Verkostomarkkinointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu

Rinkku

epäihminen, antihomo
Ikä
52
Tuli mieleen tosta Tomin Anc-threadista, että olisi hauska kuulla porukan kokemuksia ja mielipiteitä verkostomarkkinoinnista. Mulla on noin kolme suoraa kokemusta

1. Olin salilla. Jätkä, joka ilmoittautuu salin kunto-ohjaajaksi tulee neuvomaan minulle liikkeiden suoritustapoja ja toistojen määriä. (Tämä siis monta vuotta sitten, nykyisin mua ei neuvo KUKAAN). No joo, Treenin jälkeen pukkarissa tää kundi on siellä "sattumalta", ja kysyy multa, että "onko sulla töitä?". Ei ollut töitä, kun olin opiskelija. Vastasin sille kuitenkin, että "ei oo, mutta jos verkostomarkkinointia tyrkytät, niin ei vois vähempää kiinnostaa". Ja oikeessahan mä olin, kundin naama vähän venähti. Haistoin jätkän aikeet lähinnä seuraavasta syystä:

2. Joku aika takaperin Portsun seinällä oli ollut lappu "töitä tarjolla". Tosi epämääräisesti ja osoite jossain pasilassa. No, menin sinne kuitenkin, köyhä kun olin, ja siellä meidät luotsattiin GOLDEN NEOLIFE DYNAMITEN toimitiloihin. Seurasi absurdi tunti, jonka aikana Antti Kasvion isä (believe it or not!) ja joku Lee van Cleefen näköinen äijä yritti manipuloida meitä bisnekseen mukaan. GLND:n kamana on lähinnä shamppoot sun muut puhdistusaineet ja kait jotkut lisäravinteet. Shamppoota tarvii tipan ja pullo kestää jotain kolme vuotta.

Nää jätkät oli varmaan koulutettu jossain vitun jenkkilässä, koska niillä oli aivan käsittämättömiä retorisia maneereita. Esim. Antti Kasvion isä puhui koko ajan niin, että se heitti jonkun "faktan" ja totesi sen jälkeen "Eix niin?". Ja hirveitä jorinoita siitä, että kyseessä EI ole myyminen, vaan itse testattua tuotetta SUOSITELLAAN ystäville. Hommaan meneminen olisi ollut näille GNLD:n tyypeille täysin riskitöntä, koska lähtösatsi piti tietenkin ostaa omilla fyrkilla ja myyjän tuotteista saama kate olisi ollut täysin naurettava. Hommahan perustuu ns. "potenssisysteemiin", jossa myyjä alkaa päästä voitolle vasta, jos hän saa rekrytoitua uusia myyjiä. Niin, meinasi unohtua: Tietenkin kerrottin myös näitä sankaritarinoita hulttiopojista, joista on tullut miljonäärejä verkostomarkkinoinnin ansiosta. Mutta ei varmaan tuu yllätyksenä, että en geimeihin lähtenyt.

3. Kolme kaveria lähti verkostomarkkinointiin joitain vuosia takaperin. Kaikki lopetti, koska yhdenkään pää ei kestänyt myymistä kavereille. Anoppi puolestaan on ostanut puhdistusaineensa jo vuosia työkaveriltaan, joka on GNLD:llä töissä.

Yhteenveto: Mua vituttaa toi verkostomarkkinointi ihan suunnattomasti, koska mun mielestä kaverisuhteisiin (ei edes työkaverisuhteisiin) ei kuulu rahan liikkuminen. Se tavallaan "välineellistää" sen suhteen. Näille lafkoille se on edullista, koska kaverille on vitun vaikea sanoa ei. Mä en tajua, millainen ihminen kehtaa ympäripuhua frendinsä tekemään itselleen "töitä". Jos joku nyt sanoo, että "se on sen frendin vapaa valinta", niin mä väitän, että ei ole. Se on täysin erityyppistä kaupankäyntiä, kuin Snickersin ostaminen Alepasta. Myyjän motiivina ei ole sen frendin elintason nostaminen vaan OMAN elintason nostaminen. Voisi sanoa suoraan, että "jos sä lähdet myymään näitä kanssa, niin mä saan paremmat provikat". On fakta, että nää tietyt tyypit on tullu miljonääriksi verkostomarkkinoinnilla. Mä väitän, että se kuitenkin vaatii hyvin harvinaislaatuisen psyykeen, jossa jokainen ihmissuhde on välineellinen, rahan liikkumisen ja kaupanteon väline.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, olen itse käynyt samanlaisessa rekry tilaisuudessa. Ensin tuttu soittaa, että kiinnostaako ylimääräinen tonni tai kaksi kuukaudessa ja minä tottakai totesin, että kyllä. Koitin udella tarkemmin mitä toiminta pitää sisällään, mutta ei kuulemma ehdi nyt kertoa, mutta osoite ja aika annettiin ja sitten menoksi. Melkoista helvetin amerikka hypetystä tuo oli. Työtä ei tartte tehä, mutta rahaa tulee ovista ja ikkunoista niin paljon ettei piiloon ehdi lykätä. Minä pidin pääni kylmänä enkä lähtenyt mukaan. Kaveri lähti ja otti 3000mk aloituspaketin. Tällä hetkellä kaverilla on varmaan vieläkin kaapit täynnä pesuaineita :lol2:. Aikaa tästä on ainakin viisi vuotta.

Minustakin kaverit/perhe on parempi pitää omien pisnisten ulkopuolella, jos mielii suhteet säilyttää hyvänä. Ei tullut musta verkostomarkkinointi gurua rolexin ja ferrarin kera. Köyhä olen edelleen, mutta varmaan olisin silloin nuo rahat hassannut jos mukaan olisin lähtenyt. Tuo vaatii melkoista häpyä kaupata niitä tuotteita kaikille ja sitten vielä koittaa houkutella heitä noihin kokouksiin.

Voivoi nyt jäi tarina vähän kesken, mutta pitää lähteä salille.

Dragon sanoi:

Tarkoittaa varmaankin sitä, että en typeränä tajunnut laittaa söötsiin ko. hakusanaa? Tästä on ollut hiljattain kattava thread? Pyydän anteeksi - ylläpito voi varmaankin sulkea tän. En aina muista tätä pakkotoiston ominaispiirrettä.

Jakob sanoi:
Joo, olen itse käynyt samanlaisessa rekry tilaisuudessa. Ensin tuttu soittaa, että kiinnostaako ylimääräinen tonni tai kaksi kuukaudessa ja minä tottakai totesin, että kyllä. Koitin udella tarkemmin mitä toiminta pitää sisällään, mutta ei kuulemma ehdi nyt kertoa......

Verkostomarkkinointi on perseestä. Mutta aina ne jonkun saavat hurahtamaan lankaan katteettomilla lupauksilla. Olis Deividille töitä!

:david:

Mä en todellakaan kehtaisi edes myydä kaverille mitään sontaa. Eräs puolituttu yritti saada mut mukaan tuohon Nature's Own nimiseen hommaan. Se oli silloin ensimmäinen kerta kun törmäsin kyseiseen ilmiöön. Jouduin vielä pinnistämään kesken kiireisen viikon, että ehtisin tavata hänet. Ärsyttää vain sitten kovasti kun on kusetettu tuhlaamaan aikaansa moiseen paskaan. Vedin silloin aika pultit tälle jätkälle, että pitääkö mua täydellisenä imbesillinä. Kukaan muu tuttava ei ole sen jälkeen uskaltanut tulla myymään mitään ja tämän myyjän kanssa en ole ollut tekemisissä tuon jälken.

Kuka tahansa joka osaa vähänkin laskea ymmärtää, että verkostomarkkinointi ei voi toimia kenellekään muulle kuin aivan pyramiidin huipulla oleville. Jos joku kaveri on niin imbesilli, että moiseen ryhtyy ja vielä yrittää kaverisuhdettaan hyödyntämällä myymään sitä eteenpäin, niin eipä ole ainakaan mun kaveri enää.

Vuosien varrella on ainakin 10-15 kaveria tai puolituttua mennyt johonkin verkostomarkkinointihommaan, goldenin juttuja, ternimaitoja ja muutamia viritelmiä joiden nimiä en edes muista. Rahaa piti tulla niin ettei paskalle taivu jne. Pari kertaa olin itsekkin kuuntelemassa verkostofirman tilaisuuksia, nimet piti laittaa heti paperiin ja kun en halunnutkaan laittaa tuhatta markkaa samantien pöytään niin hyvä ettei kannettu pihalle. No kukaan tutuista ei ole rahaa niillä tienannut, korkeintaan myynyt höperölle mummolleen 10 litraa shampoota. Puhumattakaan ternimaitomiehistä, kovat oli myyntipuheet ja hehkutus, nyt onkin hauska härnätä ja kysellä miten bisnekset menee. Hauskahan tuota on seurata, aina uudet hölmöt menee retkuun ja muutama bisnesmies käärii rahat.

ringside sanoi:
Yhteenveto: Mua vituttaa toi verkostomarkkinointi ihan suunnattomasti, koska mun mielestä kaverisuhteisiin (ei edes työkaverisuhteisiin) ei kuulu rahan liikkuminen. Se tavallaan "välineellistää" sen suhteen. Näille lafkoille se on edullista, koska kaverille on vitun vaikea sanoa ei. Mä en tajua, millainen ihminen kehtaa ympäripuhua frendinsä tekemään itselleen "töitä". Jos joku nyt sanoo, että "se on sen frendin vapaa valinta", niin mä väitän, että ei ole. Se on täysin erityyppistä kaupankäyntiä, kuin Snickersin ostaminen Alepasta. Myyjän motiivina ei ole sen frendin elintason nostaminen vaan OMAN elintason nostaminen. Voisi sanoa suoraan, että "jos sä lähdet myymään näitä kanssa, niin mä saan paremmat provikat". On fakta, että nää tietyt tyypit on tullu miljonääriksi verkostomarkkinoinnilla. Mä väitän, että se kuitenkin vaatii hyvin harvinaislaatuisen psyykeen, jossa jokainen ihmissuhde on välineellinen, rahan liikkumisen ja kaupanteon väline.

Juuri näin, mua vituttaa yks työkaveri yli kaiken, kun se on aina kauppaamassa milloin mitäkin tuotetta verkotomarkkinoinnista lastensa ureheiluseurojen pinsseihin. Mä en osta siltä periaatteestakaan yhtään mitään, mun mielestä se ei työpaikalle kuulu yhtään. Mä en ainakaan ees kehtais kaupitella paskaa kavereille ja sukulaisille.

Yks kaveri lähtin kans vuosia sitten tohon GNLD systeemiin ja osti varmaan 10000 markan edestä tavaraa äidin takaamalla lainalla. No yllättäin se ei niitä saanut myytyä ja ne sai palauttaa, mutta niistä sai vissiin 70% rahoista takasin ja olihan niitä tietenkin pitänyt ite testata, että tais tulla päälle 4000 markkaa persnettoa noista bisneksistä.

Mua on yritetty kans pariin kertaan koukuttaa ja viimenen tais olla toi ACN yhden sukulaisen toimesta ja edes mitään esitteitä ei saanut, piti vaan pistää heti nimee papereihin ja kun en näin tehnyt niin loukkaantuneena kysy että "etkö luota minuun"?? suksikoot v*ttuun mun puolesta tollaset... :curs:

Mua sitten ottaa kans päähän kyseinen toiminta..

Vanha intti-kaveri soitti noin vuoden "sodan" päättymisen jälkeen ja kyseli muina miehinä kuulumisia. En tuntenut kyseistä kaveria kovin hyvin, mutta intissä tuli paljon tarinoitua keskenään. Yllätyin luonnollisesti aika paljon ja miettisin että ihan mukava nähdä kaveria. Keskustelu meni kutakuinkin näin:

intti-kaveri:"...mennään ottamaan parit kaljat ja tarinoidaan niitä näitä. Sitten mulla olisi yksi tuottoisa bisnes kavereiden kanssa mistä voitaisiin jutella..."

Kyseinen kaveri tulee rikkaasta perheestä ja on saanut rahaa "pappa betalar"- periaattella, mutta ajattelin että josko ne olisi rikkaiden poikien kesken saanut jonkun firman pystyyn. Sovittiin paikka (joka tosin tuntui jo siinä vaiheessa hieman järjestetyltä) ja sanoin että nähdään siellä.

Soitin kuitenkin toiselle tutulleni, joka tuntee intti-kaverini paremmin. Toinen kaveri sanoi, että oli käynyt samalla tavalla tapaamisessa muijansa kanssa ja kuulemma "sattumalta" samaan pöytään oli tullut intti-kaverin tuttuja jotka kaikki olivat koittaneet painostaa ostamaan tuotetta ja tivanneet perusteluja miksei kannattaisi liittyä...

Tämän jälkeen käskin intti-kaveria unohtamaan koko jutun.

Jos haluat eroon sukulaisista,työkavereista ja ystävistä niin liity verkostomarkkinointiin.
Toimii myös toisin päin jos haluat eroon minusta niin liity verkostomarkkinointiin :D

Ja nykyäänhän muodissa ei ole enää verkostomarkkinointi vaan people franchising. :david:

Yksi monivuotinen ystäväni, joka naureskeli vuosien takaisille Golden touhuille hatkahti pari kuukautta sitten Aqua Sourceen. Vähän aikaa jaksoi vääntää "People franchising toiminnan ideana on toisten ihmisten auttaminen" + muita paskapuheita mitä koulutustilaisuudessa oli suuhun pistetty, mutta nykyään naureskelee jo omille jutuilleen ja toteaa, että jos joku idiootti vaan ostais noita purkkeja tuohon hintaan, niin hyvä olis. Kaveri on sen verran persaukinen, että yrittää kuitenkin vieläkin kusettaa (tai siis auttaa ;) ) puolituttujaan mukaan bisnekseen. SÄÄLITTÄVÄÄ! :down:

Proteos sanoi:
Kyseinen kaveri tulee rikkaasta perheestä ja on saanut rahaa "pappa betalar"- periaattella, mutta ajattelin että josko ne olisi rikkaiden poikien kesken saanut jonkun firman pystyyn. Sovittiin paikka (joka tosin tuntui jo siinä vaiheessa hieman järjestetyltä) ja sanoin että nähdään siellä.
Mut houkuteltiin 19-vuotiaana verkostomarkkinointitilaisuuteen paikalle treffien ja seksin varjolla. Se teki minusta surullisen pandan. :( Suru helpotti, kun haukuin tuota kammottavaa harpyijaa "psykoottiseksi mielenvikaiseksi tortuksi, jolla on rumat housut." Paikalla oli riemukseni 4 aivotonta lammasta, ketkä jäivät kaikki tilaisuuteen, kun itse myrskysin manaten ja salamoja säkenöiden paikalta.

Paras keino verkostomarkkinoijan välttelemiseksi on punainen luuri. Jos kohtaat verkostomarkkinoijan esim. syksyisessä marjametsässä, ei kannata näytellä kuollutta, sillä muuten verkostomarkkinoija sekoittaa sinut lajitoveriinsa ja alkaa suositella sinulle saippuaa.

Tomi sanoi:
Mut houkuteltiin 19-vuotiaana verkostomarkkinointitilaisuuteen paikalle treffien ja seksin varjolla. Se teki minusta surullisen pandan. :( Suru helpotti, kun haukuin tuota kammottavaa harpyijaa "psykoottiseksi mielenvikaiseksi tortuksi, jolla on rumat housut." Paikalla oli riemukseni 4 aivotonta lammasta, ketkä jäivät kaikki tilaisuuteen, kun itse myrskysin manaten ja salamoja säkenöiden paikalta.

Paras keino verkostomarkkinoijan välttelemiseksi on punainen luuri. Jos kohtaat verkostomarkkinoijan esim. syksyisessä marjametsässä, ei kannata näytellä kuollutta, sillä muuten verkostomarkkinoija sekoittaa sinut lajitoveriinsa ja alkaa suositella sinulle saippuaa.

Hahahaha!!
Serkkuni liittyi aikoinaa myös golden hörhötyksiin ja saihan se myytyä muutaman purkin, mutta loput jäikin sitten käsiin.
Samoin muutamat entiset työkaverini alkoi myymään huippumegasuperhybra teerennisämaitoa ja ei mennyt kauaa kun purkit jäi käteen.
Yksi positiivinen sana goldenista...musta se superkymppi puhdistusaine on oikeasti hyvää ja riittoisaa...viis vuotta ollut purnukka kaapissa melkein koskemattomana eikä vieläkään kulunut loppuun..tosin sitä tulee käytettyä kerran vuodessa.

GNLD jyräsi aikanaan meilläpäin todella voimallisesti!Muistaakseni lähes kaikki
tuttuni olivat jossain vaiheessa mukana hommassa.Siitä alkoi pian muodostua ihan käytännön ongelmia kun tuotteita olisi pitänyt jollekin myydä ja kaikki oli jo myyjiä...Ylemmillä tahoilla todellakin liikkui paljon rahaa mutta se ei todellakaan perustunut asiakasmyyntiin vaan siihen että "itsenäiset jälleenmyyjät" hamstrasivat tuotteita epätoivoisesti itselleen,että kuukausittaiset "pistekiintiöt" olisivat täyttyneet.Ja jos oikein paljon noita pointseja onnistui keräämään,saattoi saada jonkun hienon tittelin(joka oli yleensä kryptinen kirjainyhdistelmä)tai jopa uuden pinssin halpa-hallista ostetun puvun rintapieleen.Viikottaiset kokoukset olivatkin lähes pakollisia ja muistuttivat fanaattisen uskonlahkon herätysjuhlia.Silloin paikallinen "iso pomo"
oli eräs Suomen turhin julkkis kisaankin osallistunut turpea henkilö,jonka nykyään bongaa lähes joka seiskä-päivää lehdestä...(puuhaa nykyään ternimaitobisneksessä,eli ilmeisesti kusetettavat loppu vihdoin GNLD systeemeistä :) )Tyypillä oli kyllä kieltämättä melkoinen karisma,sillä melko monet ensimmäisessä kokouksessa mukana olleet ilmestyivät paikalle jo seuraavalla viikolla tyhjä katse silmissään ja pää täynnä "visioita"...Huvittavaa oli huomata kuinka ihmiset heittivät välittömästi menemään identiteettinsä
suurten rahojen toivossa,moni joka tuli paikalle ensi kertaa nuhjuisissa vetimissä oli pikavauhtia kunnostanut ulkoisen habituksensa vastaamaan GNLD-
"standardia" :lol2: Jokaisessa meissä asui pieni myyntitykki ja pian huomasimme paasaavamme jonkun saippuan ylivertaisista ominaisuuksista aivan kuin jonkin vieraan voiman ohjaamana!Itsekin saavuin häikäilemättömästi
ja vailla omaa tuntoa rahastamaan vanhoja sukulaisiani yhä uudestaan ja uudestaan.Jokaviikkoiset iskulauseet päässä soiden piiskasin itseni myymään yhä enemmän ja enemmän saippuaa.(toki tuotevalikoimaan kuului muutakin mutta saippua oli ehkä helpointa myydä)Vielä tänäkin päivänä voin henkisesti pahoin muistellessani ihmisten typeryneitä ilmeitä heidän kuullessaan tuotteen hinnan...Mutta siinä vaiheessa kauppa oli usein lyöty lukkoon ja itkua pidätellen asiakas kaivoi viimeiset pennosensa esiin,saaden vastalahjaksi halvimmasta mahdollisesta muovista valmistetun pullon,jossa edes etiketti ei tahtonut pysyä kiinni...(mikä oli toisaalta hyvä,koska tuote sisälsi suurelta osin
ureaa,jonka monet tietävät kuseksi,tämä oli todella hankala selitettävä monelle tarkkaavaiselle kuluttajalle.)Vihaisista katseista piittaamatta saarnasin
kuin evankelista,niin kotona kuin työpaikallakin.Jotkut tutuistani jättivät jopa vakituiset duuninsa keskittyäkseen täysillä asiaan josta oli lyhyessä ajassa tullut heidän elämänsä keskipiste ;)Organisaatio julkaisi jopa omaa lehteä jossa kerrottiin aina uusimmat "ylennykset" ja tulevat tapahtumat,tasaisin välein nimittäin suomeen tuli jenkeistä niitä TOSI isoja pomoja,jotta hurmos olisi saatu pidettyä yllä.Nämä outoja kirjainyhditelmiä kantavat tyypit olivatkin meille lähes jumal-olentoja.Muistan eräänkin naisen sanoneen:"Herranjumala,siis jos se ees kattoo mua niin mä varmaan delaan..."
Näiden tyyppien palkoista ja eduista kiersi mielettömiä legendoja tyyliin:"Siis sit ku sä oot 5DTX-director ni sä voit KOSKA vaan soittaa jenkkeihin,et nyt mä haluun vittu Hawaijille,nii ne tulee sut hakeen yksityiskoneella ja antaa viä tukun rahaa,et tuhlaa toi..."
Tein tätä itse reilun vuoden ja tulin järkiini,persnettoa tuli...Jotkut puursivat jopa kolme vuotta(No,heillä on saippuaa kellareissaan vielä pitkään)Toiset hurahtivat asiaan TODELLA voimakkaasti,eräskin puolituttu raahattiin ulos kaverinsa häistä saatuaan pahan "myyntipuhekohtauksen"...Näistä tapahtumista on aikaa noin 8 vuotta ja olen jo osittain oppinut elämään sen kanssa että olen noinkin typerään hommaan lähtenyt.enää en tunne ketään joka tuossa olisi mukana,mutta kai sitä vielä jossain duunataan.omien tuttujeni kanssa emme enää muistele noita häpeällisiä aikoja... :D

Lupasin eräälle vanhalle työkaverille (josta en, yllätys yllätys, ollut kuullut ennen tätä yhteydenottoa 3 vuoteen mitään) käydä kuuntelemassa Amwayn käännytys/liikeidea puhetta... Ei siis ole mitään kiinnostusta hypätä kyseisen yrityksen kelkkaan mukaan, vaan käydä henk.koht. toteamassa miten homma toimii. Voin raportoida huomenna tästä, oletettavasti erittäin antoisasta kokemuksesta :D Jos raporttia ei kuulu, niin piru on vienyt sieluni ja rahani :lol2:

Kirjota jollekin ruutupaperille, että millaista retoriikkaa ne viljelee. Todennäkösesti siellä on just sellasia hokemia, millä yritetään piilottaa se fakta, että kyseessä on kuitenkin ihan tavallinen ostaminen ja myyminen. Toi hdmanin uskonlahkovertaus oli muuten aivan älyttömän osuva. Kaikenlaisten alumiinimitallien ja kunniakirjojen antaminen menestyneille on aika nerokasta strategiaa. Tunnustuksen saaminen se on ah niin ihanaa yksilölle, joka sitä nyky-yhteiskunnassa harvemmin työnantajaltaan saa. Mä en tiedä, että miten paljon manipulatiivista retoriikkaa on psykologian saralla tutkittu, mutta varmaan uskonlahkojen ja verkostolafkojen käännytystilaisuuksista löytyy ainakin näitä yhteisiä piirteitä:

1. Sankaritarinat: Hulttiopojasta tuli miljonääri/Hulttiopoika tuli uskoon.
2. Kääntymyksen tapahtuminen ystävän suosituksesta. Se, että rahat alkaa tulemaan vasta "käännytettyjen" provikoista on analoginen sen suhteen, että lahkoissa taivaspaikan saaminen edellyttää aktiivista käännyttämistä. Uskovainen julistaa kaikille ja verkostomyyjä myy kaikille.
3. Riskittömyys: Verkostoduunissa pienehkö alkuinvestointi ja "rahat takaisin jos mieli muuttuu". Uskonnossa et voi hävitä. Jos helvetti on olemassa, pakanat joutuu sinne. Jos helvettiä ei ole, elit silti hyvän elämän. Uskoa kannattaa "varman päälle", koska oli rajan takana mitä hyvänsä, ei riskiä iänkaikkisesta kadotuksesta kannata ottaa.
4. Yksilö hyväksytään taustasta huolimatta yhteisöön. Kaikki ovat tervetulleita seurakuntaan ja vekostoduuniin.
5. Tunnustuksen saaminen ja hierarkiassa nouseminen. Pelastusarmeijassa jaellaan natseja ja kokardeja.
6. Karismaattiset, hivenen etäiset, johtajat.
7. Mystifiointi: lahkossa ja verkostossa duunarit eivät koskaan ihan tarkkaan tiedä, että mistä tässä on kyse. Hdmanin postista huomaa hyvin, että duunareille ei koskaan kerrota henkilöstöpoliittisia tai taloudellisia faktoja.
8. Tuotteen sisältämä lupaus TOTUUDESTA. Aivan samoin kuin GNLD:n saippua kestämällä kolme vuotta paljastaa muut saippuat huijauksiksi, paljastaa uskonto materialistisen ajattelun valheellisuuden.

Parastahan olisi, jos noihin herätyskokouksiin saisi tallentavat soittimet (minidisc, mp3) mukaan, niin mp3-levityksenä verkossa saisi muutkin nauraa vedet silmistään. Karismaattisen vetäjän ja mukana olevien tunnelmaa ylläpitävien henkilöiden vakuuttavuus muuttuu nimittäin kovasti, jos näiden kertomisia kuuntelee omassa rauhassa näkemättä sitä käsien levittelyä ja suun liikkeitä.

Sevenin tilaisuudestahan tälläinen taltiointi on olemassakin, linkki löytyy ainakin täältä:
http://seven.verydirtylaundry.com/

Tossa puolisen vuotta sitten juuri kun olin 18 täyttänyt, kaveri lupasi viedä minut "erääseen paikkaan". Olin aika kiinnostunut, siilä odotin tyyliin jotain synttäriylläriä.
Ja paskat, se perkele vei mut helsinkiin asti keskustelemaan jonku sevenin "ison" myyjän kanssa. Kyseinen myyjä oli jo aikasemmin tuttu samasta koulusta, nyt kylläkin oli puku päällä ja puhe hienostunutta.. :david:
Aika pitkään jouduin kuuntelemman sitä kakkaa, koska en kehdannut samantien haistattaa myyjälle perkelettä sekä pökälettä. Onneks olin jo aikasemmin lukenu/kuullu vastaavista jutuista, ja osasin varoa..
Myyjä oli ihan ihmeissään kieltäytymisestäni, olisinhan (hänen omien sanojensa mukaan) parin vuoden päästä voinut ostaa jokapäivä uuden mersun ja ajaa sen vaikka päin seinää. Onneks lopulta usko etten ole kiinnostunut..
PERKELE! tulee vaan taas vihaseks ku ajattelee koko asiaa :curs:

edit- Tais viel olla nimenomaan sinä päivänä ku olin täyttäny 18. Ensimmäinen täysi-ikäisyyydenkrapula meni siis ihan pilalle :itku:

Joo..GNLD..
Nelisen vuotta sitten, joku minulle outo nainen soitteli minulle,
kertoi nähneensä minut esiintymässä eräissä karaokekisoissa ja halusi minut kuulemaan "bisnesjuttuja",
enempää tämä nainen ei kertonut aiheesta vaikka kyselin,
käski tulla paikalle katsomaan.
Ajattelin tietenkin, että jospa joku on vaikka
huomannut kykyni ja tyrkyttää enempikin vaikkapa esiintymiskeikkaa.
Noh, menin annettuun osoitteeseen sovittuna kellonaikana
ja järkytyin totaalisesti!!
Olin joutunut keskelle GNLD:n "promotilaisuutta".
Olisin mielelläni kääntynyt pois jo eteisestä,
mutta tuo minulle tuntematon hyökkäsi kimppuuni
ja esitteli minut miehelleen, tytölleen,
kumminkaimansaunakaverilleen jne...
Alkoi puolitoistatuntinen kiduttava
paskanjauhanta-blaablaa-lässynlässyn-aivopesuohjelma,
jota piti hintahtava, afgaaninvinttikoiralta
näyttävä pitkätukkasivarihomo, jonka tukka oli kuin
eloveenatytöllä ja hampaat valkeat kuin filmitähdillä,
jutut "lennokkaita" yms. paskaa.
Myös muita "myyntitykkejä" kuultiin, oli konstaapelia
joka oli lopettanut työt, kun GNLD:llä pärjäsi paremmin kuin työnteolla,
ei tarttenu kuulemma kuin riekkoja metästellä
ja rahaa tuli silti ikkunoista ja ovista.
Katsoin läpi loppuun asti, koko piitkän sirkuksen,
jonka jälkeen minut tilaisuuteen kutsunut nainen ilmoitti haluavansa keskustella liikeasioitani kahvikupillisen ääressä,
esitin kysymyksen, joko tämä on ohi? Voinko poistua?
Nainen sanoi, että oisit nyt jäänyt kahville,
vastasin, "että on minulla kahvia kotonakin.."
Akka kimpaantui ja sanoi, "eihän tämä ole meiltä pois,
sinähän tässä häviät"
Jätin nuo luuserit sinne keskenään mielistelemään toisiaan :urjo:
ja menin kotiin ja illalla taas yövuoroon,
sillä täytyyhän jonkun tehdä vielä "oikeita" töitäkin!! :evil:

Että tämmöinen tarina...

Niin ja jos joku yrittää mulle tulla tuputtaan mulle tommosia "bisneksiä"
niin haistatan V*TUT päin näköä!!! :evil:

Latest posts

Suositut