Viherjauheet

Onko noista viherjauheista mihinkään? Mulla on aika kova duuni puskea paljon kasviksia joka päivä, joten voisiko tuollaisella korvata osan kasvislastista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitäänhän ei ole pakko syödä, mutta miksi ne kasvikset ovat ongelma? Ite saatan syödä jopa kilon päivässä. Pakasteesta wokkisekoitus pannulle, pari minuuttia ja se on siinä.

Mitäänhän ei ole pakko syödä, mutta miksi ne kasvikset ovat ongelma? Ite saatan syödä jopa kilon päivässä. Pakasteesta wokkisekoitus pannulle, pari minuuttia ja se on siinä.

Koska syön jo vitusti pastaa ym ruokaa. Ei ole aikaa olla koko ajan ruokakipon ääressä eikä vatsa vedä. Ketjun pointti ei ole mun aikataulu- ja ruokahaluongelmat vaan haluaisin kuulla kokemuksia ja informaatiota viherjauheista. Toivottavasti joltain löytyy tietoa :)

No Killehän kertoi videollaan korvaavansa kasvikset viherjauheella, koska tuotetut kasvikset eivät imeydy eikä niitä kannata syödä. Eli ainakin FitFarmin viherjauhe ilmeisesti parempi kuin kaupan kasvikset.

Eli ainakin FitFarmin viherjauhe ilmeisesti parempi kuin kaupan kasvikset.

Niin no uskoo ken uskoo. :D Mä en usko että mikään jauhe voi olla parempaa kuin esimerkiksi kasa erilaisia luomukasviksia ja metsämarjoja. Voihan ne kasvikset korvata jauheella, jos haluaa. Ei siitä ole varmaan tehty mitään tutkimuksia, kumpi on absoluuttisesti terveellisempi. Syön mäkin viherjauheita ja en voi kyllä sanoa huomanneeni mitään eroa, tai olenhan mä esimerkiksi lihonut sinä aikana, ryppyjä on tullut lisää, hiukset ovat kasvaneet ja vaalentuneet (en tiedä, saattaa ehkä johtua myös jostain muusta...) rahatilanne on huonontunut ja nyt viimeisimpänä autoon tuli iso ja kallis remontti. Siinä mun kokemukset viherjauheesta.

Luulis että ainakin teoriassa pelittäis. Noissaha on vaan pieneen määrään tiivistetty paljon ravintoaineita, vois olla ehkä kokeilemisen arvoista korvata osa vihanneksista viherjauheilla.

Itse käyttelen viherjauhetta ja suosittelen sitä myös valmennettavilleni, mutta vain korvaamaan yhden aterian kasvikset. Ts. en suosittele että sillä koitetaan korvata kaikkia kasviksia vaan lähinnä se on ihan hyvä ekstrajuttu kun esim iltapäivällä vetää smoothien jossa on viherjauhoja, heraa ja marjoja. Sille että yksi tamperelaisen putiikin valmentaja korvaa kaikki kasvikset tuolla on varmasti ihan markkinoinnillinen selitys, mutta lähtisin ehkä alussa ottamaan yhden annoksen päivässä korkeintaan. Nuo maistuvat vielä lähes poikkeuksetta aika kauhealle joten kyllä ainakin itse ennemmin popsin kasvikset sellaisinaan :-)

Olen joskus silmäillyt Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:n sivulla olevaa viherjauhetta ( Myprotein superfoodit edullisesti ja nopeasti Massilta! )
Mutta mietin että miltä tuo mahtaa maistua? Onko siedettävää vai kamalaa myrkkyä?

nimim. ostanko taas kaappiin pussin ainetta jota ei saa kurkusta alas?

nimim. ostanko taas kaappiin pussin ainetta jota ei saa kurkusta alas?

Jos ei ole ihan kamalan kranttu niin kyllä noista syötäviä/juotavia saa esim. tekemällä smoothien, jossa on paljon marjoja/hedelmiä, haluamaasi proteiinia, tarvittaessa makeutusta ja nestettä + tuota viherjauhetta. Ei se ehkä ihan yhtä hyvää ole kuin ilman viherjauhetta mutta ainakin mulla menee kurkusta alas ilman ongelmia. Kun vaihtelee noita marjoja/hedelmiä, ei siihen kyllästykään.

^Tuo fitfarmin jauhe on itseasiassa poikkeuksellisen hyvänmakuista vs. pelkkä chlorella(hyi vittu). Omalla kohdalla viherjauheet on siitä hyvä keksintö että ainoa muoto missä kasviksia voin syödä on raakana. Voin kertoa että 500g parsakaalia raakana ei ole ihan tosta vaan heltassa.

Tällä kertaa enemmän tosissaan: mikä näiden funktio nyt siis on? Tuota mainittua FitFarmin tuotetta en netistä löydä, mutta noita muita katsoessa sisältävät lähinnä näitä "super"leviä ja tarkoituksena on laittaa ruokalusikallinen sinne tänne. Olin siinä uskossa että ideana on korvata kasviksia näillä, jolloin olisivat sisältönsä puolesta käyt. kuivattua kaalta, porkkanaa etc. mutta ei siltä näytä. En ymmärrä miten joku voisi kuvitella kasviksien syönnin korvautuvan kokonaan muutamalla lusikallisella levää?

Samaa paskaa kuin muutkin "super"foodit?

Tällä kertaa enemmän tosissaan: mikä näiden funktio nyt siis on? Tuota mainittua FitFarmin tuotetta en netistä löydä, mutta noita muita katsoessa sisältävät lähinnä näitä "super"leviä ja tarkoituksena on laittaa ruokalusikallinen sinne tänne. Olin siinä uskossa että ideana on korvata kasviksia näillä, jolloin olisivat sisältönsä puolesta käyt. kuivattua kaalta, porkkanaa etc. mutta ei siltä näytä. En ymmärrä miten joku voisi kuvitella kasviksien syönnin korvautuvan kokonaan muutamalla lusikallisella levää?

Siellähän on nimenomaan niitä samoja ravinteita...

Erään viherjauheen sisältö:

soijalesitiini, spiruliina, omenakuitujauhe, ohranorasjauhe, vehnänorasjauhe, kaurakuitujauhe, pomegranaattijauhe, alfalfajauhe, soijanversojauhe, acerola, punajuurijauhe, siperian ginseng, porkkanajauhe, tomaattimehu, astragalusjuurijauhe, pinaatinlehti, parsakaalijauhe, ginko biloba, vihreätee, rypälesiemen, seljanmarjajauhe, mustikkajauhe.

Onhan tossa nyt aikapaljon nimenomaan sitä kuivattua porkkanaa, ymym. Ei kaikissa varmaan olekkaan, osa voi olla enemmän ns. superfuudeija ja sisältää paria asiaa. Kannattaa kattoo ne ainesosat ennen ostamista.

^Ja sitten vielä ymmärtää että mitä noi luetellut ainesosat on ja miten ne eroaa siitä yhdestä porkkanasta.. Esim. beta karoteenia on spiruliinassa parinkymmenkertainen määrä verrattuna porkkanaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom