vatsalihasreeni ja nivuskipu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli haluaisin kovasti reenata vattaa enemmän mutta ongelmana on ajoittain ilmaantuva vihlova kipu nivusissa. vaikuttaa sitä että yritän jotenkin jakaa voimaa reisille..? :o mitkä tekniikat voisivat eliminoida ongelman? istumaannousut nyt jotenkin menee mutta haluaisin myös tehdä kiertoliikkeitä istumaannousun yhteydessä painojen kanssa ja silloin otan jotenkin automaattisesti liikaa jalkoja käyttöön ja nivusia vihloo. Myöskään linkkareita en pysty tekeen.

Ettei sulla ois nivustyrää? Voihan nivusissa olla muutakin häikkää mutta toi nyt tuli ekana. Kannattaa myös venytellä nivusia, ettei täysin jumita.

Sen takia varmaa tuntuu nivusissa kun teet vatsaliikkeistä lonkankoukistusliikkeitä. Mee selälles makaamaan ja nosta jalat tuolille ja tee siinä rutistuksia. Vatsalihasten liikerata ei ole kovinkaan suuri. Kuvittele että vedät rintalastaa lantiota kohti. Kyykky ja veto on kyl parhaat vatsaliikkeet.

Itsellä alkoi nivustyrä oireet kans vihlovalla kivulla ja muutaman viikon päästä sitten sen patin voi jo tuntea. Vinkki: laita käsi nivusen päälle ja yski. Tyrän huomaa kyllä. Tyräthän ei sitten parane ilman leikkausta. Nimin: pallea ja toinen nivunen jo leikattu ja vielä pitäs toinenkin nivunen leikata. Maksaa noin 1500e yksityisellä ja julkisella no tsemppiä jonoon...

Lainaan tätä treadia, koska nivuset vaivaa täälläkin, tosin vain kyykätessä. Tein tuon yllämainitun "tyrätestin" ja ihan normaalilta tuolla mielestäni tuntui.. Olen koittanut kyykätessä vaihdella jalkojen leveyttä ja vaihdellut kyykyn syvyyttää jne, mutta aina vihloo. Onko mulla sitten joku muu tekniikkaongelma vai mistä mahtaa johtua?
Ja miten noita nivusia venytellään?
Eniten tämä vaivaa pumpin aikana, kun pitäisi lyhyessä ajassa tehdä paljon toistoja. Täytyy varmaan jatkossa seisoskella paikoillaan muiden kyykätessä :(

Onko mulla sitten joku muu tekniikkaongelma vai mistä mahtaa johtua?

Samaa ongelma ilmaantui itselläni, kun aloin kyykkäilemään kolme kertaa viikossa. Siihen kun lisää vielä leveän asennon, joka vaatii paljon nimenomaan nivusten alueelta, niin homma oli valmis ja nivuset tulessa. Liika rasitus yhdistettynä huonoon liikkuvuuteen. Paikat sinullakin vain jumissa, luulisin.

Lonkankoukistajat, loitontajat ja lähentäjät, etureidet, hanuri- ja takareisiosastohan sieltä pitäisi auki saada ja liikkuvuutta parannettua. Eli käytännössä koko kropan venyttelyä vain kehiin, painottuen alavartaloon. Näin olen saanut tilanteen hallintaan, vaikka onhan joku lonkankoukistajien liikkuvuuden parantaminen käsittämättömän hidasta ja tuskallista!

Mulla tulee välillä vatsalihaspenkissä sarjojen lopussa niskat ja rinta ihan jumiin. Yleensä joku kolme sarjaa 12 toistolla ja vikassa sarjassa alkaa kiristää ihan muualta kuin vatsasta. Kädet pään sivuilla tai takana, tuleekohan jotenkin jännitettyä niskaa väärin eteenpäin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotenkin tuli mieleen, että saatat käsillä koettaa "hilata" itseäsi ylös.

Itsellä oli myös nivuset kipeenä noista vatsoista joskus, mutta sitten muutin (äidin suosituksesta :D) sen verran että nykyään laitan jalat ylemmäs puolapuille, enkä maahan.
Eli polvet on nykyään noin 90 asteen kulmassa kun selkä on siellä maassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom