Vatsasta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jos painon pitää niskan takana, niin progressiota on helvetin vaikea pitää yllä kun 1kg lisäys tuntuu jo niin helvetisti. Ei kannata tällä tyylillä aloittaa.

Mulla ainaki toiminu helvetin hyvin kyseinen tyyli! Aloitin 5 kilon levyllä niskan takana eikä mennyt kauankaan kun jo pystyi käyttämään 10 kg levyä. Nyt teen 15 kg levyllä ainakin 15x sarjoja. Aion ensi treenissä ruveta jo tekemään 20 kilolla.

Edit. Nopea kuin etana :D

Mulla on toiminut todella hyvin, eikä esim 15->20 tai 20->25 kiloa ole niin suuri muutos että tulisi ongelmia vaikka sarjat vähän lyheneekin, ja tulee vaihdeltua luonnostaan sarjojen pituuksia.
Onko sulla jalat tuettuna johonkin kun teet vatsoja tuolla tyylillä?

Edit: Siis todennäköisesti on mutta luulen että kani puhui tyylistä jossa jalat eivät ole tuettuna. Itse olen ainakin kokenut kyseisen tyylin raskaaksi jos lisää parikin kiloa painoja.

Onko sulla jalat tuettuna johonkin kun teet vatsoja tuolla tyylillä?

Edit: Siis todennäköisesti on mutta luulen että kani puhui tyylistä jossa jalat eivät ole tuettuna. Itse olen ainakin kokenut kyseisen tyylin raskaaksi jos lisää parikin kiloa painoja.

:D Aika harva varmaan tekee ilman että jalat on tuettuna jonkin alle. Vähänkin enemmän kun painoa laittaa niskaan niin painopiste siirtyy niin taakse ettei liikettä pysty edes tekemään.

Väität siis ettei sulle tuota vaikeuksia sen painon läpimitta? Mua ainaki haittaa ku se paino peittää koko sylin ja ottaa jalkoihin kiinni ylös noustessa.

Ota iso kässäri rinnalle, ei ole iso ja pysyy paikallaan hyvin :thumbs:

:anssi: vaan teille kaikille

Itse (163 cm nainen) teen leveä 20kg lisäpainoläkkärä niskan takana ilman tukea jaloille, eikä ole mitään ongelmia.

Harjoituksen puutetta jos ei onnistu, kannattaa aloittaa tekniikan harjoittelu ihan pienillä läkkäröillä, nopeasti saa sitten lisättyä painoa. Itselläni lisääntyi ekalla yrittämällä jo 15 kg painoon alun hikisistä toistoista 2,5 kilosella.

Joo ens treenissä vois koittaa tuon käsipainon kans:) . Ite oon tehny vatsoja noin 30 asteen kulmassa maaten niin ei tartte kovin isoa painoa edes olla apuna. Incline sit-ups tjsp tais olla liikkeen nimi.

Onko lisäpainoja pakko käyttää jos haluaa hyvät vatsalihakset? Itse olen saanut hyvin tuntumaan ilman lisäpainoja, hitaasti ja hyvällä tekniikalla. Mooonta sarjaa ja toistomäärät sellaiset 15-20.

Itse olen tykännyt tehdä vatsoja taljassa. Riittävästi painoa vaan jolloin sarjat jää sopivan lyhyiksi 10-15, eikä tarvi makailla missään lattioilla.

Tehokkaaksi liikkeeksi olen myös todennut treenikaverin kanssa tehtävät "jalkojenviskelyvatsat", missä siis maataan selällään ja nostellaan jalkoja, jotka kaveri paiskaa takaisin maata kohti=> ei kuitenkaan kosketusta maahan => nosto takaisin ylös. noin lyhykäisesti.

Mutta.. voimapyörä on kyllä aika kova. nytkin on vatsat kipeinä eilisestä treenistä..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Onko lisäpainoja pakko käyttää jos haluaa hyvät vatsalihakset? Itse olen saanut hyvin tuntumaan ilman lisäpainoja, hitaasti ja hyvällä tekniikalla. Mooonta sarjaa ja toistomäärät sellaiset 15-20.
On jos haluaa vahvat vatsalihakset, tai onhan raskaampiakin liikkeitä oman kehon painolla kuin jotkut rutistukset, joilla kyllä voi saada vaikka millaisen tuntuman mutta tuskin voimaa tarpeeksi (ilman lisäpainoja siis). Unohda tuntuma niin rupeaa kehitystä tulemaan!

Entäs sisävatsat? Tarvitseeko niille tehdä jotain erikseen? Minulla oli käsitys, että tuommoiset istumaannousut harjoittaa vaan sitä päkkiä, eikä niinkään keskiruumiista tukevia sisävatsoja. Vai onko tämä ihan :anssi: ?

Itse olen tehnyt vatsoja reilun vuoden ajan lisäpainoilla vinossa penkissä ja saan 5 x 20 kg. Pidän painoa niskassa.

Minkä kokoiset treenipainot on yleensä hyvä tulos vatsoissa?

Sisävatsojen teko tukevoittaa tosiaan keskiruumista mutta eihän niitten teko nyt välttämättä oo vaikka on muotiin tulossakin :D

Noista tuloksista. Riippuu mihin vertaa, salilla käymätön heppu ei välttämättä saa edes vitosen levyllä tehtyä tuota viittä toistoa, saati sitten kympillä. Riippuu niin paljon mihin vertaa, ei voi sanoo.

:anssi: vaan teille kaikille

Itse (163 cm nainen) teen leveä 20kg lisäpainoläkkärä niskan takana ilman tukea jaloille, eikä ole mitään ongelmia.

Harjoituksen puutetta jos ei onnistu, kannattaa aloittaa tekniikan harjoittelu ihan pienillä läkkäröillä, nopeasti saa sitten lisättyä painoa. Itselläni lisääntyi ekalla yrittämällä jo 15 kg painoon alun hikisistä toistoista 2,5 kilosella.

Ohoh! Millaisia ne vatsat sitten oikein on? Nousetko aina ihan istumaan ilman että jalat nousee maasta?

Tosi kova tulos kyllä ILMAN tukea :worship:
jos ei ole ihan tikkujalat verrattuna ylävartaloon ja selkä liikkuu hyvin, niin että taittuu suunnilleen kaksinkerroin ennenkuin alaselkä nousee, on ihan mahdollista, mutta vatsassa kovat voimat kyllä, itse en pystyisi.
Ei nilzinator kannata aina epäillä kaikkea mitä ei itse jaksa tehdä

Tosi kova tulos kyllä ILMAN tukea :worship:
jos ei ole ihan tikkujalat verrattuna ylävartaloon ja selkä liikkuu hyvin, niin että taittuu suunnilleen kaksinkerroin ennenkuin alaselkä nousee, on ihan mahdollista, mutta vatsassa kovat voimat kyllä, itse en pystyisi.
Ei nilzinator kannata aina epäillä kaikkea mitä ei itse jaksa tehdä

Totta, kuulostaa vaan niin uskomattomalta naisen tulokseksi. Mitenkään nyt aliarvioimatta :thumbs:

Itsekin katsoin, että on Missukalla hurjat painot :eek:

Heti alussa jo 15 kg :worship:

Tietysti tekniikka vaikuttaa tuohon aika paljon. Vino vatsapenkki lisää vaikeusastetta erittäin paljon, koska liikerata on pitkä. Miten lienee tuon jalkatuen pois jättäminen kanssa. Joka tapauksessa kova tulos. Tuon takia kysyinkin, että mikä on hyvä tulos vatsojen sarjapainoissa, kun itse olen tehnyt vatsoja jo yli vuoden, enkä saa vielä tuota enempää.:eek:

Sisävatsojen teko tukevoittaa tosiaan keskiruumista mutta eihän niitten teko nyt välttämättä oo vaikka on muotiin tulossakin :D

Ei minkään lihaksen treenaminen ole välttämätöntä, mutta väitän että keskivartalon kunnon (ja selän reilassa pysymisen) kannalta on tärkeämpää että ne syvät tukilihakset on kuosissa kuin että ainoastaan suora vatsaliha kunnossa.

Istumaannousutkin saa ottamaan syviin vatsoihin keskittymällä vetämään napaa selkärankaan kiinni koko liikkeen ajan, mutta voimaa sinne korsettiin tulee sitten kyykyllä ja mavellä. Ja että ne istumaannousut oikeasti menee sinne syville vatsoille niin painoja saa kyllä tiputtaa aika reilusti alkuun.

Tuosta istumaannoususta lisäpainoilla ilman jalkatukea: se on aika paljon kiinni tekniikasta ja liikkuvuudesta kuinka paljon siinä (ainakin alussa) saa lisäpainoa liikkumaan. Jos olet tottunut tekemään "lonkankoukistajavatsoja" eli jalat tuettuina vedetään lonkankoukistajilla itseä ylös, niin ilman jalkatukea nousee jalat aika helposti maasta. Idea siinä on rullata yläkroppa ylös selkäranka pyöreänä sillä lailla kuin yrittäisit leuka rinnassa työntää otsaa napaa kohti. Tai sitten yrität kädet niskan takana työntää kyynerpäitä suoraan kohti haarojen väliä. No aika vaikea selittää näin netissä mutta kai tuosta nyt jonkin kuvan sai.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom