Vegaanista proteiinirikasta arkiruokaa

Laittakaa reseptejä tulemaan? Plussaa nopeudesta, helppoudesta ja paljon (yhtä paljon kun vastaavassa liha-annoksessa) proteiinia.

Maksaa 3e.
View: https://www.amazon.com/Lean-Without-Trying-6-Day-Vegan-ebook/dp/B07MHVV2JJ/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1547563641&sr=1-1&refinements=p_27%3AScott+Abel

51urssbnStL.jpg

Laittakaa reseptejä tulemaan? Plussaa nopeudesta, helppoudesta ja paljon (yhtä paljon kun vastaavassa liha-annoksessa) proteiinia.
Nyhtökaura pihvit ja pullat parasta. Samallalailla käytät kuin vastaavia "liha"-eineksiä paitsi on paremmat makrot.

Kikherneet + siihen esim paprika kurkku lehtikaali kylykee. Kikherneitä tosin täytyy liottaa veessä n.8h enne keittoo :D (Helppo jos muistaa edellis iltana laittaa yöksi likoaa) Ja keittääkkin kyllä n.1-1,5h mutta heleppoa se kyllä on ja todellakin odotuksen arvosta ;) Hyvät ravinto arvot ja anabolisimpia kasvisruokia kuulemma ja 100g tais sisältää 20g prodee ja 40-50hiilaria

Nyhtökaura pihvit ja pullat parasta. Samallalailla käytät kuin vastaavia "liha"-eineksiä paitsi on paremmat makrot.

Itse kyllä tykännyt nyhtökaurasta kanssa. Toimii itselle ihan sellaisenaankin. Toinen hyvä on tuo uusi kaurajauhis. Tekee siitä pastakastikkeen sillä pussin kyljessä olevalla reseptillä. Tuplana kun tekee, niin syö jo useamman päivän siitä.

Kikherneet + siihen esim paprika kurkku lehtikaali kylykee. Kikherneitä tosin täytyy liottaa veessä n.8h enne keittoo :D (Helppo jos muistaa edellis iltana laittaa yöksi likoaa) Ja keittääkkin kyllä n.1-1,5h mutta heleppoa se kyllä on ja todellakin odotuksen arvosta ;) Hyvät ravinto arvot ja anabolisimpia kasvisruokia kuulemma ja 100g tais sisältää 20g prodee ja 40-50hiilaria

Onko miten paljon eroa liottaako itse noi kikherneet vai ostaako tölkissä niitä, mitä voi suoraan syödä? Siis terveellisyys, maku, hinta?

Kvinoaa on duunin ruokalassa tarjolla. Heitän sitä yleensä salaatin sekaan. Imho. Ihan hyvää ja ravintoarvot kohdallaan, jos vertaa vaikka riisiin.

Kvinoa nauttii jonkinnäköistä superfood-mainetta. Se sisältää kaikkia ihmisen tarvitsemia välttämättömiä aminohappoja, ja oikeassa suhteessa. Kvinoassa on runsaasti proteiinia, mikä tekee siitä kiinnostavan ei-eläinperäisen proteiininlähteen esimerkiksi vegaaneille. Lisäksi kvinoassa on reilusti ravintokuitua, fosforia, rautaa ja magnesiumia.

Gluteenittomana kvinoa soveltuu myös keliaakikoille. Osa kvinoan nykyistä suosiota selittynee myös muista syistä gluteiinia välttelevien dieettien yleistymisellä. Aminohappojensa ansiosta kvinoa edistää kestävyyttä ja suorituskykyä, ja sopii siksi hyvin urheilijan ruokavalioon. Proteiinin sulavuuden ansiosta kvinoan sanotaan sopivan myös herkkävatsaisille.

http://risella.fi/vinkit/kvinoa-eli-quinoa/

Onko miten paljon eroa liottaako itse noi kikherneet vai ostaako tölkissä niitä, mitä voi suoraan syödä? Siis terveellisyys, maku, hinta?
En osaa sanoo, en ite tölkki ruokaa syö mutta voisin kuvitella että ei ehkä niin freesejä ole kuin nuo ite liotetut toki nopeempi tapa ovat. En tiedä tölkin hintaa mutta normi mitä itse ostan ovat yleensä 1,7-1,9euroa 400g olikohan GoGreen merkkisiä. Ja kai se tölkki ruoka aina lähtökohtasesti hieman "epäterveellisempää" kuin normaali. Kvinoa kans kyllä tosi hyvä vaihtoehto mutta tuplasti kalliimpaa.

Onko sulla itselläsi tää? Onko vain reseptejä vai myös ihan tietoa aiheesta?
EI mikään maailman kattavin kirja mutta 3euron arvonen kyllä. Ekirja.

Sisällysluettelo:

Liitteet

• 20190116_080839.webp
    20190116_080839.webp
    103 KB · Katsottu: 420
  • 20190116_080854.webp
    20190116_080854.webp
    83 KB · Katsottu: 392
Meinaatko että kuivatetut pavut on "fressejä"?

Kyllä tölkki/tetra kama on ihan ihmisille sopivaa ruokaa.

Tossaha se mun mielipide selkeesti lukee :D En tajuu miks sitä piti uusiks kysyy. En oo tölkki kikherneitä maistanu niinkuin kerroin joten hankala sanoo sen kummemmin niistä :D Nää "kuivatut" Kikherneet kun liottaa vedessä sen 8h vähintää ja vielä kylmässä vedessä niin kyllä niistä saan ITSELLENI freesin makusia :D Ja onhan kaikki kaupassa myytävä ruoka ihimisille sopivaa, eihän sitä muuten saisis missään nimessä siellä myydä.

Edit. Jos kaupassa myytäisiin ruokaa joka ei sopisi ihimisille niin voisin kuvitella että ennemminki asutaan jossain hullujen huoneella kuin sivistyneessä yhteiskunnassa. Se että itse sanon etten sitä syö ei tee ruuasta mitenkään sopimatonta, ellette pidä minua ihmisyyden perikuvana ja seuraa tekemisisäni. En syö esim suurinta osaa kasviksista tai vihanneksistakaan vaikka niissä mitään vikaa ole. Yksilöitä ollaan muista se. Ketjun alottaja kysy mielipiteitä ja reseptejä johon jaoin omani, ei mitään sen kummempaa. Rauhaa ja rakkautta sinnekkin <3

Jos et ole kalorivammainen, niin syö vaikka kilo pastaa = 120g proteiinia ja maksaa 1 eur.
Ja samalla +700g hiilareita. Ainakin maha kasvaa:cautious: Taitaa muutenkin olla harvassa ihmiset ketkä jaksaa/haluaa syödä kilon pastaa päivässä.

Ja samalla +700g hiilareita. Ainakin maha kasvaa:cautious: Taitaa muutenkin olla harvassa ihmiset ketkä jaksaa/haluaa syödä kilon pastaa päivässä.

Ei jotenki yllätä, et eka kasvissyöntiä käsittelevään ketjuun postattu viesti on asenteellinen. :woot:

Paketti nyhtökauraa ja purkki tomaattimurskaa sekaisin kattilaan/pannulle. Mausteita ja tuoreita kasviksia fiiliksen mukaan, mä laitan yleensä jotain tacomaustetta ja vaikka kesäkurpitsaa. Riittää, et kastike kiehahtaa. Kylkeen riisi/pasta/peruna. Näissä on hankala saada samoja hiilari-proteiinisuhteita, kuin liharuuissa, mut jättää sit vaan sen varsinaisen tärkkelyksen vähemmälle, jos seurailee kaloreita.

Ei jotenki yllätä, et eka kasvissyöntiä käsittelevään ketjuun postattu viesti on asenteellinen. :woot:

Ei se ollut asenteellinen.

Lidlin proteiinipasta (herne) ja normipasta (vehnä) on halvin proteiini g/eur ja on kasvisruokaa!
Vai tarkoititko kalorivammaisuudella asenteellisuutta? Bulkki on näemmä tabu.

Unohtakaa ne asenteellisuudet. Nyt on kyse maalaisjärjestä. Missään ruokavaliossa ei ole tarkoitus puputtaa samaa ruokaa kilon päivässä. Oletteko kuulleet monipuolisesta ruokavaliosta mitään? Ne hiilarit voi ottaa paljon monipuolisemmin kuin pelkästä ravintoköyhästä pastasta.

Back
Ylös Bottom