Vatsatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iltsi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässä kaksi yleisintä vastausta
1. "Vatsoja pitää treenata ihan niinku muitakin lihaksia: lisäpainoilla ja n10 toiston sarjoja"
2. "Vatsoille pitää tehdä pitkiä sarjoja"

Käytännössä olen todennut, että pitkät sarjat toimivat ainakin itsellä. Mutta kai lyhyetkin voisivat toimia, en vain ole alle 15 toiston sarjoja ikinä tehnyt.

Tässä hyvä thread aiheesta:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46998

No jos ei ole mahdollisuutta lisäpainoihin niin minkä pituisia sarjoja suosittelette?
Esim. jalkojennostoissa ja istumaannuosuissa.

Joels, jos ei tosiaankaan ole minkäänlaista mahdollisuutta lisäpainoihin, niin kannattaa tehdä esim. jalkojennostot mahdollisimman raskaana versiona: jalat suorana, ja nosto mahdollisimman ylös ja ehkä vielä pieni pito ylhäällä.

Itse olen kohta puolitoista vuotta tehnyt vatsoille maksimissaan kymppejä ja isoilla lisäpainoilla (sekä koko ajan kyykännyt, mavettanut ja jullettanut yms. ankarasti), eikä vielä ole K.P.J.E.V.K:a *) näkynyt ;)

*) Kamalan Paksu Ja Epäesteettinen Voimanostajan Keskivartalo (tm)

joels sanoi:
No jos ei ole mahdollisuutta lisäpainoihin niin minkä pituisia sarjoja suosittelette?
Esim. jalkojennostoissa ja istumaannuosuissa.
No niin monta kuin menee. On sekin parempi vaikka niitä toistoja tulisikin paljon kuin sitten että teet 10 ja ei tunnu missään. Kyllähän lisäpainojakin nyt jostain aina keksii kun vain käyttää mielikuvitustaan :)

Edit: Mä olen hidas :( Gillyannelta tuli jo hyviä neuvoja

joels sanoi:
Treenaatteko te niitä vatsoja ilman lisäpainoja?...tuleeko tuloksia ilman lisäpainoja?
Voisko joku laittaa kuvan et millanen toi voimapyörä on:)

Tuloksia tulee, jos ilman painoja pystyt tekemään "lyhyitä toistoja" eli ei tyyliin 300 ilman et tuntuu...Tietty onhan sekin tulosta jos saa sen 300 jälkeen viikon päästä 350...hehe. Yleisesti mulle on suositeltu et tekee painoilla tai ilman, jos ei painoilla pysty, 20-30 toistoja ja niitä 3-4 sarjaa (riippuu liikkeestä voiko painoilla vai ilman)...Jumpissa tehään enemmän kestävyyttä vatsoille, kuin kokoa. Lihas se on kuin muutkin: jos juokset pitkiä matkoja (pitkää toistoa lihakselle) -> pitkät ja "laihat" lihakset, jos teet punttia (vähän toistoja + painot) -> paksut ja isot lihakset :)

ancelita sanoi:
Lihas se on kuin muutkin: jos juokset pitkiä matkoja (pitkää toistoa lihakselle) -> pitkät ja "laihat" lihakset, jos teet punttia (vähän toistoja + painot) -> paksut ja isot lihakset :)

... mutta vänkyttämällä ikuisesti piiiiiitkiä sarjoja kevyellä vastuksella ei saada keskikroppaan voimaa, jota taas tarvitaan esim. kyykyssä ja maastanostossa, ja monissa monissa muissakin vapaapainoliikkeissä.

Katsokaas googlesta "Vatsalihasten voimaharjoittelu" ja "Keskivartaloharjoittelu". Kaksi todella hyvää artikkelia Anttilan Pekalta ja Selkäinaholta.

Tästä pitikin kysyä että monta sarjaa niitä ois hyvä tehdä? Itse olen nyt tehny sellasessa vatsarutistuskoneessa 3 x 12, ja sitten penkillä maaten 4 x10, jalkoja roikottaen ja ylös-alas suorana nostaen(nilkoissa lisätarrapainot) ja noilla olen saanut hyvän tuntuman.

Meah sanoi:
Tästä pitikin kysyä että monta sarjaa niitä ois hyvä tehdä? Itse olen nyt tehny sellasessa vatsarutistuskoneessa 3 x 12, ja sitten penkillä maaten 4 x10, jalkoja roikottaen ja ylös-alas suorana nostaen(nilkoissa lisätarrapainot) ja noilla olen saanut hyvän tuntuman.

toi 12 toistoo on varmaan ihan hyvä, mutta jos on semmonen pötsi, niin ainakin ite vielä uskon siihen että kun tehään paljon toistoja 25-35 per setti niin saadaan kunnolla sitä verta lihakseen, ja siihen ympärille, joten sitä fättiäkin lähtis.
Ja tietenkin jos sä saat tollai hyvän tuntuman niin miksei, kysy vaan iteltäs että tarvitko enempää :p niinku levroneki sanoo "what you dont do, somebody else is doing"

ite ensin treenasin vatsalihaksia tyylillä aina treenin jälkeen, mutta sillä tavalla en saanu tarpeeks sarjoja tehtyä kun oli niin väsyny treenistä, enkä kehitystäkään huomannut kummemminkaan.

Sitten rupesin tekemään niin että pidin aina treenikierrossa jossain välissä semmosen päivän missä treenaan semmoset lihakset joita tuli jostain syystä treenattua vähän viikon aikana, esim. vatsat, joskus kyykkyä jne... ja kuntopyörää vitusti, eli vatsoja tuli treenattua niinku muitakin lihaksia, sillon rupes jo huomaamaan kehitystäkin, vaikka eihän ne mihinkään näy tän pötsin alta :curs: . Taas huomataan tää levon tärkeys :rolleyes:

Sit vielä tämä psykologinen juttu että kun treenaa normaalisti muita ruumiinosia, niin ajattelee että "ei helvetti mun pitää tehä vielä ne vatsatkin" ja sillon usein jää jotain sarjoja vajaaks kun lähtee ajattelee tollai.
tai ainakin mulla :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
nahkapatu sanoi:
toi 12 toistoo on varmaan ihan hyvä, mutta jos on semmonen pötsi, niin ainakin ite vielä uskon siihen että kun tehään paljon toistoja 25-35 per setti niin saadaan kunnolla sitä verta lihakseen, ja siihen ympärille, joten sitä fättiäkin lähtis.

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan!!! :wall: 25-35 toiston vitkuttaminen vatsalle on niin turhaa kuin vain olla ja voi, se on täysin rinnastettavissa akkainlehtien suosittelemiin "lähennystä ja loitonnusta vaan piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiä sarjoja niin reidet KIINTEYTYVÄT"- höpönhöpöön.

nahkapatu sanoi:
Ja tietenkin jos sä saat tollai hyvän tuntuman niin miksei, kysy vaan iteltäs että tarvitko enempää :p niinku levroneki sanoo "what you dont do, somebody else is doing"

Kyllä noilla saa erinomaisen tuntuman, katsos kun laittaa vaan painoja tarpeeksi:)
Niin tosiaan kun Gilly tossa ehtikin jo sanoa niin et sä sitä rasvaa voi polttaa paikallisesti esimerkiksi vatsasta. Varsinkaan 25-30 toistoilla! Minun mielestäni pienemmät toistomäärät(8-12), isommat painot, jolloin ne vatsalihakset alkavat kasvaa, ja sitten aerobista paljon ja ruokavaliot kuntoon jolloin se rasva alkaa palaa joka puolelta-------> vatsalihakset tulevat esiin.

Meah sanoi:
aerobista paljon ja ruokavaliot kuntoon jolloin se rasva alkaa palaa joka puolelta-------> vatsalihakset tulevat esiin.

hidasta puuhaa :itku:
btw kun noita 25-35 toistoja tekee, niin mä saan ainakin helvetin hyvän polton vatsaan, ei meinaa joskus saada henkeäkään kun oon kovan sarjan saanu loppuun, ehkä se sitten VAIN tuntuu siltä että monta toistoo auttais paremmin rasvanpolttoon, en tiedä :(

nahkapatu sanoi:
ehkä se sitten VAIN tuntuu siltä että monta toistoo auttais paremmin rasvanpolttoon, en tiedä :(

Nimenomaan näin, oikeasti se polte ja tuntuma (offtopic, mutta mä vihaan tuota sanaparia nykyään vähintään yhtä paljon kuin kiinteytymistä :curs: ) ei nimittäin auta siinä (ts. rasvanpoltossa) pätkääkään. Kylläpä se vain niin on, kuten Meah tuossa aikaisemmin totesi: miinuskaloridieetti ja järkevä vatsatreeni ovat ainut tapa saada siksari pintaan. Usko tai ole uskomatta, mutta niin se menee.

EDIT: Polttava tunne pitkissä sarjoissa johtuu maitohapon kertymisestä lihakseen, joka taas kertoo lihaksen hapenpuutteesta, jolla taas ei ole mitään tekemistä rasvanpolton kanssa.

Se keskivartalo ei kyllä ihan helpolla ala kasvamaan, ellei siihen kerää läskiä. Lukekaa tämä artikkeli: Keskivartaloharjoittelu. Sisältää lähes vaarallisen määrän hyvää tietoa keskivartalon treenaamisesta. Erityisesti KSENAlle, treenaa ihan rauhassa sitä keskivartaloa ja kovaa, tai luhistut vielä joskus selkävaivaisena kauppakassia nostaessasi tai kyykkytangon alle. Katsokaapa vaikkapa joitakin kireämpien voimanostajien (niitten joilla on oikeasti lihaserottuvuutta) keskivartaloa, eipä se ainakaan suurempi ole kuin jopa SM-tasolla bodaavien miehien, joilla jostain syystä välillä tuntuu maha pullistelevan.

Vahvasta keskivartalosta on aivan helvetisti iloa lähes kaikissa liikkeissä, joita salilla tulee tehtyä.

Gillyanne sanoi:
... mutta vänkyttämällä ikuisesti piiiiiitkiä sarjoja kevyellä vastuksella ei saada keskikroppaan voimaa, jota taas tarvitaan esim. kyykyssä ja maastanostossa, ja monissa monissa muissakin vapaapainoliikkeissä.

Niin no sitähän minäkin tarkoitan :) Eli jos haluaa voimakkaat lihakset ihan niinkuin muidenkin lihasten kohdalla, pitää toistoja vähentää..:D

Itse teen painoilla ensimmäisen sarjan noin 20 asti ja sitten seuraavat sarjat meneekin jo sinne 12 toiston tietämille, kun ei samalla painolla enää saa enempää.

JA PAIKALLISTA RASVANPOLTTOA valitettavasti EI OLE OLEMASSA, kuten monet sen jo ovat sanoneetkin... :(

Joona sanoi:
Lukekaa tämä artikkeli...

Hieman OT, mutta tuosta artikkelista sattui silmääni tämä pätkä: "Toisinaan näkee usein naisnostajien nousevan ylös kyykystä takapuoli edellä, eli lantio karkaa takakautta ylös. Heikot pakara ja alavatsalihakset eivät pysty pitämään nostoa suorassa linjassa." Siis juuri niinkuin minulla tapahtuu raskaimmissa kyykyissä! :eek: Pakaroita ja alavatsaa pitäisi siis vahvistaa. Jota kyllä hieman jo uumoilinkin...

päivää olen uus ja. aattelin nyt tähän kysyä, että mikä ois sitten hyvä keino sada se pömppis pois niinkun tekemällä vatsalihaksia ?

Suositut

Back
Ylös Bottom