Vatsan turvotus..

..on ongelmana. Treeni kulkee mukavasti :rock: ja kehitystä tulee, mutta miten välttää vatsan turvotusta?
Useasti aterioimalla? Pienet annokset? Maidon pois jättäminen?
Osaako joku sanoa mitkä ruoka-aineet turvottaa vatsaa?

VINKKEJÄ tai neuvoja! :worship:

Vai onko se vaan vatsoja, vatsoja ja taas vatsoja.. + syviä vatsoja :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saattaa olla että oot liian hapan. Eli apteekkiin vaan ja sieltä kysymään apua happamuuteen, en nyt muista mikä oli lääkkeen nimi mutta ei siihen reseptiä tarvita. Parempi puolisko kärsi samasta vaivasta pitempään mutta kun haki tuon vatsan happamuutta alentavan lääkkeen niin helpotus tuli jo parissa päivässä. Ruokailun päälle yksi nappi poskeen niin turvotusta ei tule ollenkaan.

Edit: Niin siis eihän se ainoastaan vatsa ole vaan koko keho voi olla liian hapan ja tämä aiheuttaa turvotusta vatsassa.

Voi tietysti olla muitakin syitä mutta tuo auttoi meidän perheessä.

Sokerit pistää itellä turvoksiin, kun keräävät nestettä kehoon. Näin tapahtuu mulla kaikkien nopeiden hiilarien kohdalla. Mut siihen on auttanu ku jättäny turhat sokerit (lue: karkit yms herkut) pois ruokavaliosta.

Mulla ainakin runsaat hiilarit aiheuttaa tollasta pöhöä vatsaan.
Ittelläni välillä on tota, ja sit oon syöny sitä Activiaa, ja kyllä ihan oikeesti on auttanu:)
Eiks kannattais syödä mielummin ihan tavallista luonnonjogurttia? Tulisi aika paljon halvemmaksi, koska eikös toi Activia ihan sitä ole hienolla brändillä vaan?

Itellä tollain. :D Masentaa aina illalla saunan jälkeen näyttää sellaselta kaljamahalta. :dance: Aamulla sit olo on aika hoikka kyllä.

Se on useimmiten merkki siitä että on liian vähän vettä kierrossa.
Suurimman osan ihmisistä millä näin käy pitäis juoda reilusti enemmän vettä.

Juu ja merkitseehän sekin, miten paljon sinne vatsalaukkuun survoo ruokaa päivän mittaan, aamuisin kun se tuppaa olemaan tyhjänä ja näin nätisti litteämpänä.

Mulla ainakin runsaat hiilarit aiheuttaa tollasta pöhöä vatsaan.

Eiks kannattais syödä mielummin ihan tavallista luonnonjogurttia? Tulisi aika paljon halvemmaksi, koska eikös toi Activia ihan sitä ole hienolla brändillä vaan?
Niin no joo, mut isukki maksaa:hyvä:

Mullakin turvottaa hiilarit. Pari matalahiilarisempaa päivää ja aerobista treeniä niin turvotus laskee
Mulla taas matalat hiilarit turvottaa :rolleyes:. Kunnon rykäys hiilareita niin turvotus lähtee. Extra annos puuroa auttaa yleensä. Olen oppinut liian varovaiseksi hiilarien kanssa vaikka kyllä 20 tuntia viikossa liikkuva niitä saisi ihan rohkeasti käyttää.

Pikkuriikkinen joogaopettajani taputti tanaan vatsaansa 'I have a big belly today because I ate a big breakfast.' Juu, kun laittaa ruokaa masuun, saattaa masu kasvaa - ainakin hetkellisesti, aika luonnollista.

Nii ja sit jotku herneet, pavut, raaka sipuli, paprika yms myös monilla aiheuttaa mahan turvotusta. Suolanen ruoka, alko... Tulis nyt yhtäkkiä mieleen.

mulla sitte taas esim. viikolla kun yrittää pitää terveellistä ruokavaliota vatsa voi hieman turvottaa aamullakin ja sit taas viionloppuna kun syö epäterveellisesti (puol kiloo irtokarkkia ja sipsejä) niin aamulla vatsa paljon liitteempi

mulla sitte taas esim. viikolla kun yrittää pitää terveellistä ruokavaliota vatsa voi hieman turvottaa aamullakin ja sit taas viionloppuna kun syö epäterveellisesti (puol kiloo irtokarkkia ja sipsejä) niin aamulla vatsa paljon liitteempi

Sama homma joka kerta kun syön karkkia. Taitaa johtua järjettömästä sokerin määrästä :o

Kun syö oikein kunnolla niin kyllähän se turvottaa seuraavan tunnin siinä märin että melkein raskausarpia tulee :D Mutta dieetillä on kyllä vatsa aika neutraali kokoajan kun taas bulkilla kokoajan "täys".

Suositut

Back
Ylös Bottom