Vertical leg press (pystysuora jalkaprässi)

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Terve! Tässä aiheessa käsittelen jolleikkin, ehkä hämärä peräisemmän tavan treenata jalkoja nimittäin pystysuora jalkaprässi. Monethan ovat kokeilleet yleistä 45 asteen jalkaprässiä, mutta harva varmasti on koleillut täysin 90 asteista liikettä. Minkälaisia tuloksia on tullut "punnerrettua" kyseisellä laitteella?
Oma ennätys on vain 180kg x 3, vaikka normaalisti 45 asteisessa menee 300kg.
Harvasta kuntosalista löytynee kyseistä laitetta. Toki kyseisen liikkeen voi korvata smith laitteella, kunhan laittaa jotain selän alle, jotta täysi liikerata saadaan suoritettua.. Itse olen koittanut wrangelta saatavaa laitetta. Pakko on sanoa, että vastusta on riittänyt paljon enemmän kuin normaalilla jalkaprässillä. Suosittelen!
Onko säännöllisiä käyttäjiä? kokemukset?

:):thumbs: kommentteja

Mitähän mahtaa tehä selälle? Ite oon aina aatellu että menis pyöreeks selkä jos rupeis tommosella vääntämään?
Onhan se totta että 45 asteinen prässi on aika nojatuoli, mutta miten toi 90 asteinen käytännössä pelittää? Luulis menevän aika runsaasti takareisille ja perseelle, ja etenkin jälkimmäiselle.

Mitähän mahtaa tehä selälle? Ite oon aina aatellu että menis pyöreeks selkä jos rupeis tommosella vääntämään?
Onhan se totta että 45 asteinen prässi on aika nojatuoli, mutta miten toi 90 asteinen käytännössä pelittää? Luulis menevän aika runsaasti takareisille ja perseelle, ja etenkin jälkimmäiselle.

Takareisille ja perseellehän kyseinen liike eniten sijoittuu.. Selkä ei kärsi kyseisestä liikkestä kunhan selän alla on oikeallainen kulma säädetty ( se on kuitenkin hyvin pieni).En ole mitannu, mutta olettaisin sen olevan noin 15 astetta. Olen kuitenkin todennu, että 45 asteen prässi ei tehoa 90 asteen prässiin. (Vaikuttaa eri lihaksiin)

Ei kaikki tykkää kyykätä.

Edit. Enkä mä ymmärrä miksi nuo sulkisi toisensa pois. Mä ainakin teen kyykkyä sekä prässiä molempia.

Eikä tuo kyykky samalla tavalla etureisiä eristä kuin prässi. Aivan eri luokan lihaskivut tulee ainakin itselläni tuosta prässistä kuin kyykystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Eikä tuo kyykky samalla tavalla etureisiä eristä kuin prässi. Aivan eri luokan lihaskivut tulee ainakin itselläni tuosta prässistä kuin kyykystä.

Kokeileppa etukyykkyä joskus. Ei siitä paljoa etureisiliike parane.

Etukyykyssä pitää vaan pitää se jännitys koko ajan, että, jos tekee kuin ykkösiä niin ei se kovinkaan tehokas loppujenlopuksi ole.

Voisiko joku perusteella miten prässin kelkan liikeradan suunta vaikuttaa eri tavalla lihaksiin, jos kelkan radan ja penkin välinen kulma pysyy kuitenkin samana?

Jalkoihin kohdistuva voima on samoilla raudoilla tietenkin suurempi, jos kelkan rata on pystymmässä, mutta ei kai tuossa muuten mitään eroa ole. 45 asteen versiossa on vaan mukavampi istuskella ja ego kasvaa, kun voi laittaa enemmän rautaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom