi kyllä ruuhkautua muutenkin, esim tietyön takia.
 
Nyt täytyy kyllä sanoa, että Sulevi Riukulehdon (kuva:
sulevi.jpg
) vetämä porukka ampuu nyt yli ja todella pahasti. Miksi hitossa tehdä esitys jossa keskimääräiselle autoilijalle tulisi 100€/kk maksuja (tuo 850€/vuosi ei riitä kun CO2-päästöistä tulisi vielä lisää 4€/vuosi/gramma? Tsiisus. Eihän tuollaista saa IKINÄ missään läpi.

Mun mielestä Tukholman tyyppinen ruuhkamaksu voisi ihan hyvin olla toimiva, koska se on melko edullinen järjestelmänä eikä ole kohtuuton asukkaille ja kaupungissa asioiville. Suurin osa Tukholman asukkaista kannatti ruuhkamaksua kokeilun jälkeen: http://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_congestion_tax#Referendum ...mutta en todellakaan haluaisi mitään satelliittiseurantaa autooni!

Ympäryskunnissa kannatusta ei juuri tullut.

Tuosta oli suomenkielisessä Wikissä vanhaa tietoa, muokkasin artikkelia ajanmukaisemmaksi mutta enlanninkielisestä Wikistä saa koko artikkelin osalta ajankohtaista tietoa.
 
Tässä on aika hyvä määritelmä sanalle: http://fi.wiktionary.org/wiki/ruuhka. Melkoinen paradoksi muuten tuo sun lause. Jos tie ruuhkautuu, niin se ei ole ruuhka?

Puhun itse ainakin tuosta jälkimmäisestä. Kun liikenne pysähtyy liiallisen ajoneuvomäärän takia tienpätkällä. Silloin ollaan ruuhkassa. Suomessa olen tälläisessä ollut tasan kerran kehä ykkösellä kilometri ennen hämeenlinnanväylää.

EDIT: Ruuhkautuminen on sitä kun liikenteen nopeus laskee.
 
Puhun itse ainakin tuosta jälkimmäisestä. Kun liikenne pysähtyy liiallisen ajoneuvomäärän takia tienpätkällä. Silloin ollaan ruuhkassa. Suomessa olen tälläisessä ollut tasan kerran kehä ykkösellä kilometri ennen hämeenlinnanväylää.

EDIT: Ruuhkautuminen on sitä kun liikenteen nopeus laskee.

Kyllä se liikenne ihan pysähtyykin sekä meno- että tulomatkoilla joka arkipäivä kehäteillä kun on sopivaan aikaan liikkeellä. Maanantaista keskiviikkoon pahinta. Loppuviikosta helpottaa hieman. Kesälomakuukaudet, hiihtolomaviikot ja joulun alus on eri asia. Tosin voidaan olla näppäriä ja sanoa että liikennevaloihin kuuluukin pysähtyä (ehkei kuitenkaan kuntarajojen yli), mutta havaintona lintuvaaran valot olivat yhtenä aamuna pois päältä, mutta liikenne veti yhtä huonosti. Tuusulasta löytyy usempi tie jotka on totaalisen tukossa tiettyinä kellonaikoina, myös esim. tuusulantien pää. Eihän nuo nyt mitään Saksan Stau:ta ole, mutta kun ottaa huomioon Suomen vähäisen liikennemäärän (tai paremminkin autojen määrän) niin kyllä mä noita ihan ruuhkiksi sanon.
 
Vihreä Lanka: Rasistisen vaalivoiton myytti

-> Perussuomalaiselta tutkintapyyntö Vihreä lanka -lehdestä

Johtuu ilmeisesti tästä kohdasta:

"Vihreät voivat lisätä kannatustaan omiensa joukossa syyttelemällä perussuomalaisia rasismista. Mutta jos haluamme oikeasti tuhota perussuomalaiset, meillä täytyy olla keinoja parantaa heidän äänestäjiensä taloudellista asemaa. "

:D

Sinänsä hauskaa, että nostamalla Halla-Ahon tällä tavalla esille, Vihreät naiset takaavat hänelle pääsyn myös eduskuntaan.

Vihreät oikeistopuolueena eivät varmaan kovin innokkaasti lähde ajamaan köyhien asiaa. Enpä kyllä tiedä ovatko kaikki perussuomalaisten äänestäjät pienituloisia, joiden taloudellista asemaa olisi kohennettava.
 
Mun mielestä Tukholman tyyppinen ruuhkamaksu voisi ihan hyvin olla toimiva, koska se on melko edullinen järjestelmänä eikä ole kohtuuton asukkaille ja kaupungissa asioiville.

Ei missään nimessä Tukholman mallia! Se ei ole edullista nähnytkään. Linkkasin tänne jo keväällä DI:n artikkelin, jossa oli käsitelty Tukholman tietullien mielekkyyttä. Siellä muistaakseni rahaa palaa 10 kertaa enemmän tietullien ylläpitoon, kuin mitä siitä saadaan.
 
Ei missään nimessä Tukholman mallia! Se ei ole edullista nähnytkään. Linkkasin tänne jo keväällä DI:n artikkelin, jossa oli käsitelty Tukholman tietullien mielekkyyttä. Siellä muistaakseni rahaa palaa 10 kertaa enemmän tietullien ylläpitoon, kuin mitä siitä saadaan.
Ei pala enempää ylläpitoon. Rahaa tulee moninkertaisesti enemmän. Tässä kustannus- ja hyötyanalyysi:

http://siteresources.worldbank.org/INTTRANSPORT/Resources/StockholmcongestionCBAEliassonn.pdf

(jos et jaksa kokonaan lukea niin katso sivu 4)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom