Venyttely

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuin tärkeetä toi venyttely on? Ja onko ihan välttämätöntä venytellä sarjojen välissä jos vetäia vaa lyhyen venytyksen ennen suoritusta ja sit n. 3 h salin jälkeen kunnon venytykset?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alussa kannattais vetää semmoset 3x5-8s ja lopuksi hieman pidemmät. Sarjojen välissä voi halutessaan venytellä, mutta kannattaa tehdä aika lyhyitä venytyksiä. Ja n. 3h päästä pitemmät 30-120s venytykset

Venytykset auttavat palautumaan ja lisäävät liikkuvuutta. Muitakin syitä on joita en jaksa alkaa listaamaan.. en ees muista. Jotkut uskovat venyttelyn haittaavan lihaskasvua, mutta jos näin on niin haitta on aika marginaalinen

Angel of Death sanoi:
Kuin tärkeetä toi venyttely on? Ja onko ihan välttämätöntä venytellä sarjojen välissä jos vetäia vaa lyhyen venytyksen ennen suoritusta ja sit n. 3 h salin jälkeen kunnon venytykset?

En tiedä mikä on käytäntö venyttelyn kanssa, kun harrastetaan salilla käyntiä pro mielessä. itse venyttelen huolellisesti kaikki mahdolliset päälihakset joka kerta, kun tulen salille ja kun olen lopettanut treenit. Vanhana kilpaurheilijana tuo huolellinen venyttely on jäänyt tavaksi eikä siitä haittaakaan koskaan ole ;) Loppuvenyttely on aivan yhtä tärkeää ellei jopa tärkeämpää kuin alkuvenyttely. Jos annat lihaksiesi "kylmetä" 3h niin jäykistyminen lihaksissa on jo alkanut. tosin kyllä venyttely 3h jälleenkin auttaa ja muistaakseni tällaista jälkivenyttelyä jopa suositellaan kovan treenin jälkeen loppuvenyttelyn lisäksi. Suosittelen kuitenkin vetämään heti treenien päätteeksi loppuvenyttely jotta pystyt ehkäisemään mahdollisen lihasjännityksen, joka iskee treenaamisen jälkeen. Se ei vie kuitenkaan aikaasi kuin ~10min.

Sarjojen välissä en itse yleensä venyttele ellen tunne jonkinlaista krampin-poikaista lihaksessa. Mutta kuten jo mainitsin, eipä siitäkään venyttelystä haittaa ole. kaikki on kotiinpäin :)

Meille sanottiin yhdellä jääkiekkoleirilla että tunti urheilusuorituksen jälkeen kannattais venytellä. Mulla ainakin tuntui toimivan tuo menetelmä.

Lihaksen staattinen venyttäminen pienentää sen voimantuottoa, eli en ainakaan kovin "huolellisesti" venyttelisi ennen harjoitelua. Itse teen varsinaisia harjoitteluliikkeitä kevyilla painoilla täydellä liikeradalla, jolloin saadaan lihakset valmiiksi harjoitteluun.
Staatista venyttelyä sitten harjoittelun jälkeen rentoutumiseen.

Meille on treeneissä neuvottu seuraavasti: venytys kolme sek., rentoutus, venytys 2 sek., rentoutus ja yyksi pitkä sekuntti venytystä sitten venytys toiseen paikkaan sama juttu, hyvin toimii itsellä mutta en kaikista tiedä...

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom