Velkojen perintä

Ikä
69
Mulla on nyt semmoinen ongelma kun mulla oli mun asunnossa vuokralainen asumassa muutaman vuoden ja se jätti 1500 euroo vuokria maksamatta. Sitten kun se muutti pois niin tehtiin kirjallinen sopimus että se saa vuoden maksuaikaa.
Vuosi on nyt mennyt mutta rahoja ei vaan kuulu. Miten tässä kannattais nyt menetellä, eli menenkö poliisille, ulosottovirastoon vai paikalliseen moottoripyörä kerhoon?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tapaniganja sanoi:
Mulla on nyt semmoinen ongelma kun mulla oli mun asunnossa vuokralainen asumassa muutaman vuoden ja se jätti 1500 euroo vuokria maksamatta. Sitten kun se muutti pois niin tehtiin kirjallinen sopimus että se saa vuoden maksuaikaa.
Vuosi on nyt mennyt mutta rahoja ei vaan kuulu. Miten tässä kannattais nyt menetellä, eli menenkö poliisille, ulosottovirastoon vai paikalliseen moottoripyörä kerhoon?

Itse antaisin tästä toimeksiannon jollekkin perintätoimistolle. Suuri osa perintätoimistoja ei laskuta perintäkuluja sinulta vaan velalliselta. Kannattaa kysellä pieniltä ja keskisuurilta perintätoimistoilta. Isommat toimistot eivät välttämättä ole kiinnostuneita yhden velan toimeksiannosta.

Poliisi ei voi tehdä asialle mitään. Ulosottovirasto vaatii tuekseen oikeudenpäätöksen. Velan vieminen ulosottoon vaatii sinulta myös jonkinverran työtä sekä rahaa. Perintätoimisto lienee sinulle helpoin ratkaisu. He voivat laittaa velan myös puolestasi ulosottoon niin halutessasi.

http://www.inoa.fi/companySearch.do;jsessionid=D5vn3KKHxbYmlnJtpKhQv874nYjL3TrlBVrMyrqgBwCzP0kGVXGP!-438285601?search_type=company&level=1&searchWord=perint%E4toimisto&searchArea=&subSearchType=company&x=0&y=0

Ei lisättävää Jyväbroilerin viestiin, ota yhteys perintätoimistoon.

Mopokerhoilla on ihan laillistakin perintää, tai siis laillisilla firmoilla mopomiehet perimässä. Eli se on ehdottomasti paras tapa, on sekä laillista että pelottavaa (ja luultavasti tehokasta).

Ite perisin henk. koht. riippuen tietenkin vuokralaisen alamaailman kontaktien määrästä.

Taisi tulla sama tilanne eteen. Vuokrasoppari alkoi 1.3. ja asunto sanottiin irti jo nyt, eli maaliskuun rahat on kanissa eikä kuulemma ole rahaa maksaa. Saa nähdä miten käy, ei nyt viitsi parin viikon takia perintään lähteä mutta hyvä pitää mielessä että prätkäkerholaisetkin harrastavat tätä perintää ;)

Kyllähän tossa nyt pitäis olla laki takana jos alunperinkin on tehty kirjallinen sopimus vuokrien maksamisesta ja suuruudesta??

Kaikki laittomat kerholaisuhkailut kantsis jättää ihan viimeiseen vaihtoehtoon. Yleensä siinä käy niin, että itse loppujen lopuksi istuu käräjillä syytettynä vaikka alunperin asianomainen olikin.
Suomen laki kääntää kaiken aina sua vastaan, puolustit sitten kotiasi, henkeäsi tai kunniaasi. Niellä pitäis kaikki vääryys ja olla esim antamatta/ottamatta lainaa yms. Näin se on.

Bisley sanoi:
Kyllähän tossa nyt pitäis olla laki takana jos alunperinkin on tehty kirjallinen sopimus vuokrien maksamisesta ja suuruudesta??

Kaikki laittomat kerholaisuhkailut kantsis jättää ihan viimeiseen vaihtoehtoon. Yleensä siinä käy niin, että itse loppujen lopuksi istuu käräjillä syytettynä vaikka alunperin asianomainen olikin.
Suomen laki kääntää kaiken aina sua vastaan, puolustit sitten kotiasi, henkeäsi tai kunniaasi. Niellä pitäis kaikki vääryys ja olla esim antamatta/ottamatta lainaa yms. Näin se on.

Mutta eikös tässä puhuttu ihan täysin laillisista perintätoimistoista, jotka vain käyttävät esimerkiksi moottoripyöräkerhoon kuuluvia henkilöitä perijöinä? Eli ihan laillista perintää, mutta silti tavallaan "pelottavaa" kun iso, karski ja parrakas motoristisetä tulee perimään saataviaan näyttäen julmalta.

Cthul sanoi:
Mutta eikös tässä puhuttu ihan täysin laillisista perintätoimistoista, jotka vain käyttävät esimerkiksi moottoripyöräkerhoon kuuluvia henkilöitä perijöinä? Eli ihan laillista perintää, mutta silti tavallaan "pelottavaa" kun iso, karski ja parrakas motoristisetä tulee perimään saataviaan näyttäen julmalta.

Puhuttiinko?

RonManager sanoi:
Käsittääkseni ainakin jotkut moottoripyöräkerhot harjoittavat velkojen perintää.

RRKalle sanoi:
Mopokerhoilla on ihan laillistakin perintää,

LaillistaKIN. Tulkitsin kai vähän väärin.:rolleyes:

Cthul sanoi:

Juurikin näin. Totuushan on se, että vaikka tapauksesta saisi käräjäoikeuden tuomion, niin niitä rahoja ei saa jos vastaaja on varaton.
Jos kuitenkin turvautuu perintätoimiston apuun, jossa perijöinä toimii tunnettuja motoristeja, saattaa sitä massia yllättäen ruveta löytymään yhdeltä sun toiselta jampalta. Multa ainakin rupeis.

edit.Bisley, joo tarkotin tossa mun ekassa viestissä laillista perintää. oli tosiaan vähän epäselvästi sanottu

No mitä helvettiä, eikö porukat ota justiinsa tuota varten takuuvuokria??? Ei varaa maksaa takuuvuokraa ei asuntoa.

Onko tuo ihan totta että moottoripyöräjengin jäseniä plisi laillisilla perintätoimistoilla?
Eikös perintätoimistot saa ottaa yhteyttä vaan puhelimella ja kirjeitse?

Tiedän kuitenkin perheitä sek äpari yksinäistä jamppaa ketkä on joutunut velkakierteeseesn ja eivät sille ole juurikaan mahtaneet ja rahaa ei oikeasti ole.

MikaT2 sanoi:
Onko tuo ihan totta että moottoripyöräjengin jäseniä plisi laillisilla perintätoimistoilla?

On joo. Esim. Intrum Justitialla on oma tytärjengi MC Non Justitia, joka hakee hillot niin talosta kuin puutarhasta. :david:

Tiedz sanoi:
No mitä helvettiä, eikö porukat ota justiinsa tuota varten takuuvuokria??? Ei varaa maksaa takuuvuokraa ei asuntoa.
Parin kuukauden takuuvuokrat ei välttämättä riitä, häätöön kun tarvitaan tuomioistuimen päätös. Jos taas otat vaikka puolen vuoden takuuvuokrat, voi vuokralaisen löytyminen olla vaikeahkoa.

tapaniganja sanoi:

Hei, onko "velallinen" pitänyt mitään ääntä vuoden aikana? Jos hänestä ei ole kuulunut yhtään mitään, niin anna vielä viimeinen varoitus, soita puhelimella ja kerro, että aiot ottaa yhteyttä perintätoimistoon ja että se tulee velalliselle vielä kalliimmaksi.

modified sanoi:
Ei paljon auta takuuvuokra jos on 6kk irtisanomisaika.
Tottahan tuo on, ei tullut mieleen...

Pirullisia nää vuokralaistapaukset ja pykälät mitä näissä sovelletaan. Ole iloinen että pääsit tapauksesta pelkästään saamattomilla (/viivästyneillä toivottavasti) tuloilla.

Eräs tuttu ei saanut vuokrarahoja pariin kuukauteen. Lähetti sitten asiaan kuuluvat ukaasit, eikä rahoja kuulunut. Sanoi vuokrasuhteen irti maksamattomien vuokrien takia, ja odotti irtisanomisajan täyttymisen. Rahoja ei kuulunut. Lampsittiin sitten asuntoon, ja siellä oli kamat vielä paikoillaan, sähköt tosin oli katkaistu jo aikoja sitten ja jääkaapin ja pakastimen sisältö oli valunut lattialle ja haju oli kamala. Kämpän remontointiin upposi rutosti rahaa, ja niinkin yllättävä pykälä tuli vastaan, että asukkaan romuja pitää säilyttää vuosi ilman että ne kärsivät säilytyksestä. Hankala homma, niitä kun oli paljon. Eikä niitä saisi edes kirpputorille myyntiin, sen verran surkeita olivat. Mihin lie asukas kadonnut...

MikaT2 sanoi:
Eikös perintätoimistot saa ottaa yhteyttä vaan puhelimella ja kirjeitse?

Tiedän kuitenkin perheitä sek äpari yksinäistä jamppaa ketkä on joutunut velkakierteeseesn ja eivät sille ole juurikaan mahtaneet ja rahaa ei oikeasti ole.

Ei kai laillista yritystoimintaa ole kielletty, vaikka kuuluukin moottoripyöräkerhoon? Vai mitä oikein tarkoitit tuolla kommentillasi?

paksi sanoi:
Ei kai laillista yritystoimintaa ole kielletty, vaikka kuuluukin moottoripyöräkerhoon? Vai mitä oikein tarkoitit tuolla kommentillasi?

Mutta siis miten ne moottoripyöräjengiläiset sitten perii niitä velkoja?

Kun siis käsittääkseni kuten jo aikaisemmin sanoin perijät eivät voi ottaa kuin puhelimella ja kirjeitse yhteyttä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom