Vihreä tee terveysboosteri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P-K
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥🍵 Vihreä tee terveysboosteri 🍵🔥

Meta description: Vihreä tee tukee rasvanpolttoa, vireyttä ja antioksidanttisuojan tehoa luonnollisesti. Idealataus arkeen.

Itse ostin eilen vihreää teetä Prismasta. Teetä löytyi pakattuna pusseihin tai pelkkänä uutteena. QUOTE]

Tarkoitat varmaan teepusseja tai teelehtiä. Uutteeseen en ole ite törmänny missään, mutta haluaisin kyllä hankkia.

Edit: En osaa. Opettelen.

Vihreä tee on imo viel parempaa kuin musta tee. Ei tarvi sotkea maitoa tai sokeria vaan on yksinään hyvää ja rauhoittavaa juomaa.

Rauhoittaako tee? Eikös siinä ole kofeiinia yhtä paljon about kun kahvissa?

Mulle tarjottiin joskus vihreää teetä ja eihän se maistunut teelle ollenkaan, oli tosi kitkerää ja väkevää.

Mätättekö te siihen sokeria ihan solkena että saatte siitä hyvää?

Kitkeryys johtuu yleensäkin huonosta tee-laadusta taikka sitten liian kuumasta keitinvedestä.

Luin netistä että teen kofeiini kestää pidemmän aikaa kuin kahvin mutta kofeiinin vaikutus ei ole niin huomattavaa. Ja siis rauhoittavaa tietenkin se on, eihän buddhalaiset munkit sitä muuten joisi.

Itse tilasin britanniasta ja toimitus tuli alle viikossa (hae guuglesta 'myprotein'). Ongelmia tuotti se, että Visa-kortissa oleva osoite oli mahdotonta syöttää webbilomakkeeseen. Lopulta tilasin sitten Master Cardilla.
Kiitos Vuohelle vinkistä, tarvii pistää tilaus englannista

Käykää niissä paikallisissa Oriental -liikkeissä (thaikku/japski jne..) sieltä löytyy jos jonkinmoista teeuutetta. Noista puodeista minäkin olen kantanut erilaisia vihreänteen variaatioita kotia.

Käykää niissä paikallisissa Oriental -liikkeissä (thaikku/japski jne..) sieltä löytyy jos jonkinmoista teeuutetta. Noista puodeista minäkin olen kantanut erilaisia vihreänteen variaatioita kotia.
Et sitten vaivautunut lukemaan aikaisempia posteja? Aasialaisten putiikkien myymät vihreät teet ovat hieman eri asia, kuin uute (ei saa Suomesta)...

Earl grey on mustaa teetä joka on maustettu bergamottiöljyllä, sitä saa nykyisin kyllä vihreänäkin, mikä on tosin ihan sikapahaa. Makuasioistahan toki voi vain kiistellä :)

Mulle tarjottiin joskus vihreää teetä ja eihän se maistunut teelle ollenkaan, oli tosi kitkerää ja väkevää.
Ou jeah, ei todellakaan mitään Liptonin keltaista, joka sivumennen sanoen on alkanut aiheuttaa allekirjoittaneessa juuri saman mitä shittiä!?" -reaktion.

Mitä sokerin (ja maidon) lisäämiseen tulee, niin mustat "siirtomaateet" joihin esim. tämä Lipton kuuluu on nimenomaan kehitetty olemaan parhaimmillaan lisäaineiden kanssa, toisin kuin vaikkapa Keemun,jota taas voipi surutta lipitellä ihan sellaisenaan. Vihreään teehen taas ei - periaatteessa - lisätä mitään, mutta eihän sitä missään kiellettykään ole. Menee vain hieno tee vähän hukille.

Sanotaanhan teen rauhoittavankin, kofeiinista huolimatta. L-teaniini on se ihmeaine joka siinä vaikuttaa. Tietysti, teenjuontiinhan usein hiljennytään iltaisin, mikä jo sinänsä rauhoittaa.

No, uutteita en ole tilaillut, enkä tilaakaan niin kauan kuin vain pystyn jatkamaan seikkailujani teen ihmeellisessä maailmassa. Mutta toisaalta, jos teeuutteita saisi paikalliskiinalaiselta, olisin varmasti kokeillut jo sellaistakin ;)

Ei todellakaan kaupasta mitään maustettua "vihreää teetä" eikä siihen kuulu laittaa maitoa, eikä sokeriakaan. Kylmää vettä valmiiseen teehen on pakko laittaa, että sitä pystyy juomaan ilman, että odottaa 30min jäähtymistä.

Ei ole kyllä tavallisissa kaupoissa liikaa tarjontaa tavallisesta vihreästä teestä.

Lisätään nyt vielä se, että itse keitän teeni kapselin avulla. Jos pitäisi tee laittaa veteen ja siivilöidä jälkikäteen tulisi teestä välittömästi liian vahvaa ja tasalaatuisuus olisi aika mahdotonta varmistaa.

Joku vihreän teen harrastaja ja siihen perehtynyt voisi laittaa tähän nuotit aiheeseen tutustumista varten. En haluaisi ostaa summan mutikassa kaupan hyllyltä ko smäidää ja todeta kotona että kitkerää ja pahaa tuli. Eli mistä kannattaa ostaa, minkä merkkistä, miten kannattaa valmistaa (kuinka kuumaa vesi saa olla jne)...

Onko nuo modifiedin kapselit hyvä ratkaisu? Kapseli paiskataan kuumaan veteen siitä sitä sitten tulee? Namia teetä? Mistä saa?

Eli vihreään teehen tutustujan ABC kiitos!

Veikkaan että tuolla kapselilla tarkoitettiin sellaista pallonmuotoista kätevää nipsutinta, minkä sisään saa niitä teenlehtiä/puruja ja sitten sen pallukan voi laittaa veteen hautumaan.

Tässä minun teenvalmistuksen ABC:ni.

Meidän K-supermarketissa ei ole kuin yhtä vihreää teetä. Clipper ja se on jopa reilunkaupan tuote. Yksi sellainen mukaan.

Anttilasta tai vastaavasta ostaa sellaisen tee-hauduttimen, minkä saa kahteen osaan. Olisi syytä olla jotain ruostumatonta terästä.

En hifistele veden lämpötilalla, joten tässä valmistusohjeeni.

Kapseli puoliksi ja se puolikas vähän yli puolilleen täyteen puruja. Vedenkeittimellä keitetään ~5d vettä. Kaadetaan vesi juoma-astiaan. Dipataan kapselia vedessä 3-5 kertaa tai kunnes tee tuoksuu valmiille. Lopuksi päälle tarpeeksi kylmää vettä, että sitä pystyy juomaan.

Vaihtoehtoinen ABC:

Kahvinkeittimeen n. 5 kupillisen kohtaan vettä.

Tee-hauduttimeen(eli em. kapseliin-nipsuttimeen.umpisiivilään:)) sen verran kun saa kivuttomasti mahtumaan vihreää teetä(itselle Prismasta tarttunut matkaan Lipton Green Tea Orient, ilmeisesti jotain skeidaa koska se on maustettu aniksella, kanelilla ja lakritsilla.. on se hyvin kuitekkii alas mennyt).

Tee-haudutin kahvi pannun pohjalle ja keitin päälle, veden valumisen jälkeen antaa vielä hetken hautua.

Useinmiten tulee keitettyä vesi vedenkeittimellä, mut tää on ihan kätevä kun ei omista kuin yhden hauduttimen ja keittää kaverille kans. Ja se etu ettei oo ihan niin kuumaa kun vedenkeittimellä.

Olen myös joskus "sortunut" maustamaan teeni lusikallisella hunajaa, mut nykysin menee ilman.

Hmm. Olisiko toimiva idea tehdä lista, jossa olisi ns. paskat teet, kuten kaikenmaailman pussisäädöt, ettei varmasti rahaa käyttäisi niihin turhaan. Ja sitten tietysti suositeltavat teemerkit-ja laadut, sekä mistä niitä yleisestiottaen voisi etsiä =)

Marketti merkeistä en tiedä paljoakaan mutta maustamattomat pussiteet ainakin aluksi. Suosittelen ainakin sellasta pientä kuutionmallista laatikkoo jossa on kai 10 pussia. Muistaakseni oli luomua, merkkiä en muista.

Jos innostusta löytyy niin kahvi/tee -putiikeista löytyy sitten ladukasta irtoteetä. Itse juon tällä hetkellä japanilaista Sencha teetä, maksoi 4e 150 grammalta. Valmistan teen niin että keitän veden ja lisään n. 1/4 kylmää kraanavettä kiehautetun veden joukkoon. Käytän sellasta kahvin tekoon valmistettua kupin muotoista välinettä, missä filtteri pistää teen lehdet lopuksi pohjalle (en tiedä mikä laitteen nimi on). Suojadinjärjestelmillä ei kuitenkaan niin väliä ole.

Marketeissa myydään vihreää irtoteetä vihreässä pahvilaatikossa, mikä pitäisi kuitenkin kieltää lailla. Gun powner teen lisäksi kannattaa välttää sellasta vihreää peltikuutiota kuin Temple of Heaven. Näiden lisäksi "laadukkaista" putiikkiteistä Bancha on varsin kehnoa.

Marketti merkeistä en tiedä paljoakaan mutta maustamattomat pussiteet ainakin aluksi. Suosittelen ainakin sellasta pientä kuutionmallista laatikkoo jossa on kai 10 pussia. Muistaakseni oli luomua, merkkiä en muista.

Jos innostusta löytyy niin kahvi/tee -putiikeista löytyy sitten ladukasta irtoteetä. Itse juon tällä hetkellä japanilaista Sencha teetä, maksoi 4e 150 grammalta. Valmistan teen niin että keitän veden ja lisään n. 1/4 kylmää kraanavettä kiehautetun veden joukkoon. Käytän sellasta kahvin tekoon valmistettua kupin muotoista välinettä, missä filtteri pistää teen lehdet lopuksi pohjalle (en tiedä mikä laitteen nimi on). Suojadinjärjestelmillä ei kuitenkaan niin väliä ole.

Marketeissa myydään vihreää irtoteetä vihreässä pahvilaatikossa, mikä pitäisi kuitenkin kieltää lailla. Gun powner teen lisäksi kannattaa välttää sellasta vihreää peltikuutiota kuin Temple of Heaven. Näiden lisäksi "laadukkaista" putiikkiteistä Bancha on varsin kehnoa.
En kyllä aloittaisi harrastusta pussiteellä. Samaa mieltä olen siinä, että Gun Powder ei maistu juuri miltään, jos on vahvempaan mieltynyt.

Jos ei halua litkiä nestemäisenä sitä teetä (saa juoda aika paljon...) voi sen ottaa myös kapseleina kuten vitamiinit yms. Forcen kapseleita saa ainakin suomesta ja ulkomailta voi tilata eri merkkejä ja vahvuuksia.

Onko pussiteessä vastaavanlaiset terveysvaikutukset kuin ns.irtoteessä?
Kyllä se yhtä terveellistä on. Ja jos ei ole yhtä terveellistä niin sitten se johtuu teelaadusta. En ole kyllä varma että onko jossain Gyokurossa sitten enemmän terveyttä edistäviä aineita kuin normaalissa pussiteessä, epäilen.

Jep, eli ihan joku tavan marketti Liptonin Pure Grean Tea menee tällä hetkellä näin paremmman puutteessa

Jos jotakuta kiinnostaa, olen itse tilaamassa Englannista vihreää teetä ja muita eksoottisia troppeja lähiaikoina mitä ei Pakkikselta tai muista kaupoista suomessa saa. Pistäkää mulle privaa tai mailiosoitteesi tähän ketjuun niin otan yhteyttä.

Back
Ylös Bottom