Vatsa kun ei vaan suostu toimimaan

Monen vuoden tauon jälkeen tässä aloiteltu taas puntin vääntöä ja samalla vähän ruvettu, että saisi noita ravintoaineitakin oikeasti edes suurinpiirtein oikeat määrät. Mutta ongelma onkin nyt siinä ettei vatsa tunnu olevan tästä asiasta oikein samaa mieltä ja pistää heti tuohulle stopin. Vessareissut tippuu tasan yhteen aikaisemman 2-3 kerran sijaan per päivä. Tuntuu että koko suolisto on ihan tukossa, turvottaa, kiertää, yrjöttää, koskee... Pitäisikö tässä nyt sitkeästi vaan mättää tavaraa alas ja toivoa, että sisuskalut tottuu tuohon vai? Koitin aloitusta helpottaa vähän ottamalla jonkin verran lisäravinteita mukaan kuvioon, kuvittelin ainakin että pakki kestäisi paremmin nuo kuin ylettömän määrän kiinteää ruokaa. Maidon käyttö vedetty aika minimiin muttei taida sekään sitten olla selittävä tekijä. Puurot ja maitohappobakteerit käytössä, ei merkittävää hyötyä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisin itse suunnattoman iloinen, jos pääsisin edes sen kerran päivässä vääntään tortut pönttöön.
Mutta karu totuus on se, että meikäläinen käy korkeintaan 3 kertaa viikossa paskalla.

Tuskin ketään kiinnostaa, mutta tällä viikolla on nyt ne 2 käyntiä takana. Saa nähdä ehdinkö ne yhdet kakat vielä vääntään ennen ensi viikkoa.

Edit. Jos jollain on jotain neuvoa, mikä tähän voisi auttaa, niin kuulisin mielelläni.

Olisin itse suunnattoman iloinen, jos pääsisin edes sen kerran päivässä vääntään tortut pönttöön.
Mutta karu totuus on se, että meikäläinen käy korkeintaan 3 kertaa viikossa paskalla.

Tuskin ketään kiinnostaa, mutta tällä viikolla on nyt ne 2 käyntiä takana. Saa nähdä ehdinkö ne yhdet kakat vielä vääntään ennen ensi viikkoa.

Edit. Jos jollain on jotain neuvoa, mikä tähän voisi auttaa, niin kuulisin mielelläni.

Täällä sama vika mutta itse pääsen vielä harvemmin :/ Neuvot olisivat tarpeen.

Ahahhaha mitä hittoa!!!!?
Meikäläinen oli massakuurilla niin about 5- kertaa päivässä paskalla oli minimi :D

Täytynee koeajaa nuo pellavansiemenet, kiitoksia vinkistä. Näköjään taitaa meikäläinen ollakkin aika helpolla vielä päässyt kun katsoo muita viestejä. Silti olo tuntuu iltaa kohti aika muumilta.

Kahvia ja öljyä ruokaan. Siinä omat vinkit. kokkailuihin rypsiä kylkeen niin on jumaliste kumma jos ei pökäle yritä ulos.
E: kahvi siis erikseen, ei ruoan sekaan.

roheiinia kun tulee syötyä helvetisti ja kuitua myös niin vatsa ei meinaa toimia tai tuotokset on tönkköjä ja saa pinnistää krampissa otsa märkänä mikä on melko syvältä.

Mutta oman vatsan olen saanut toimimaan ja löysenemään juomalla pannullisen kahvia päivässä, lisäksi helvetisti vettä. En tiedä terveellisyydestä mutta tulee jumalattomat imeytymishäiriöt ja ummetukset meikäläiselle muuten :)

Mutta ongelma onkin nyt siinä ettei vatsa tunnu olevan tästä asiasta oikein samaa mieltä ja pistää heti tuohulle stopin.

Syöt liikaa. Piste. Elimistö todellakin kertoo siitä omalla tavallaan. Ihan aluksi kannatta alkaa pohtimaan mikä on oikea määrä omalle keholle, painon ja lihasten koon mukaan. Yleensä ottaen "nettitotuudet" tässä asiassa kannattaa kiertää kaukaa, ihmiset kun on yksilöitä. Joillekin ruoka maistuu luontaisesti paremmin, peruskulutus on isompi jne. Tärkeintä on säädellä proteiinin määrää sopivaksi, ei niinkään se hatusta/netistä repäisty kokonaisenergiamäärä.

Sitten kun treeni alkaa kulkemaan niin yleensä se ruokahalukin lähtee siitä kasvamaan.

Mä oon varmaan tosi lapsellinen, kun mua alkaa aina naurattaan kun mä luen näitä juttuja :hyper:

Ja oma vatsa on kyllä aina toiminut hyvin. Ja tosiaan kun vielä poltin tupakkaa niin välillä sai aamulla melkein juosta vessaan. Kahvi ajaa kyllä nykyään melkein saman asian.

Täähän ois ihan unelma.

Psyllium & pellavansiemenet ainakin toimivat.

Niin ja yksi keino, joka laittaa allekirjoittaneella aina tavarat liikkeelle :D:

Kahvi + aamulenkki tyhjällä vatsalla

Kahvia ja öljyä ruokaan. Siinä omat vinkit. kokkailuihin rypsiä kylkeen niin on jumaliste kumma jos ei pökäle yritä ulos.
Kahvia menee paljon, samoin öljyä. Vettä tulee myös juotua runsaasti.

Täähän ois ihan unelma.
Ei kyllä ole.

Itelläkin paskantaminen on luokkaa max. kerran/päivä, kuitulisänä olen käyttänyt rahkan seassa pellavansiemenrouhetta runsaasti. Tyhjään vatsaan rahkan syöminen saa kyllä tavarat liikkelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom