Vihreä tee/kofeiini yleensä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Galileo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli etsiskelin tuossa tietoa vihreän teen hyödystä kun siitä on joissain threadeissa ollut juttua. Vihreällä teellä siis on jonkin sortin rasvanpoltto ominaisuuksia -ko?
Jotkut kehuvat ottavansa kofeiinitableteita ennen treeniä. Miten on normaalin kahvin/teen nauttimisen kanssa? Eli onko kahveen kippaamisella jotain negatiivista vaikutusta ennen salilla räyhäämistä? Kun tulee toimisto työssä äkkiä litkittyä suuriakin määriä tuota tavaraa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kofeiinihan poistaa nestettä kehosta ja suuret määrät kofeiinia kannattaa jättää pois ainakin massakaudella. Väittävät kuitenkin kofeiinin antavan jonkin verran potkua ja piristystä treeniin. Näin minun mielestä ja viisaammat korjatkoon.

Rasvanpoltolla ja nesteenpoistollahan siis ei ole mitään tekemistä keskenään.
Kofeiinin on todettu lisäävän perusaineenvaihduntaa ja näin ollen jopa edistävän rasvanpolttoa.
Vihreä tee sisältää muita ainesosia jotka myös potentiaalisesti edistävät rasvanpolttoa.

Näillä kahdella on nykyisin jopa väitetty olevan synergisiä vaikutuksia.

Molemmat ovat myös diureettisia, joten riittävä nesteen saanti on toki tärkeää (ja on se muutenkin).

itse kiskon tähän tyyli aerobisena päivänä:
8.00 herätys, 0,5l vettä, stackII, 200mg cofuu
8.30 pieni kuppi mustaa kahvia
8.45 45min sauvakävely

3 x viikko ja nyt 2kk takana ja hyvin on toiminut.

Se nyt vähän on miten on. Jos vaikka laihduttaa 500 grammaa viikossa, ja joku lisäjuttu kuten vihreä tee lisää läskin palamista 10% (tosi paljon), niin puhutaan muutamasta voinapillisesta lisää. Eli yritän sanoa sitä että hankala mennä väittämään mikä se lopputulokseen vaikutti eniten jos puhutaan näistä käsikaupasta saatavista laihdutusvalmisteista, hyödyt on kuitenkin melko pieniä. (Ei ne mitään DNP:tä ole...)

Vihreästä teestä on jossain Dulloo et alin tutkimuksessa löydetty termogeenisiä ominaisuuksia, mutta päiväannokset olivat uutteen muodossa ja vastasivat (olikohan) jotain kymmentä kupillista päivässä. Olen mä sitä ottanut dieetillä tablettien muodossa, mutta ilman kunnon mittausmenetelmiä on kyllä paha mennä sanomaan onko sillä osaa tai arpaa. Toivossa on kuitenkin hyvä elää :)

Kofeiinista taas olen nähnyt tutkimuksen jossa raaka kofu helpotti jonkin verran rasvojen energiaksi käyttöä rasituksen aikana, mutta kahvista saatu kofu ei. Ota siitä sitten selvää...:confused: Haittaa en ole huomannut paitsi sen että kofeiini kuivettaa vaikka kuinka yrittäisi juoda vettä seuraksi.

Originally posted by JSmith
Olen mä sitä ottanut dieetillä tablettien muodossa,
Niin siis vihreää teetäkö? Jos niin mistä tommosia saa, paljonko maksaa? On ollu jo jonkin aikaa tarkotus kokeilla vihreää teetä aamusin mutta on kehtuuttanut ruveta keittelemään. Mut jos sitä saa tabuina niin asiahan on heti korjattava...

Originally posted by Jortsu
Niin siis vihreää teetäkö? Jos niin mistä tommosia saa, paljonko maksaa? On ollu jo jonkin aikaa tarkotus kokeilla vihreää teetä aamusin mutta on kehtuuttanut ruveta keittelemään. Mut jos sitä saa tabuina niin asiahan on heti korjattava...

Mulla on jotain mitkä maksaa joku 10 eur/paketti (ehkä n.150 tablettia) - menee 2 päivässä.
Lisäksi teenä juotuna aamulla pari pussia.

Tässä aika kiihkoton <a href="http://www.t-mag.com/nation_articles/219caff.html">kofeiiniartikkeli</a>. T-magista. Itse lopetin dieetin aluksi kahvin ja kolajuomien lipittämisen kokonaan. Hyvin on potkinut alkupäänsäryn jälkeen. En kyllä suosittele ketoosiin siirtymistä kahvilakon aluksi. Oli aika heviä...

Oma filosofiani on, ettei mistään nautinto- tai lääkeaineesta pitäisi olla riippuvainen. Selkeän kofeiiniriippuvuuden olin pystynyt duunissa itselleni kehittämään, mistä nyt olen päässyt siis eroon.

Originally posted by tormave
Oma filosofiani on, ettei mistään nautinto- tai lääkeaineesta pitäisi olla riippuvainen. Selkeän kofeiiniriippuvuuden olin pystynyt duunissa itselleni kehittämään, mistä nyt olen päässyt siis eroon.

Minun filosofiani on sellainen, että pyrin hallitsemaan nautinto- ja lääkeaineriippuvuuksiani, koska tulen riippuvaiseksi kaikista kokeilemistani nautinto- ja lääkeaineista. :)

Itse olen juonut vuosikaudet helvetisti kahvia ilman mitään ongelmia. Tai ainoa ongelma on ollut se, ettei se ole tuntunut enää miltään, se on ainoastaan palvellut riippuvuuttani. Vuoden alusta olin kuukauden ilman kofeiinia missään muodossa. Nyttemmin olen juonut 1-2 kuppia kahvia/teetä päivässä. Nykyään kun otan ennen treeniä 1/2-1 g C-vitamiinia poretablettina vedellä ja siihen päälle ison kupin espressoa, on olo kuin lentoonlähtiessä...:evil:

Tietääkö joku kuinka paljon vihreässä teessä on kofeiinia? Vähemmänhän siinä on kuin mustassa teessä, mutta kuinkahan paljon vähemmän (olen tehnyt netistä hakuja aiheesta, mutta ei ole tärpännyt)... Minä olin mustan teen juonnilla kehittänyt selkeän kofeiiniriippuvuuden itselleni (kahvia en ole juonut vuosiin), ja käytyäni jokin aika sitten hammaslääkärissä puhdistuttamassa hampaitani teen värjäymistä (tee värjää kuulemma pahemmin kuin kahvi) päätin saman tien lopettaa mustan teen juomisen kokonaan. Vihreää teetä kuitenkin kuluu vieläkin, mutta mietin vain sitä, minkä verran nykyisin sitä kofeiinia tulee käytettyä...

Originally posted by Jortsu

Siinä Dulloo et alin tutkimuksessa missä löydettiin termogeenisiä ominaisuuksia vihreässä teessä käytettiin käsittääkseni patentoitua Exolise-merkkistä tuotetta. Lisää siitä voi lukea: http://www.heel.ca/alibrary/fact/pdf/exolise_ang.pdf
Tuota valmistetta myydään myös Suomessa ja vielä erittäin halvalla verrattuna esim. Britteihin. Siinä Forumin alakerran luontaistuotekaupassa ovat myyneet kuukauden satsia johonkin 30 euroon jos en väärin muista. Muualla Suomessa n. 50 euroo ja Briteissä n. 30£.

Mä olen nähnyt paikallisessa SinunKaupassa kahdenlaista vihreää teejauhetta: toinen oli sitä Prevesan -kapselimallista (n. 16-17€/kuukausisatsi, 2 nappia päivässä), ja toinen oli sitten jotain halvempaa jossa oli teejauhe vain puristettu tabletiksi (n. 10€/60 nappia).

Olennainen aine on katekiinit joita Dulloon tutkimuksessa saatiin 125 mg kolmesti päivässä. Katekiinipitoisuus oli joku 25%, eli tuohon kertasatsiin tarvitaan noin puoli grammaa itse teeuutetta.

En osaa sanoa mikä on tehoaineiden %-määrä näissä halvemmissa tuotteissa verrattuna tuohon patentoituun uutteeseen, mutta ainakin sen tiedän että niissä on noin puoli grammaa teejauhetta/uutetta (olikohan per nappi, vai per 2 napin päiväannos?)

Originally posted by Sam225
Mulla on jotain mitkä maksaa joku 10 eur/paketti (ehkä n.150 tablettia) - menee 2 päivässä.
Muistatko yhtään minkä merkkisiä nuo oli? Ainut, mitä eilen onnistuin löytämään, oli just tuota Prevesan merkkistä vihreästä teestä uutettua mitä lie kasifenolivalmistetta (10,90€/60tabua, ohjeessa 2 tabua / päivä), liekö ajaa saman asian? Noi sun ois kyllä halvempia...

Originally posted by Tiukkis
Tietääkö joku kuinka paljon vihreässä teessä on kofeiinia? Vähemmänhän siinä on kuin mustassa teessä, mutta kuinkahan paljon vähemmän

Olen lukenut jostain, että "pieni kupillinen" kahvia sisältää kofeiinia 60-120 mg ja tee 30-40 mg. Eli jospa pieni kupillinen vihreää teetä sisältäisi n. 30 mg kofeiinia, riippuen tietysti haudutusajastakin. Jos haluaisi tarkasti tietää nauttimansa kofeiinimäärät, pitäisi kai ottaa kofeiini / vihreä tee kapseleina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom