Veri

Mulla tuli jostain syystä tosi paha olo kun luin tätä threadia...:urjo:
Mut siis jos joku sitä verta ny oikeesti haluaa juoda, niin pakastealtaista sitä löytyy sellaisissa pienissä muovipulloissa/tölkeissä. Hintaa en tiiä kun en oo tosiaan ikinä ostanu.

Rahka-veripirtelö.... hyi hitto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En muista veren hintaa mutta joskus tuli lukiossa ostettua purkki verta kun leikimme fysiikan tunnilla rikospaikkatutkijaa. Ei ollut muistaakseni kallista, ei se ainakaan mikään luksus-elintarvike ole. Alle 10€...(?) eikä kukaan luultavasti kertaistumalla tyhjennä sitä yhtä purkkia.

Voi jee.Nytkin työpaikalla pitävät minua outonalintuna kun aina jauhan (ihan tahalleen) kaikenlaisia kehonrakennusjuttuja ja vetelen maitorahkaa.Mitähän ne sitten ajattelisi,jos rupeaisin verta juomaan töissä:hyper:

Juu ei se kovin kallista mun mielestä ollut..oisko ollut alle 5e semmoinen joku ½-litran purkki(?) Joskus ostin kun tarttesin valokuviin "tekoverta"! Hyytyy vaan äkkiä se veri että lämpimässä ei voi säilyttää kyllä yhtään..

Mä tossa sain vasta vähän aikaa sitten idean duunata ite veripalttua. Onha se kokeiltava, sais hyvät ravintoarvotki sitte plätylle. Poron verta (alle 6e/l) ostin, kun oli edullisempaa kun naudan (vaille 9e/l). Aika iso satsi sitä tuli kun puolen litran pöniköissä sai eikä muuta käyttöä kuitenkaan ollu. Oksettamaanha se jonniiverran rupes, kun kikkaili sitä taikinaa ja vatkaili verta sipulisilpun kanssa. Eikä se, että valmis palttu oli sellasta kitalakeen tarttuvaa, semikiinteetä verenhajuista massaa, paljon auttanu tässä kokeilussa. Vähän säästin kyllä pakastimeen, josko siitä mielikuvasta pääsis irti ja vois uudelleen maistaa. :rolleyes: Toki jos joku haluaa, mielellään myös voin lahjoittaa poiskin.

Kannattaahan se kuitenkin kokeilla. Suosittelen kyllä naudan verta.

mitä juot?

tässä on verta ja öljyä. :D
joo mulla on palkkarissa puol desiä heraa,desi maltoa ja kaks desiä verta :D

taitais vaan lisätä ennakkoluuloja bodareita kohtaan, jos alkas huhu kiertää miten ne vertaki juo "koska siitä saa proteiinia":D ainakaan kukaan ei haluis maistaa palkkaria niinku kaverit joskus haluu:lol2:

Joskus ennen muinoin koulussa oli sekä verilättyjä että veripalttua kouluruokana - ei taitaisi mennä nykyoppilailla alas... Myös köksäntunnilla tehtiin itse tuoreesta verestä lettuja yhden kerran. Makua ei voinut verrata HK:n valmislättyihin. Paljon paljon parempia. Nyt niitä ei varmaan kukaan enää tee itse, eikä kaupasta osta. Ikävä niin.

Joskus ennen muinoin koulussa oli sekä verilättyjä että veripalttua kouluruokana - ei taitaisi mennä nykyoppilailla alas... Myös köksäntunnilla tehtiin itse tuoreesta verestä lettuja yhden kerran. Makua ei voinut verrata HK:n valmislättyihin. Paljon paljon parempia. Nyt niitä ei varmaan kukaan enää tee itse, eikä kaupasta osta. Ikävä niin.

itse oon ostanu veri lättyjä joskus muinoin, enää ei oo tullu osteltua enkä ees tiiä onko niitä atria lättyjä enää myynnissä, hyviä ne kyl oli. mut eipä ne pinaattilättyjä voita:lol2:

Juu makroarvot on veressä hyvät, mutta RAUTAA tulee siinä niin paljon messissä ettei sitä voi päivittäin isoja määriä naamaan huitoa.

veikkaan että naudan verta on ? Eiks sian veres usein loisia jotka tuhoaa aivot :F Siks kissallekkaa raakaa sian jauhelihaa ei saa syöttää mielellää

veikkaan että naudan verta on ? Eiks sian veres usein loisia jotka tuhoaa aivot :F Siks kissallekkaa raakaa sian jauhelihaa ei saa syöttää mielellää
Tarkoittanet trikiiniä? ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Trikiini ) Se ei ole veressä vaan lihaksessa. Eikä se tuhoa aivoja. Suomessa teurassioille tehdään laboratoriotestit tuon varalta, ja tartuntoja on vuodessa vaan pari. Kissalle pitää taas syöttää nimenomaan rakaa lihaa (voi syöttää siis myös sitä possua raakana), koska kypsennettäessä lihasta tuhoutuu tauriini (aminohappo, http://fi.wikipedia.org/wiki/Tauriini ), joka on kissalle välttämätön. Joskus entisaikaan kun asiaa ei tiedetty, kissoja kuoli tauriininpuutokseen, koska tehdasvalmisteisissa kissanruoissa ei oltu otettu tuota huomioon. Myös lintua voi syöttää kissalle raakana, salmonellasta ei ole sille harmia.

Suositut

Back
Ylös Bottom