Vasen käsi puutuu hauiskääntöjä tehdessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huttu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve,

Eli niinkuin otsikko jo kertoo, mulla alkaa tuntumaan puutumisen merkkejä vasemmassa kädessä, eritoten kämmenen alueella ja kyynärtaipeessa, kun teen hauiskääntöjä.

Onkohan mulla huono tekniikka kun tälläistä tuntuu vai mikä mahtaa olla vikana? Suorituksen aikana yllättäen iskevä, orastava sydänkohtaus? Olisiko syytä mennä lääkäriin?

Sydäninfarkti tuntuu pistävänä kipuna rinnassa, vaikuttais siltä, että sulla on vasemmassa kädessä hermo pinteessä ja näin ollen aiheuttaa puutumista. Käden puutuessa ravistelu voi auttaa.

Sydänkohtaus kyllä lähtee puutumisesta, mutta sitä seuraa huono olo jne. En ihan heti sinun kohdallasi lähtisi sitä epäilemään, vaikka en lääkäri olekaan. Jonkinlaiselta hermosto-ongelmalta tosiaan kuulostaa.

Tuollainen lihas/hermojumitus kädessä lähtee usein olkapäästä tai hartioista. Tarkkaile tekniikkaasi: Kokeile lämmitellä kunnolla ja vaikka tehdä pienemmillä painoilla seuraavalla kerralla että pystyt vetämään puhtaasti pelkillä haukkareilla ilman, että on koko yläkroppa mukana liikkeessä. Oletan, että kyse on nimenomaan hauskäännöistä tangolla, jolloin helposti lähtee olkapäillä ja hartioilla rehkimään painoa ylös.

Kaverilla oli selässä jokin lihas jumissa, joka aiheutti hermoon painetta ja hänen vasen jalkansa oli aika ajoin puutunut. Paine lähti parin hierojakäynnin jälkeen pois.

Lämmittely? Venyttely? Hieronta? Noista voisi olla apua.

Mulla on kans koko ajan vasen käsi puutunut. Nyt aloin huomaamaan et se johtuu olkapäästä, joku kiristää jotakin. Kävin tossa hierojallaki ni sielt tuli selvät kommentit ei tosin tähän asiaan liittyen vaan koko yläkroppaan liittyen. Oon iha jumissa koko mies :D Kattelin just ton uusimman gymlogin juutuupista ni alan itte ainaki tekee noita olkapäävenytyksiä mitä siinä neuvottiin, suosittelen sullekkin. Ois kiva tietää kyl mistä tällänen puutuminen johtuu?

Mulla tahtoo kans puutua vasemman käden pikkurilli ja nimetön jos esim. puhuu puhelimessa pitkään. Samalla kyynärpäässä huomaa pientä ylimääräistä painetta.
Kysyin tästä lääkäritutulta ja se on kuulemma kyynärpään kautta kulkeva ulnaris-hermo, joka saattaa kättä koukistaessa kiristyä ja aiheuttaa puutumista. En nyt muista mitä keinoja tän hoitamiseen oli muutakuin handsfreen käyttö. Mulla ei oo punttihommissa tämä vaivannut. En tiedä oliko tästä nyt mitään apua ketjun aloittajalle. :rolleyes: Ainakin kannattanee googlailla ulnaris-hermoon liittyviä juttuja.

Terve,

Eli niinkuin otsikko jo kertoo, mulla alkaa tuntumaan puutumisen merkkejä vasemmassa kädessä, eritoten kämmenen alueella ja kyynärtaipeessa, kun teen hauiskääntöjä.

Onkohan mulla huono tekniikka kun tälläistä tuntuu vai mikä mahtaa olla vikana? Suorituksen aikana yllättäen iskevä, orastava sydänkohtaus? Olisiko syytä mennä lääkäriin?

Itsellä on sama homma. Tuntuu, että voima katoaa kädestä eikä käsipaino tahdo pysyä siinä. Itse lähdin ihan lihashuollon kautta selvittämään asiaa ja putkirullausta tekemään, niin eipä ollut enään seuraavalla kerralla vastaavanlaisia ongelmia. Eihän se varma ole että tuo pelkästään auttoi, mutta suosittelen kokeileen.

Tässä pieni opastusvideo aiheeseen http://www.youtube.com/watch?v=8caF1Keg2XU

Monesti käsissä tuntuva kihelmöinti ja puutuminen johtuu jumittavista niska/hartia/selkälihaksista. Pari kevyempää treeniviikkoa ja muutama hierontakerta (ei thai-) saattaa hyvinkin auttaa. :)

Okei, kiitoksia vinkeistä. Mä luulen kyllä et oon kans jumissa koko ukko, ja tarkotus olis mennä hierojalle tossa ennen uuttavuotta. Ja täytyypä kokeilla tuota putkirullausta.

Tos etusivulla on muuten olkapäistä tommonen tennispallo/vaahtorulla lihahuoltohomma. Näytti ihan mielenkiitoselta.. Vois ainaki ite koittaa noihin olkapäihin myös tota hommaa.. En nyt jaksa linkittää mut ei se kovin alhaalla ole ku selaa etusivua :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom