Vihreä tee terveysboosteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P-K
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥🍵 Vihreä tee terveysboosteri 🍵🔥

Meta description: Vihreä tee tukee rasvanpolttoa, vireyttä ja antioksidanttisuojan tehoa luonnollisesti. Idealataus arkeen.

Kyllähän netistä hakemalla löytyy noita ulkomaalaisia kauppoja, josta yhdessä myydään 24€ hintaan 350g vihreä tee-uutetta. Siinä on 70 prosenttia EGCG:tä, joten aika tujua kamaa.

Toisesta kaupasta löysin noin 14 € hintaista 300g pakkausta vihreä tee-uutetta, siinä oli tosin sitten vähemmän EGCG:tä, 40 prosenttia.

Säännöissä kielletään mainostaminen, mutta kokeilkaa hakusanoilla 'green tea extract'.

prismasta löytyy leaderin green tea pillereitä. 70% EGCG.
hinta joku 16,90e.

offtopic: onko joku muu maistanut kenties tuolla myytävää maailman kalleinta jamaicalaista kahvia? :D jäi oikeen häiritsemään miltähän maailman _kallein_ kahvi maistuu?

OT: Tarkoitat Jamaica Blue Mountainia? Ostin sitä waimokkeelle purkin hiljan ja onhan se ihan pirun hyvää (en itse juo yhtään kahvia, mutta tätä maistoin ja oikeasti tykkäsin). Kilohinta pyörii siinä 100e paikkeilla, kyse ns. single bean-kahvista, jotku hifisekoitukset voinee olla kalliimpiakin, mutta kahvilaaduista kilohinnaltaan tuo Blue Mountain on kallein ja satunnaiseen naatiskeluun hintansa väärti.

Maistuu muuten samalta kuin miltä jauhettu kahvi tuoksuu. Mun ei-kahvinjuojan-suulla ainakin. Eli ei lainkaan sitä normikahvin kitkeryyttä. Aluksi melkeen laimea maku, sitten kun nielaisee niin tulvahtaa se kahvin aromi suuhun, eli jälkimaku on "se juttu". Niin pehmeän makuista, että pystyi pyörittelemään litkua suussa ja silti maistui hyvältä.

Niin ja kannattaa vaikka Ikeasta se pressupannu hakea tuota varten, suodattimen läpi kuulemma menee osa aromeista hukkaan tavalla tai toisella (itse noista mitään tiedä, kokeneemmat kahvihifistelijät näin kertoneet niin hain moisen pannun samalla tytsylle niin voi oikein pikkusormi pystyssä lipittää tuota kaffeta).

Aiheeseen:
Spitt, Forcen vihreä tee tabuissa on kai vähän vähemmän ECGC:tä kuin Leaderilla, mutta menevät ainakin mulla muotonsa ja koostumuksensa takia huomattavasti helpommin alas, Leaderin oli sen verran karheita ja kokoisia, että useamman kerran meinas jäädä kurkkuun. Tuosta syystä Forcea tällä hetkellä.

Muoks. Ei muuten ole muuten tullu pahoinvointia kun olen vetäny tyhjään vatsaan pilsut, mutta jos aamulla juon vettä ja otan vihreä tee-tabut, annan vaikuttaa sen 30min ja sitten lähden juoksemaan HIIT-lenkin niin sen jälkeen on yleensä pukannut vähän huonoa oloa. Ei ole mitään tullu ylös, mutta enpä muutenkaan laattaile edes darrassa, eli herkkävatsaisemmalta voisi lentää ryynit. Liekö nestehukkaa sitten kun kofeiini toiminee vielä nesteenpoistajana + ei aamiaista + vain vähän vettä + kova lenkki = nestehukka. Tuo siis vaikka juon reilusti kotiuduttuani lenkiltä.

Käytän Leaderin Extra Strong tabletteja satunnaisesti. Saan käytöstä epämukavaa kylkien/alavatsan alueen kiristymisen tunnetta. Onko muilla vastaavaa ja mitä tämä tarkoittaa? Voisiko merkitystä olla sillä, että vyötärörasvani ovat olemattomat (ja rasvaprosentti 7-8% tasoa).?

Se o kato ne vähäiset rasvat ku tirisisee pois siitä vyötäröltä, ni se tunne on sangen epämukava. :)
Se vaa tarkottaa että ne toimii! ;)

Mutta asiaan. Itselläni tullut noista samoista lievää mahakipua, varsinkin jos ihan tyhjään mahaan on vetänyt.

Aivan järkyttävän huono olo tulee jos tyhjään mahaan/aamupalan päälle popsii. Kauheeta polttelua kestää jonku 10 minuuttia kunnes alkaa helpottaa.

Se o kato ne vähäiset rasvat ku tirisisee pois siitä vyötäröltä, ni se tunne on sangen epämukava. :)
Se vaa tarkottaa että ne toimii! ;)

Mutta asiaan. Itselläni tullut noista samoista lievää mahakipua, varsinkin jos ihan tyhjään mahaan on vetänyt.

Varmaan näin. Tuli mieleen, että voisko nestehukasta olla myös kysymys? Jos syö kyseisiä tabuja + pakkasella kämpän ilmankosteus on tosi alhainen + lisäksi ei ole juonut riittävästi kyseisenä päivänä.

On ollu samanlaista, mutta en tiedä mistä johtuu. Pahimmillaan on käyny niin, että oon ottanu vihreä tee napit naamaan ja lähteny aamulenkille. Muutaman kymmenen minuutin jälkeen onkin sitten laatta lentäny :urjo: Tai siis tyhjää vatsaa on mielenkiintoista yrittää yökkimällä tyhjentää.

Jos joku tietää mistä toi johtuu, että noita ei voi tyhjään vatsaan yksinkertaisesti ottaa ni tietoa jakoon. Tänks.

Samoja kokemuksia myös eri merkkien vihreä tee-tabuilla. Jos aamulla otan tyhjään vatsaan niin ehdin justjust juosta HIIT-lenkin (n.30min alku- ja loppulämpöineen) ja jo kotiovelle tarpoessa alkaa näkymään tähtiä. Sitten kotona iskee kunnon vatsakivut ja pari kertaa käyty äkillisesti lattialle makoilemaan kun on maailma vähän keikahtanut. Mutta mitä sitä ei tekisi treenin eteen. :D

Aloitin rantakauden päätyttyä massakauden tuossa syyskuun alussa, ja sattumalta samalla myös duunin uudessa työpaikassa. Olin kuullut huhuja vihreän teen terveysvaikutuksista ja päätin sitten huvikseni sitä ruveta litkimään urakalla töissä, kun sitä kerran saa siellä ilmaiseksi.

Nyt olen ollut huomaavinani, että rasvaa on tuohon pötsiin kertynyt vähemmän kuin aikaisemmin bulkatessani. Sitä vastoin painoa on silti tullut lisää noin 3-4 kiloa. Aloin siis googletella vihreästä teestä lisää tietoa, ja löytyikin viitteitä, että sillä olisi jotain laihduttavia ja rasvan kertymistä vähentäviä vaikutuksia. Esimerkiksi tämä Tri Tolosen artikkeli: http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=149

Mielipiteitä, kokemuksia? Musta ainakin perkeleen hieno homma jos näin yksinkertaisella konstilla saa rasvat pidettyä kurissa massakausilla ja dieetillä nopeuttaa palamista. Toivottavasti ei ole siis pelkkää luuloharhaa, muistinmenetystä ja silmänlumetta koko homma mun kohdalla.

Itse oon syönyt noita Leader Extra Strong Tea pillereitä.
Sen olen huomannut,että kun tyhjään mahaan ottaa tuollaisen,niin alkaa joskus tekemään pahaa/olo tulee "äklöksi:(
Onko muilla ollut samanlaisia oireita:wtf:

Olen käsittänyt vihreän teen poistavan nestettä, sekä myös puhdistavan kehoa (nopeuttaa aineenvaihduntaa?).

Tulee juotua useasti, parin, muutaman tunnin jälkeen huomaa, että vatsalihakset näkyy jo paremmin.

Rasvaa poistavista vaikutuksista en tiedä, enkä tiedä onko kokemukseni silmälumetta, mutta, jos se kerta nesteitä poistaa... :david:

Itse oon syönyt noita Leader Extra Strong Tea pillereitä.
Sen olen huomannut,että kun tyhjään mahaan ottaa tuollaisen,niin alkaa joskus tekemään pahaa/olo tulee "äklöksi:(
Onko muilla ollut samanlaisia oireita:wtf:

Jeps. Sama tuote mulla käytössä ja oireet myös ihan prikulleen samanlaiset. Tyhjään mahaan otettaessa aiheuttaa välillä todella "kuvottavan"-"kylmä-hiki"-oksennus-tulee-ihan-kohta-olon. Tuota huonoa oloa ei kuitenkaan useinmiten tule jos alle syö edes jotain pientä. En sitten tiedä, onko nuo leaderin napit jotenkin erityisen pahoja, mutta jo pelkästään noiden pillereiden maku on niin kuvottava, että en ole uskaltanut ajatellakaan green tea -jauheen hankkimista. MIelelläni kuulisin kokemuksia muista green tea tuotteista?

Minulla sama homma, eli meinaa tulla oksu jos tyhjään vatsaan ottaa. Tuote on joku erimerkkinen, iHerbistä tilattu.

Back
Ylös Bottom