Vieläkö lisää lisäravinteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

MTM1977

WTF
Mode
Tällä hetkellä käytän seuraavia:

Kerran päivässä sellainen "painonlisäysjuoma" eli pääasiassa proteiinia/hiilareita (molempia n. 1,5dl).

Treenin jälkeen palautusjuoma jossa heraprotskua (1dl), maltoa(1dl) ja kreatiinia(5-10g).

Noiden lisäksi päivittäin Möllerin tuplaa (omega3 + ade vitamiinit), monivitamiinitabletit ja rautatabletit.

Tuleeko teille mieleen jotain välttämätöntä noiden lisäksi? Itse olen ajatellut glutamiinin ostamista, kannattaisiko?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikään muu paitsi palautusjuoma ei oo pakollista. Riittää aivan hyvin. Oletan siis että syöt myös hyvin normaalia safkaa, saat tarpeeksi ja oikeassa suhteessa protskua, hiilaria, rasvaa. Ja kaloreita tulee tarpeeksi.

Mike sanoi:
Itse ottaisin ennemmin BCAA:t.

Siinä ilmeisesti on l-glutamiinia + jotain muuta? näin olen ymmärtänyt...

Ite ostin just 300g glutamiiniä ainakin itselläni tuntuu palautuminen nopeutuvan huomattavasti.

Jos rahaa piisaa niin todellakin kannattaa ostaa.

Itse ainakin pidän glutamiiniä tärkeänä jos treenaa paljon ja ylikunto kolkuttelee.

Flunssasta ei oo tietoo ja lihaksetkaan eivät kipeydy läheskään niin paljoa.

Pystyin hyvin tekemään rankkoja reenejä 5kertaa viikossa ilman väsymystä eikä muutenkaan missään vaiheessa tuntunut siltä että pitäisi helpottaa. (normaalisti tulee heikko ja nuhainen olo jossain vaiheessa)

Pari kertaa oon glutamiiniä ostanut ja joka kerta huomannut sen parantavan palautumista joka tavalla.

Itselläni se lisää "pysyvää" painoa myös jonkin verran (nestettä lihassoluihin) ainakin kunnon annoksilla (10-20g päivässä).

Itse sain halvalla ja pidin kauppaa järkevänä ja hyödyllisenä. Nyt uskaltaa treenata kovaa 5 kertaa viikossa eikä pelota ylikunto! :thumbs:

Osta hitaasti imeytyvää proteiinia yötä varten. Ei ole kallista ja saa helposti lisää 30-40g protskua päiväs ko ottaa joka ilta semmosen sheikin.

Naru85 sanoi:
Osta hitaasti imeytyvää proteiinia yötä varten. Ei ole kallista ja saa helposti lisää 30-40g protskua päiväs ko ottaa joka ilta semmosen sheikin.

Mulla on tapana syödä joko maitorahkaa (+ rypsäriä) taikka raejuustoa (+ rypsäriä) ennen nukkumaanmenoa, joten en viitsi siihen enää lisäprotskuja sotkea...

tuosta katoin ni vedät palauttavas maltoo mut eiks malto kannattas vetää ennen salii energia lähteeks ja dextroo mikä lukemani mukaa auttaa kuljettaa aminoit lihaksii ja lisää kreatiinin imeytymist ? en nyt ihan saletti oo mutta korjatkaa jos oon väärässä koska ite vedän noi ja haluis tietää jos pitäs vetää eri taval.

punttiskulle sanoi:
korjaus edellisee : ei ennen salii dextroo vaan palauttavas.
Itselläni tuo protsku/malto/krea yhdistelmä on toiminut ihan mukavasti ja olen siinä uskossa, että tuollaista settiä "muutamat" muutkin vetävät... muitakin ehdotuksia otetaan tietysti vastaan :)

training_day sanoi:
Tällä hetkellä käytän seuraavia:

Kerran päivässä sellainen "painonlisäysjuoma" eli pääasiassa proteiinia/hiilareita (molempia n. 1,5dl).

Käytätkö tässä juomassa hiilari lähteenä maltoa?Jos käytät, niin pois semmoset ja otat hiilarit hitaimmista lähteistä.Maltoa ei tarvi mihinkään muuhun kuin palautusjuomaan, ja jos sitä pitää kuitenki käyttää, niin sitten kerralla pieniä määriä.

hernekeppi sanoi:
Käytätkö tässä juomassa hiilari lähteenä maltoa?Jos käytät, niin pois semmoset ja otat hiilarit hitaimmista lähteistä.Maltoa ei tarvi mihinkään muuhun kuin palautusjuomaan, ja jos sitä pitää kuitenki käyttää, niin sitten kerralla pieniä määriä.

Mitäs mieltä olet sellaisista valmiista massanlisääjistä?
Mulla on kaapissa myös Fastin "massa" jauhetta, jota on tullut käytettyä. Tuo lienee parempi vaihtoehto sitten?

training_day sanoi:
Mitäs mieltä olet sellaisista valmiista massanlisääjistä?
Mulla on kaapissa myös Fastin "massa" jauhetta, jota on tullut käytettyä. Tuo lienee parempi vaihtoehto sitten?

Joo on ainaki parempi vaihtoehto hiilareitten kohalla tuo fastin masssa, koska siinä on esim.tuota fruktoosia, millä on pienempi ns.glykeeminen indeksi arvo, kuin maltolla, eli sillä on pidempi vaikutus verensokeriin.

hernekeppi sanoi:
Joo on ainaki parempi vaihtoehto hiilareitten kohalla tuo fastin masssa, koska siinä on esim.tuota fruktoosia, millä on pienempi ns.glykeeminen indeksi arvo, kuin maltolla, eli sillä on pidempi vaikutus verensokeriin.

Pitääpä vedellä sitä sitten, kun ko. tavaraa taita pari kiloa kaapista löytyä :)

twinlab sanoi:
Mikään muu paitsi palautusjuoma ei oo pakollista.

:rolleyes: olen kyllä lisäravinteiden puolesta, mutta mikään ei sentään ole pakollista :david:

no joo meni :offtopic:

Itse aiheesta niin itse vetäisin yöksi jotakin hitaasti imeytyvää proteiinia. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom