STRONGMAN Vertti Harjuniemi

Julkisuus/esillä olo varmaan vaikuttaa tuloksiin, ainakin hiukan.

Jos mietitään Vertin sarjaa, niin Vertti on mahtava persoona, hieno esiintyjä, hyvä staili, "nätti ku Tuiskun Antti" :)

Näillä voidaan hiukan kompensoida, jos kunto ei ole 100%. Ei tässäKÄÄN lajissa katsota pelkkää kisakuntoa/lihasmassaa/kireyttä. Arvostelukriteereitä on iso määrä.

Vertille onnittelut!!! Jotenkin oon vähän Vertti fani, vaikka kilpaileekin näyttelyissä :)

En noista muijista tiiä, mutta ainakin sanoin katsomossa samantien kaverille että Vertti on ihan eri tasoa kuin muut. Eli Vertti ei ainakaan nimellä voittanut tota...
No Vertti ja Johannes oli ihan tasoissa. SM:n vei Vertti muistaakseni yhdellä pisteellä ja Johannes oli sit PM-kisassa kaksikosta parempi. Se lyhyen sarjan voittaja oli sit kropaltaan ihan ylivoimainen, kun viereen tuli overallissa seisomaan.

Ja tosiaan shortsisarjassa arvostelukriteerithän on aika erilaiset mitä bodauksessa.
Esim. selkä ei vissiin saa olla liian paksu vaan nimenomaan leveä? Ja kasvot pitää olla komeat, eli vaikka Mentula jos olis shortsit jalassa niin rokotettais siitä kun naama ei ole minkään mallipojan

Nonni! Mulle oli näköjään ketjun tänne joku perustanu niin lausutaan nyt muutama sana noihin kommentteihin ja kiitos vaan kaikille jotka mielipiteitä on jaksanu esittää:) Tuota natu juttua en tiedä oliko huumorilla joku epäilly mutta 180cm/84kg on erittäin mahdollista ja aika paljon paksumpiaki poikia löytyy kaurapuurolla ja sen tietää kaikki jotka tätä hommaa pitempään menny:) Mie oon neljä kisakautta menny putkeen ja nostanu kisapainoa 5-6kg sinä aikana ja vähän väliä testattu. Mie oon aina uskonu dieetin jälkeiseen kehon voimakkaasti anaboliseen tilaan ja kun sen oikeen hoitaa voi tulokset olla hyviä. Voittajasta on aina monia mielipiteitä ja niin pitää ollakki se kuuluu lajiin:) Tässä sarjassa kun esim. kireys ei yksistään tuo voittoa niinku ei mikään osa-alue pelkästään. Pitää nähdä iso kuva ja meni pitkään ymmärtää sitä itekkään ja tajuta miksi joissain kisoissa turpaan on tullu. Mie oon hävinny kisoja voittajaa kireempänä ja miettiny itekki että mikä helvetti tässä oikee on:) Mutta mulla kireyden mennessä tarpeeksi pitkälle vetää kroppa todella kasaan tietyistä paikoista ja niin alettiin ettiin Jartsan kans sitte sopivaa kuntoa jossa tietty pyöreys säilyis mutta kireys ois kumminki riittävä ja sijotuksesta päätellen hyvin onnistuttiin:) Tää ei oo lajina kauheen yks selitteinen ja vaikea on ollu joskus ymmärtää itekkään miksi asiat menee mitenki. Mutta tää sarja voitto kuulu mulle. Overall lautasen jos oisin saanu oisin luovuttanu sen ite Sherkolle siinä taas ei epäilystäkään paremmuudesta toiseen suuntaan:) Strenght&Honor

Nonni! Mulle oli näköjään ketjun tänne joku perustanu niin lausutaan nyt muutama sana noihin kommentteihin ja kiitos vaan kaikille jotka mielipiteitä on jaksanu esittää:) Tuota natu juttua en tiedä oliko huumorilla joku epäilly mutta 180cm/84kg on erittäin mahdollista ja aika paljon paksumpiaki poikia löytyy kaurapuurolla ja sen tietää kaikki jotka tätä hommaa pitempään menny:) Mie oon neljä kisakautta menny putkeen ja nostanu kisapainoa 5-6kg sinä aikana ja vähän väliä testattu. Mie oon aina uskonu dieetin jälkeiseen kehon voimakkaasti anaboliseen tilaan ja kun sen oikeen hoitaa voi tulokset olla hyviä. Voittajasta on aina monia mielipiteitä ja niin pitää ollakki se kuuluu lajiin:) Tässä sarjassa kun esim. kireys ei yksistään tuo voittoa niinku ei mikään osa-alue pelkästään. Pitää nähdä iso kuva ja meni pitkään ymmärtää sitä itekkään ja tajuta miksi joissain kisoissa turpaan on tullu. Mie oon hävinny kisoja voittajaa kireempänä ja miettiny itekki että mikä helvetti tässä oikee on:) Mutta mulla kireyden mennessä tarpeeksi pitkälle vetää kroppa todella kasaan tietyistä paikoista ja niin alettiin ettiin Jartsan kans sitte sopivaa kuntoa jossa tietty pyöreys säilyis mutta kireys ois kumminki riittävä ja sijotuksesta päätellen hyvin onnistuttiin:) Tää ei oo lajina kauheen yks selitteinen ja vaikea on ollu joskus ymmärtää itekkään miksi asiat menee mitenki. Mutta tää sarja voitto kuulu mulle. Overall lautasen jos oisin saanu oisin luovuttanu sen ite Sherkolle siinä taas ei epäilystäkään paremmuudesta toiseen suuntaan:) Strenght&Honor

Kova jannu oot kehoilussa. Äidinkielen kirjoittamisen kun vielä hanskaat ja jatkat tänne kirjottamisessa niin on elämä edessä :)

Hohhoijaa, jaksaa jotain kiinnostaa jonkun kirjoitustaito. Joku keijo aiemmin valitteli sitäkin, että joku pisti otsikoissa ison kirjaimen joka sanaan, mitä sitten?
Joo, itselläkin kotimainen ihan skeidaa, mutta ei se keskustelua estä.

Hienoa että Vertti itse saatiin kirjottelemaan tänne!
Muulla ei mitään väliä.

Vertille terveisiä, olisi mahtava jos rupeisit tekemään myös omia videoita ! FitFarmin kanavalla taitaa muutamia pätkiä olla, mutta eipä sinulta juuri materiaalia tule, mitä nyt Bullin videoilla pullistelet ;) Mahtava on herran ulosanti.

Jos nyt Vertti innostut täällä kirjoittelemaan, niin kysytään hieman. Mitenkäs jatkuu offin treenit ? Priorisoitko jotain tiettyä lihasryhmää ? Tuleeko aerobista offilla ? Ja tärkein kysymys koska nähdään lavalla seuraavan kerran ?

Tuota natu juttua en tiedä oliko huumorilla joku epäilly mutta 180cm/84kg on erittäin mahdollista ja aika paljon paksumpiaki poikia löytyy kaurapuurolla ja sen tietää kaikki jotka tätä hommaa pitempään menny:)
En tiedä missä tuota massaa on epäilty, mutta noihan on ihan perus classikkimassat eikä mitenkään ihmeelliset natikalle.

Mie oon neljä kisakautta menny putkeen ja nostanu kisapainoa 5-6kg sinä aikana ja vähän väliä testattu. Mie oon aina uskonu dieetin jälkeiseen kehon voimakkaasti anaboliseen tilaan ja kun sen oikeen hoitaa voi tulokset olla hyviä. Voittajasta on aina monia mielipiteitä ja niin pitää ollakki se kuuluu lajiin:)
Toi on kyllä osoitus todellisesta geneettisestä lahjakkuudesta lajiin ja loistavasta valmennuksesta kun pystyy tuolla tasolla vetään neljä kisakautta putkeen ja samalla aina nostamaan lihasmassaansa kilon pari seuraavaan kisaan. Kertoisitko meille miten te Jarin kanssa ootte saanu hyödynnettyä tuon dieetin jälkeisen voimakkaasti anabolisen tilan harjoittelukaudella noin onnistuneesti?

Monelle fysiikassa tai cbb:ssä kisanneelle käy pitkän kisadieetin jälkeen niin, että testotasot on aivan maissa ja kaikki ylimääräiset kalorit menee rasvaksi vyötärölle, eikä edes vielä vuodenkaan päästä pystytä tuomaan välttämättä edes edellistä kuivaa kisakuntoa lavalle, saati sitten saada vielä lihasmassaakin kerättyä. Kireeks vedetty kisadieetti saa kropan aika äärimmilleen, eikä dieetin jälkeen kaloreita lisätessä kropan eka ajatus oo alkaa rakentaan lisää lihasta vaan kerään rasvaa vyötärölle jotta selviää seuraavasta kerrasta kun kalorit on taas alle 2000 ja rasvat alle kutosessa. Vuoden välein kisaaminen on näissä lajeissa monelle liian usein, kaks kisakautta putkeen on melkein kaikille liian usein ja neljästä kisakaudesta putkeen ei uskalla moni edes haaveilla.

En tiedä missä tuota massaa on epäilty, mutta noihan on ihan perus classikkimassat eikä mitenkään ihmeelliset natikalle.
Missä muualla kuin iltalehden keskustelu palstalla. Ite en edes niitä viitsi nykysin lukea kun on niin idioottimaisia ja tietämättömiä kommentteja.

Missä muualla kuin iltalehden keskustelu palstalla. Ite en edes niitä viitsi nykysin lukea kun on niin idioottimaisia ja tietämättömiä kommentteja.

No hyvä että Vertti Tuisku tuli tänne katkaisemaan huhuilta siivet!

Miettikää nyt järellä. Kuka ois niin tyhmä, että rojuttais miesten bikinissä kun tohon kuntoon pääsee natunakin, jos on yhtään lahjoja. Sama ku osallistus moottoripyörällä polkupyöräkisoihin ja ois ilonen voitosta. Valmentajanakin toimii Suomen kuuluisin kehonrakentaja Jari "Bull" Mentula, joka ei varmasti halua riskeerata omaa mainettaan valmentajana!! Siinä saattas kärsiä FitFarmin bisneski.

Videoitten perusteella Vertillä tuota voimaakin piisaa, ootko aatellu kisata voimanostossa?

No hyvä että Vertti Tuisku tuli tänne katkaisemaan huhuilta siivet!

Miettikää nyt järellä. Kuka ois niin tyhmä, että rojuttais miesten bikinissä kun tohon kuntoon pääsee natunakin, jos on yhtään lahjoja. Sama ku osallistus moottoripyörällä polkupyöräkisoihin ja ois ilonen voitosta. Valmentajanakin toimii Suomen kuuluisin kehonrakentaja Jari "Bull" Mentula, joka ei varmasti halua riskeerata omaa mainettaan valmentajana!! Siinä saattas kärsiä FitFarmin bisneski.
Täällä tuskin kukaan epäilee, että Vertti ei olisi natu. Mutta iltapaska lehtien foorumeilla vähän eri porukkaa...

Tuota natu juttua en tiedä oliko huumorilla joku epäilly mutta 180cm/84kg on erittäin mahdollista ja aika paljon paksumpiaki poikia löytyy kaurapuurolla ja sen tietää kaikki jotka tätä hommaa pitempään menny:) Mie oon neljä kisakautta menny putkeen ja nostanu kisapainoa 5-6kg sinä aikana ja vähän väliä testattu. Mie oon aina uskonu dieetin jälkeiseen kehon voimakkaasti anaboliseen tilaan ja kun sen oikeen hoitaa voi tulokset olla hyviä.
Onko näitä testejä osunu tohon anabolisen tilan aikakauteen? Yleensähän testit tehdään kisoissa.

Nykypäivän natumääritelmä näin tiivistetysti:
FUCK, tuo tyyppi on kovemmassa kunnossa kuin mä. EI VOI OLLA NATU. IMPOSSIBRU! :mad:

Ja tää natuväittely ei muuten koskaan johda yhtään mihinkään. Se on ihan se ja sama millaiset testitulokset Vertti pöytään läväyttää, niin joku ei usko kuitenkaan.

Yleensähän testit tehdään kisoissa.
Enemmän niitä testejä tehdään kilpailujen ulkopuolella. Tämän näkee karkeasti ottaen ADT:n vuotuisista tilastoistakin, ja sitten lajikohtaisesti voin sanoa että meikäläiselle ja muille tuntemilleni IFBB Finlandin kisaajille on aina tehty yllätystestejä (kilpailun ulkopuolella) selvästi enemmän kuin kilpailutestejä.

Ja itse en epäile hetkeäkään, etteikö kisapaino voisi shortsikisaajalla nousta vaikka kisaisikin puolen vuoden välein. Kyseinen laji ei nimittäin vaadi (eikä nykykriteereillä amatöörikisoissa edes salli) absoluuttista visuaalista rasvattomuutta - siis takareisiä urille ja persettä kutseille. Nuo ovat ne paikat, joiden kiristelyssä natikkana alkaa todella monella kroppa tapella vastaan niin metabolisesti kuin hormonaalisestikin, ja siitä suosta on sitten jo melkoinen työ palautua kisojen jälkeen. Mutta sellaisilla lahjakkailla yksilöillä, joilla luontainen bodyfat setpointti on alhainen, voipi nykyisten tuomarointikriteereiden mukainen Men's Physique -kisakunto olla ihan oman setpointin alarajoilla. Käytännössä tuo tarkoittaa sitä, ettei keho välttämättä tappele moisen kondiksen saavuttamista tai ylläpitoa vastaan edes kovinkaan kummoisesti. Lahjakkaalla kaverilla voi hyvällä tuurilla olla hormonitoiminta ja aineenvaihdunta ihan viitearvoissa shortsikisakunnossakin --> ei varsinaista tarvetta palautua dieetistä, lihasmassaa voidaan kehittää noissa rasvoissa, jne.

Tämä ei siis tarkoita, että kaikki tuohon pystyisivät, ja olen nähnyt tyyppejä joilla tiivistahtinen shortsissakin kisaaminen on hiljalleen tehnyt fysiikalle väsyneen lookin. Mutta kun sopivat geneettiset palaset osuvat kohdalleen (alhainen setpointti ja mielellään suurimmat rasvakeskittymät shortsien peittämillä alueilla), voi kyseisessä lajissa kilpailla naturaalina jopa ilman kehon vastareaktioita.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom