Vauhditon pituushyppy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AEOM89
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt lonkalta osaa kaavaa heittää mutta kyllähän se lähtönopeus vähän vaikuttaa ;) Aattelepas että lähdet lentoon 0,1m/s tai 10m/s, todennäköisesti lähtökulman ollessa sama lennät melko paljon kauemmas jälkimmäisellä. Ks. kuulantyöntö.

Tttp

Kuinka paljon vauhdittoman pituuden tulos on suhteessa lähtönopeuteen? Vittu mikä kyssäri, mut luulis et noin jotenki käsi kädessä kulkee :D

Jos lähtönopeus kasvaa A kertaisesti, kasvaa paraabelin muotoisen lentoradan pituus A*A kertaisesti. Koska jalkojen irrotessa ollaan etunojassa ja maahan tullaan jalat edessä, on varsinainen lentorata (joka mitataan painopisteestä) lyhyempi kuin hypyn pituus.

Jotta lähtönopeus kasvaa A kertaisesti täytyy liike-energian kasvaa A*A kertaiseksi.

Mites tota vauhtitonta pituutta kandee reenailla, ku tuntuu että oon jämähtäny tohon 280, ja 3m ois kumminki kiva loikkaa joskus

Oma enkka on 348 ja yhdellä jalalla hypättynä 278. Paino 78 ja pituus 186. Syväkyykkyä noin 100kg:worship: , joten ei varmaan siitä apua. Olisko räjähtävä voima tuossa lajissa se ratkaiseva asia, tietysti tekniikan avustuksella.

Oma enkka on 348 ja yhdellä jalalla hypättynä 278. Paino 78 ja pituus 186. Syväkyykkyä noin 100kg:worship: , joten ei varmaan siitä apua. Olisko räjähtävä voima tuossa lajissa se ratkaiseva asia, tietysti tekniikan avustuksella.

Nyt on pakko olla trolli... pakko... sano että sä oot trolli :D

No joo.. Trollihan minä:david: NOT
Kyl tuo Jarska varmaa voi nuo tulokset allekirjottaa. Pohjakyykky ollu aina tosi surkea suhteeessa kaikkiin miuhin tuloksiin.

No joo.. Trollihan minä:david: NOT
Kyl tuo Jarska varmaa voi nuo tulokset allekirjottaa. Pohjakyykky ollu aina tosi surkea suhteeessa kaikkiin miuhin tuloksiin.

Jep. Valmennan tota H.Hanhea ja kaveri hyppää tosissaan noi tulokset about vuoden treenillä.

Kertokaapa hyviä keinoja parantaa vauhdittoman pituushypyn tuloksia. Harrastan juoksua 4 kertaa viikossa, sekä hiihtoa talvella, mutta silti tulokset vauhdittomassa pituudessa jäävät heikoiksi.

Keinoja, joilla tulos paranisi 3 kuukaudessa, olisi mukava kuulla. LJK testejä varten kun pitäis saada parempi tulos. Voiko tulosta nostaa yksinkertaisella treenillä, vaikka ihan vaan kyykkyhyppyjä tai vastaavia tekemällä? Tällä hetkellä tulokseni on vain hieman yli 2 metriä ja tavoitteena olisi saada maaliskuun alussa yli 2,4m.

Kertokaapa hyviä keinoja parantaa vauhdittoman pituushypyn tuloksia.

Vauhditon pituus vaatii paljon räjähtävää voimaa jalkojen ojentajilta. Olen huomannut perusvoima (2-15vko) + räjähtävävoima (2-5vko) toimivaksi riippuen voimatasosta (ja tietysti geeneistä). Salilla ½kyykky räjähtävästi (50-80%) toimii minulla, kunnes meinasi hajoittaa selkäni. Nyt joudun tekemään yhden jalankyykkyy, mikä ei tosiaankaan ole huono juttu juoksun kannalta.

Mutta miksi treenata jotain vauhditonta pituutta varten, kun siinä ei nykyään juurikaan kilpailla. ;)

Noin 200cm parani sillä kun hypyn loppu osassa nostin jalat korkeammalle.

Huhti-toukokuussa olis kiva mennä se noin 220-230cm.Ei muutakun prässii vaan ja kyykkyy kunhan harjottelen sitä ja tasajalkaloikkii niin paranee:)

Mikä oli lähtötulos jos 200cm paransit?

Viime keväänä hyppäsin 150-160cm koulun testeissä hyppy reenillä paransin siihen 180-190cm.Kun nostin jalkoja hieman niin meni 200cm rikki viikonloppuna.

Ainut asia on vaan, että pitäis saada jouluun mennessä niin, että 200cm menee lähes joka hypyllä(nyt menee sillon tällöin).Joulun jälkeen sitten vois koittaa parantaa noin 10cm+ ja saada sillä niin että periaatteessa joka loikka on se 210cm+.

Kova parannus johtuu siitä, että 150cm on aika "huono" tulos jotenka siitä oli ihan helppo parantaa ihan vaan tasajalkaloikilla.

Siis kirjoitin hieman väärin tuon edellisen viestin esim. 200cm tulokseen on aika mahdotonta parantaa toiset 200cm vuodessa, alkutulos oli 150-160cm josta paransin hyppy reenillä siihen 190-200cm.Luit kai väärin mun moka:lol2:

Vauhditon pituus vaatii paljon räjähtävää voimaa jalkojen ojentajilta. Olen huomannut perusvoima (2-15vko) + räjähtävävoima (2-5vko) toimivaksi riippuen voimatasosta (ja tietysti geeneistä). Salilla ½kyykky räjähtävästi (50-80%) toimii minulla, kunnes meinasi hajoittaa selkäni. Nyt joudun tekemään yhden jalankyykkyy, mikä ei tosiaankaan ole huono juttu juoksun kannalta.

Mutta miksi treenata jotain vauhditonta pituutta varten, kun siinä ei nykyään juurikaan kilpailla. ;)

Oma ennatys 325cm. taustana 10 vuotta lentopalloa. Yllaolevaa treenia tuli myos tehtya, joka mulla toimi parhaiten.
Voima riittaa aika pitakalle, kun saa kyykysta 2 kertaa oman painon.

Hypyt, sanotaanko vaikka 80 - 100 kiloa niskassa. Ovat erittain tehokkaita, kun perusvoimataso on kunnossa. Tama treenitapa taitaa olla 80 luvulta, hyppy kulkee ja paikat hajoo :).

Ite aikoinaan parikymppisenä inttikollina kotiutuskuntotestissä hyppäsin noin 280. Pituutta on noin 175 ja painoa silloin noin 75-77kg. Tietysti oli ihan hyvä peruskunto silloin. Ei kuitenkaan tullu kys. lajia mitenkään reenattua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom