Vauhditon pituushyppy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AEOM89
  • Aloitettu Aloitettu
Hyppään vauhditonta pituutta vähän yli 2,5 metriä. Enkä ole harjoitellut jalkoja oikeastaan ollenkaan (tietysti satunnaista kävelyä, hiihtoa ja pyöräilyä kylläkin).Onko tämä hyvä tulos jalkoja harjoittamattomalle? Pitutta mulla 181 ja painoo jtn 66 kg.

Paljonkos muut hyppäävät?

Ai niin, vauhtia ottamalla pääsen hieman yli 5 metriä, eli kutakuinkin tarkalleen pääsen 2 kertaa pidemmälle vauhtia ottamalla. Onko tuo "normaali" tulos?

Jos teen salilla jalkakyykkyä/prässiä, niin luuletteko että saavutan vielä 3 metriä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jannulla hyvä pituus/paino suhde :D tietenki ois tossa lajissa vielä parempi että ois pidempi ja tietenki kevyempi suhteessa ..

Ite hyppäsin intissä 285 noin 85kilosena, nyt menee 90kilosena noin 285cm+-10cm, en oo käyny stedaamassa hetkeen :(

Musta tota lajia on aika vaikee parantaa sillo ku haluu :D Tai ainakin ite tuntuu että kehitty siitä kahesta metristä tohon nykyiseen ilman enempiä huomioita, nyt taas kun haluis kehittyä, niin ei vaan tuu lisä senttejä :D

Ite olen hypännyt 3 metriä. Ei ole mullakaan ihmeelliset voimatasot. Sillon tais kyykystä tulla 120 ja rinnalle 90 kg. Myös tosi paljon kiinni tekniikasta.

EDIT: niin toki mulla saatta olla apua siitä, että harrastan YU:ta, eli jotain muutakin hyppytulosta edistäväää on varmaan tullut tehtyä, kuin noi puntti tulokset :D

2,5 metriä on tavikselle ihan perus hyvä tulos.

Itselläni menee 270. Ilman mitään lajikohtaista hajoittelua. Hiihtoa ja juoksua on tullut enemmänkin harrastettua. Tulos parani vuodessa 50cm. Tulokseen vaikuttaa paljon tekniikka/rentous, sillä koulun testissä kahden hypyn ero oli 20cm kun koitin eri tekniikoilla. Taitaapi pituudestakin olla apua itselläni 188 ja painoa vähän alta 70kg.

272cm pari(?) kesää sitten. Minkäslaisella tekniikalla tuo sitten pitäisi hypätä? :) Sillointällöin kuulee todella kovia tuloksia 3 tai 5 tasajalkahypyn sarjoista urheilijoilta. Itellä on kaatuminen todella lähellä ton yhenkin leiskasun jälkeen, ei ois mitään saumaa hypätä toista samanlaista putkeen.

272cm pari(?) kesää sitten. Minkäslaisella tekniikalla tuo sitten pitäisi hypätä? :) Sillointällöin kuulee todella kovia tuloksia 3 tai 5 tasajalkahypyn sarjoista urheilijoilta. Itellä on kaatuminen todella lähellä ton yhenkin leiskasun jälkeen, ei ois mitään saumaa hypätä toista samanlaista putkeen.

Tekniikka juttuja. Toki, kun hypätään useampi peräkkäin, niin ei voi venyttää hyppyä, vaan on tultava niin alas, että jala on suurin piirtein kehon alla, eikä edessä, kuten silloin, kun hypätään yksi maksimi hyppy.

Tekniikasta sen verran, että hypyn pitää lähteä oikeeseen suuntaan ja käsiä pitää käyttää reilusti avuksi. Tosi tärkeä juttu on alastulossa hyvä jalkojen ylösnosto ja ns. "venytys". Hyvästä liikkuvuudesta on apua.

Jees, maksimaaliseen käsi/kroppa-apuun yritinkin turvautua. Hyppäsin betonilaatoitukselta nurmikolle joten venytys oli kaikkea muuta kuin paras mahdollinen.

Samaisena kesänä tuli hypättyä ylöspäin 68cm. Tekniikkana oli että ensin seinää vasten kädet suorina pään päällä, mitta ylös, sitten hyppy jossa kädet (nimenomaan molemmat) suoriksi pään päälle -> erotus talteen.

Sinällään moinen loikkiminen ei ole kiinnostavaa, kunhan vähän kokeilin vertailla tuloksia muiden vastaaviin :)

Oma enkka on 347cm. Pakkiksen paras on luultavasti Reeenarin 364cm (muistaakseeni).

Noi tulokset muistankin siitä toisesta aihetta käsittelevästä jutustelusta :D
Mut hyvä et kerroit ne uudestaan ;)

Saakelin kovia tuloksia kyllä !!! Kukas vittu to Reenari oikeen on? :D

Mie olen nyt parhaillaan hypänny 305 ja varmaan mulla ihan täysin kiinni jalkakyykystä. Mitään muuta kimmotreeniä tai muuta vastaavaa en ole tehnyt. Voimalla vaan ponnistettava. Yleensä kyykkään just ihan helvetin syvältä eli suunnilleen samasta asennosta mistä minulla nuo pomput lähtee eteen- ja ylöspäin.

Mitä tämä tredi tekee aerobisen puolella? :lol2:

308 cm tuli hypättyä pari vuotta sitten, kun painoin 87 kg. Eli aika säälittävä tulos... :itku: Viidellä loikalla tuli vastaavaan aikaan hypättyä tasan 16 m.

Tänään skolessa 10vuoroloikalla tasan 30m :D miten toi on mahollista kun vauhittoman enkka vain 285cm :D vauhti?

No vauhtipa juurikin. Vauhti siirtää sitä spiidiä aina seuraavaan loikkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom