Nostetaampas taas tätä hieman ylöspäin kun en viitsinyt uuttakaan aukaista.
Kyllä sitä Suomalainen mies on niin naulapää tuon lämmittelyn ja venyttelyn osalta. Itse olen laiminlyönnyt tätä enemmän tai vähemmän koko saliuran ajan. Itse asiassa silloin kun aloitin, niin jaksoin lämmitellä noin 6kk, mutta siihen se jäikin. Venyttelyä on tullut harrastettua vaan ojentajille (koska se on helppoa ja voi tehdä missä vaan) ja joskus aina pyörittelen olkapäitä.
Nyt sitä jälkeenpäin on huomannut kuinka kankeaksi sitä iän myötä on tullut, jalat eivät palaudu edes viikossa ja olkapäät rutisee jo pienestä jutusta. Eli hieman ennen kesän alkua huomasin, että perkele, jos ei nyt ala kohta venytteleen ja lämmittelemään kunnolla, niin eihän tästä mitään hyvää voi seurata. Nyt pari kuukautta olen yrittänyt lämmitellä, mutta venyttelyä en ole laiminlyönyt. Joka reenin jälkeen venyttelen ~10min kohderyhmän lihakset ja aina välipäivinä aerobisen jälkeen olen uhrannut 30-45min koko kropan venyttelemiseen. Kyllä sitä on jo tuossa pienessä ajassa alkanut huomata kuinka se venyttely auttaa sittenkin... tosin hiki siinä tulee ja näyttää hieman tyhmältä "kontata" olohuoneen lattialla.
Mutta summasummarum, yrittäkää aloittaa venyttely heti kun alatte käymään salilla tai jos ette ole vielä alkaneet, niin aloittakaa nyt. Se palkitsee lopussa ja aikalailla hetikin...
Tulipa aika paljon tyhjää tekstiä, mutta tulipahan nostettua tätä enivei...