Originally posted by tappara
Miksi siihen tankoon pitäisi laittaa kiekot päihin?
Kivempi tehdä kun ei sormet hinkkaa lattiaa vasten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by tappara
Miksi siihen tankoon pitäisi laittaa kiekot päihin?
Eihän siihen nyt ainakaan mitään halkaisijaltaan isoja kiekkoja laittaa, ei pääse tarpeeksi alas. Luulen ma.Originally posted by PattiPete
Mitä enemmän tangossa on malmia niin sitä raskaammaksi liike tietenkin tulee. Selvää kuin mikä. Omassa tapauksessani laitoin aivan järjettömän paljon liian raskaan kuorman, kun olisi pitänyt aloittaa pelkällä tangolla.
Originally posted by Jortsu
Eihän siihen nyt ainakaan mitään halkaisijaltaan isoja kiekkoja laittaa, ei pääse tarpeeksi alas. Luulen ma.
Originally posted by Persetan
Joo, kieltämättä tolla voimapyörällä saa vatsalihakset kipeeksi, mutta kyllä se onnistuu jalkojen nostoillakin, kun vaan tekee tarpeeksi puhtaasti (eli käyttää vatsalihaksia eikä lonkan koukistajia).
Originally posted by Punnus
Eikö ne jalkojen nostot nimenomaan treenaa lonkan koukistajia dynaamisesti ja vatsaa staattisesti? Ainakaan minun anatomian oppikirjani mukaan vatsalihakset eivät kiinnity niin alas että jalkoja nostaessa niillä tehtäisiin työtä muuten kuin stabiloijina, joten lonkan koukistajia siinä tulee väkisinkin treenattua jos jalat liikkuvat.
Jalkojen nostossa ja voimapyörässä on kyse staattisesta jännityksestä ja sillä jännityksellä voimapyörää tehdessä olisi siis tarkoitus pitää se selkä sellaisessa asennossa ettei siihen satu eikä se muutenkaan taipuisi standardinvastaisiin asentoihin.
Eikö ne jalkojen nostot nimenomaan treenaa lonkan koukistajia dynaamisesti ja vatsaa staattisesti?
En nyt viitti uutta triidii tehä tätä varten ni avaudun tässä.
Eli ongelmana on vatsalihasten palautumattomuus. Treenaan tällä hetkellä vatsoja voimapyörällä kolme kertaa viikkoon, kaks sarjaa kerralla ja lisäks kerran viikkoon kaks sarjaa jalkojennostoja lisäpainoilla (saan sen 8-päkin viel!). Vatsat on kuitenki usein jo maanantain rullailun jälkeen vielä keskviikkonaki niin paskana, ettei pysty kunnolla pyöräillä. Keskiviikkona onki sit ohjelmassa rullailun lisäks jalkojennosto, ja palikat on viel perjantaina taatusti paskana. Toki on hyvä että lihakset välillä kipeytyy, tietää treenanneensa, mutta ei mulla missään muussa liikkeessä tuu tollai aina kipeeks..
Osottaaks se jatkuva kipeytyminen vaan voimapyörän kuninkaallisuutta, vai mättääks joku mun treenissä?
1-jakosella vähän ideana reenata kolmasti viikkoon.. Voimapyörää en kyllä oo vielä saanu HST:n progressioon mukaan, en jaksa enää palata polvillaan limput selässä -versioon, eikä suorin jaloin oikein vielä lisäpainoja voi lätkiä..