Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by mtk77
Minä treenaisin vatsalihaksia pitkillä sarjoilla. Perusteluna on, että eri lihaksissa on eri suhteessa eri nopeuksisia lihassoluja. En tiedä vatsalihasten solujakaumaa mutta olettaisin, että suurimalla osalla ihmisiä siellä on pääasiassa hitaita, koska on kysymys pääasiassa tukilihaksesta. Hitaat lihassolut vaativat pitempää rasitusta väsyäkseen ja jos ne ei väsy niin ei ne myöskään kehity. Tästä syystä pitkiä sarjoja.
Originally posted by toistopakko
Tähän tapaan minäkin olen asiaa miettinyt mielessäni, en vain osannut perustella näkemystäni näin hyvin. Taidat puhua ihan asiaa.
Originally posted by _atmos
mihin kohtaan se paino kannattaa pistää tollasessa vatsarutistuspenkissä? mulla on kädet ristissä ja lätty mahdollisimman ylhäällä, rintalihaksienkohalla.
Vaihda laitetta - yks hyvä vaihtoehto olis suora/tasainen penkki mikä on yläviistoon.Originally posted by juk
Mikähän on vikana, kun tuommoinen kaikkimehutpois-sarja (nimenomaan vatsalihaksista) vaikuttaa itselläni lähes mahdottomuudelta saavuttaa. Teen vatsat lähinnä Davidin vaakatasossa olevalla selän mukaan muotoillulla laudalla(kulmaa ei saa säädettyä). Eksperimentoin tuossa hieman viikonloppuna 25kg käsipaino rinnalla pari sarjaa ja oli pakko lopettaa siinä 15.toiston kohdalla, kun ei meinannut enää henki kulkea. Tai no ainakin kohtuu epämukavalta tuntui rinnan päällä. Vatsalihakset eivät sensijaan tuntuneet edes kunnolla huomanneen koko vääntöä.:mad2: Olenko normaali?
Originally posted by Caligula
Paras liike joka toimii minulle (opittu kyttäämällä muita treenaajia )
Maataan tasaisella penkillä selällään, käsissä 1 käsipaino. Ojennetaan vartalo suoraksi jolloin jalat on vapaasti ilmassa penkin toisesta päästä ja kädet suorana takana. Sitten linkkuveitsi jalat koukussa ja samalla tuodaan paino pään yli ja nostetaan myös yläkeho rutistukseen mukaan.