Vatsavaivoja: Ärtynyt paksusuoli?!

Ongelma on seuraavanlainen:Melkein mitä tahansa suuhunsa(rasva ja hiilarit,varsinkin riisi ja pasta pahimmat) laittaa niin viimeisen suupalan kohdalla on jo kiire veskiin zittailemaan.Painonhallinan tämä tekee melko lailla hankalaksi kun ei voi syödä 6 kertaa päivässä ellei ole todella paljon ylimääräistä aikaa!!Myös palarit jne. saavat pakin sekaisin.:curs:
Laktoosi-intoleranssia ei ole, eikä keliakiaa.
Muilla vastaavia ongelmia.Ehdotuksia:rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruoka ei kulkeudu vatsalaukusta ohutsuoleen ja sieltä paksusuoleen yhden ruokailun aikana. Vatsakivut johtuvat todennäköisesti jostain, mitä olet syönyt edellisen tai sitä edeltävän ruokailun aikana.

Kiinnostaisi tietää, että miten olet niin varma ettei sinulla ole laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa?

Ei ole keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia,koska ne on tutkittu lekurissa!
Käsittääkseni homma johtuu siitä,että kun ruokailee niin paksusuoli rupeaa kouristelemaan liian voimakkaasti ja siirtää ei tarpeeksi sulanutta ruokaa eteenpäin turhankin tehokkaasti:(

Käsittääkseni homma johtuu siitä,että kun ruokailee niin paksusuoli rupeaa kouristelemaan liian voimakkaasti ja siirtää ei tarpeeksi sulanutta ruokaa eteenpäin turhankin tehokkaasti:(

Täysin samat oireet ja ärtynyt paksusuoli oli lääkärin diagnoosi. Jatkunut nyt niin kauan, että lähden käymään uudestaan lääkärin puheilla. Erittäin vittumainen vaiva kyllä, etenkin pitkillä >4h lenkeillä kun joutuu syömään, sen jälkeen onkin aika tukala olo :curs:

Täällä kans oli muinoin ihan samat ongelmat ja diagnoosina ärtynyt paksusuoli. On lääkärin mukaan elinikäinen vaiva, jonka kanssa voi kuitenkin oppia elämään mm. välttämällä nopeita hiilareita (sokeri, usein myös peruna ärsyttää). Kyse on nimenomaan siitä, että ruoan kulkeutumisrefleksi on liian voimakas ja se siirtää safkat liian nopsaan eteenpäin. Toisaalta ärtyisä paksusuoli voi oireilla myös niin, että ei tule moneen päivään mitään veks .

Eli paksusuolen oireyhtymä ts. ärtynyt paksusuoli.

Googlettamalla miljoona + toinenkin asiaa.

Täällähän on muutama kohtalotoveri!:worship:
Seuraava kysymys kuuluukin:miten diettaatte, millaisella ruokavaliolla saatte pidettyä vaivanne inhimmillisisä rajoissa?;)

No itselläni ainakin mahdollisimman "puhdas" ruoka pitää vatsan kurissa. Koulun safkoissa huomaa sit, että on vähän erilaista mihin itse on tottunut ja vatsa reagoi aika voimakkaasti.

Tässä pieni pätkä mitä kirjoitin muinoin mimmien puolelle parista lääkkeestä, joita lääkäri pisti. En ole vielä kokeillut, koska ongelma on ollut aika hyvin hallussa.

"
- Alsucral
- Somac

En nyt muista kuinka päin nämä meni, mutta toinen muodostaa paksusuolen pintaan sellaisen suojaavan kalvon, jonka pitäisi helpottaa oireita. Toinen tasoittaa paksusuolen happamuutta (happamuus voi olla siis liiallista tässä vaivassa). Molemmat vaikuttavat siis rauhoittavasti. Ehkä noita voisi kokeilla.

Mulle lääkäri sanoi, että joudut elämään näiden vaivojen kanssa loppuelämäsi, mutta valkoisen viljan ja sokerin välttäminen auttavat (ei niitä kyl tule muutenkaan pahemmin syötyä). Mä olen huomannut nyt dieetillä et ripuli on jäänyt pois, kun ruoka on ollut niin puhdasta. Tämmöttis.

"

Mulla ollu joskus aivan samanlaisia vaivoja ja tuntui ettei juuri mikään auttanut. Oon kuitenkin tehny omia havaintoja ja sanoisin että itellä oireet on suoraan suhteessa selän kuntoon ja ryhtiin. Hyvä ryhti ja vatsalihasten treenaaminen auttanu eniten.

Valkoisen viljan välttäminen todellakin. Sitä kannattaa kokeilla. Ainakin vaaleat leivät yms. pois ja ruista tilalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom