Veget ja rasvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rafael
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs mistä muut veget ottavat riittävän määrän rasvoja ruokavalioonsa? Suunittelin tuossa uutta bulkkimenua, ja huomasin että rasvoja on auttamatta liian vähän (28/53/18) proteiininsaannin ollessa 218g ja hiilareiden muikeat 414g. Kalorit tulevat olemaan 3200 hujakoilla, ja olisi vielä varaa ottaa lisää rasvoja. Laskeskelin, että rasvoja tulee levitteistä about 15g ja öljyistä 30g.

Pitääkö tässä alkaa vetää jotain jenkkihenkistä fläsän pakkosyöttöä vai olisiko jotain fiksuja rasvanlähteitä? Ajattelin pistää aamiaiseen ehkä muutaman kananmunan tms. että saisi edes jotenkin tuon suhdanteen haltuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En oo mikään vege, mutta kylmäpuristettu rypsäri on suhdeluvuiltaan parhaasta päästä ja muutenki hyvänmakuista joko ihan sellaisenaan suoraan pullosta tai sitten sekotettuna mihin ikinä sitten sekotatkin. Ite oon käyttäny semmosta merkkiä kun virgino. Ja sitten tuota täydentämään ajattelin vielä hankkia itelleni EPA nappeja.

Ite oon tota rypsäriä sekotellu vähän joka paikkaan ja hyvin skulaa.

Hyviä kasvisperäisiä rasvanlähteitä öljyjen lisäksi ovat pähkinät ja avokado. Pähkinöistä paras (O-3 & O-6) rasvahapposuhde on saksanpähkinöissä. Muttei muitakaan pähkinöitä kannata ylenkatsoa.

*rousk rousk*

Mitenkäs, ovatko nuo 220g prodea ja 414g hiilareita liian perverssejä määriä? Pitääkö tässä alkaa bulkillakin laskemaan alaspäin?

Itse vähentäisin hiilareita rankasti ja korvaisin sen määrän rasvalla. Rasvaa kroppa käyttää varmasti paremmin kuin hiilihydraattia kasvuun. Tosin eri asia mistä vege saa suuria määriä rasvaa...

KäveleväRuumis sanoi:
Itse vähentäisin hiilareita rankasti ja korvaisin sen määrän rasvalla. Rasvaa kroppa käyttää varmasti paremmin kuin hiilihydraattia kasvuun. Tosin eri asia mistä vege saa suuria määriä rasvaa...

Rypsiöljystähän sitä saa helposti.

batbug sanoi:
:jahas: Mielestäni homma on just toisinpäin.

Samaa mieltä. Mutta toki Ruumis tarkoitti että rasvansaannilla saadaan aikaan suurempi testosteronin tuotanto.

Amerikan Jeesus sanoi:
Samaa mieltä. Mutta toki Ruumis tarkoitti että rasvansaannilla saadaan aikaan suurempi testosteronin tuotanto.

Ei kai se sitä lisää muuta kuin siinä tapauksessa että alunperin rasvaa on saatu liian vähän, niin että siitä ei yksinkertaisesti riitä testosteronin rakennusaineeksi kaikkien muiden tehtäviensä ohella. Joku jolla on kunnon tietoa voi tarkentaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom