Vasen ja oikea puoli eri paria?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja monni87
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs ongelmana on että en tunnu millään saavan treeniä tuntumaan KOKO vasemmassa rintalihaksessa.
Oikealla puolella treeni tuntuu hyvin ja koko lihaksessa mutta vasemmalla puolella varsinkin rintalihaksen alaosa tuntuu siltä kuin sieltä puuttuisi jotain oleellista ja kun oikea puoli kehittyy normaalisti niin alkaa jo näyttääkin typerältä.

Jotkut neuvoo että koska olen oikeakätinen niin kannattaa laittaa vasemmalle vähän enemmän painoa niin sillä se tasottuisi mutta eipä ole kyllä auttanut.
Olen myös kokeillut muuttaa asentoja ja varmaan kaikkia mahdollisia liikkeitäkin on tullut tehtyä, mutta silti vaan ei saa mitään tuntumaa vasemmalle puolelle.
Kertokaas nyt että olenko vaan liian oikeakätinen vai löytyykö hyviä ehdotuksia joilla tätä voisi ehkä korjata?

PS. Tästä varmaan jo löytyykin joku aihe mutta toi haku ei jostain syystä toimi meikäläisen omalla koneella.

Niin piti tosiaan vielä mainita että melkein pari vuotta olen nyt teenannut 3-5 kertaa viikossa ja sitä ennen vähemmän aktiivisesti eikä erot ole kuin korostuneet. Luulisi että tuossa ajassa jo alkais tasottumaan?

Elikkäs ongelmana on että en tunnu millään saavan treeniä tuntumaan KOKO vasemmassa rintalihaksessa.
Oikealla puolella treeni tuntuu hyvin ja koko lihaksessa mutta vasemmalla puolella varsinkin rintalihaksen alaosa tuntuu siltä kuin sieltä puuttuisi jotain oleellista ja kun oikea puoli kehittyy normaalisti niin alkaa jo näyttääkin typerältä.

Jotkut neuvoo että koska olen oikeakätinen niin kannattaa laittaa vasemmalle vähän enemmän painoa niin sillä se tasottuisi mutta eipä ole kyllä auttanut.
Olen myös kokeillut muuttaa asentoja ja varmaan kaikkia mahdollisia liikkeitäkin on tullut tehtyä, mutta silti vaan ei saa mitään tuntumaa vasemmalle puolelle.
Kertokaas nyt että olenko vaan liian oikeakätinen vai löytyykö hyviä ehdotuksia joilla tätä voisi ehkä korjata?

PS. Tästä varmaan jo löytyykin joku aihe mutta toi haku ei jostain syystä toimi meikäläisen omalla koneella.

Itellä on myös vasen rintalihas jopa huomattavasti isompi kuin oikea. Fysiolla kävin hieman eri vaivan takia ja huomasi myös tuon epäsuhdan. Sanoipa olevan hieman toispuoleinen muutenkin. Oikeanpuolen lapa ym. ei akivoidu samallalailla kuin oikealla puolen, eli jonkinnäköinen jumi siellä. Aktivointi harjoituksia kehotti tekemään. Kuminauhalla pelkästään lapojen liikuttamista. Kädet suoraksi ja kuminauha jonnekin ylös kiinni ja siitä liikkutelemaan lapoja. Toinen liike, oven kahvaan kiinni ja kädet eteen ja sitten nitkutusta.

Mullakin on oikea ojentaja pienempi kuin vasen, kuitenkin voimia on aika tasapuolisesti. Ottaahan se päähän.

Eihän tossa vielä mitään hälyttävää... Mutta mulla kipeyty yhessa vaiheessa alaselkä ja vain oikealta puolelta. Muutenkin tuntuisi olevan niin, että jotain tasapainoeroja on oikealla ja vasemmalla puolella. Joskus olin havaitsevinani kyykätessäni, että vasen olkapää olisi piirun verran korkeammalla. Nyt en ole sitä huomannut. Treenien jälkeisinä päivinä toisinaan vain vasemmassa jalassa on "normaali" treenin jälkeinen tuntuma/lihaskipu(?). Ehkä toinen jalka pidempi tai selkä muuten vain vino. Ja olenkin ottanut asiakseni käydä nyt lääkärillä diagnosoitavana ennen kuin tapahtuu mitään peruuttamatonta. Vielä pitäisi miettiä kehtaanko käyttää työterveyden huoltoa hyväkseni tässä asiassa, sillä se mielestäni kattaa vain akuutit tapaukset (sairastumiset yms.)?

Kokeile tehä välillä penkkiä käsipainoilla, niin ei pääse oikee käsi avittaa vasenta lainkaan. Ja vasemman ehdoilla eli jos saat vasemmalla 8 toistoa ja oikealla menis vielä pari, niin teet myös oikeella sen 8. Selkäliikkeeks voisit ottaa kulmasoudun käsipainoilla, niin tulee selkääkin treenattua tasasemmin jos on siellä jotain häikkää. Ja myös kulmasoudussa heikomman puolen ehdoilla painot ja toistot, niin eiköhän se siitä rupee tasottumaan.

kaikki rinta liikkeet teet käsipainoilla, Vinopenkki KP,Penkki KP,Alavinopenkki KP ja Viparit maaten KP (erikulmissa)

Muistan about 11-vuotiaana pelänneeni, että vasen hanskani jäisi oikeaa jälkeen - käytinhän oikeaa kättä arkitoimissani (maidon juonti/pesäpallon heitto/kännykän näppäily) vasenta enemmän. Ratkaisin pattitilanteen treenaamalla pelkästään vasenta hauista, olisiko ollut 3 kilon käsipainoilla :puntti: Oikean uskoin kehittyvän vähintäänkin samaan tahtiin arkitoimissa.

Tuo tenavaiän pumppailu tuskin vaikuttaa asiaan, mutta on se vasen hanska edelleenkin oikeaa isompi ja vahvempi.

Oon mäkin ollut :david:.

Ja olen edelleenkin.

Mullakin on oikea ojentaja pienempi kuin vasen, kuitenkin voimia on aika tasapuolisesti. Ottaahan se päähän.

Mua riepoo lähinnä se että treenin jälkeen tuntuu siltä kuin olisin tehnyt vaan oikeaa puolta. Vituttaa sekin tietty miltä se näyttää mutta ei vituttais yhtä paljon jos edes tuntuisi siltä että sillä on kuitenkin tehnyt saman reenin. Tuntuu siltä kuin joku olis napsassut palan irti sieltä alareunasta.

Mulla on kans kyseinen "ongelma" vaikka itse en sitä juuri ongelmana pidä. oikea rintalihas pienempi kuin vasen, sekä oikeahauis isompi kuin vasen & sama ojentajissa mutta toisinpäin (mahd. tasapaino ? :--D) Vuosi takaperin tapahtuneen polvileikkauksen takia myös vasemman etureiden ympärysmitta hieman pienempi kuin oikean. Tämän huomaa hyvin kyykkytrikoissa. Mutta silti voimatasot on suurinpiirtein sama.

OT: tässä viime rawkisoista pätkää: http://www.youtube.com/watch?v=WPJJHhdTz7c

Itsellä oikea hauis on pienempi kuin vasen joka vituttaa suunnattomasti, oikea käsi näyttää siltä kuin siellä mitää lihasta olisikaan. Silti oikeassa kädessä on enemmän paukkua jonka aina hauiskäännöissä saa huomata, "muodokkaampi" käsi väsyy ennen ruipeloa. Tiedä oikein missä menty vikaan.

Mua riepoo lähinnä se että treenin jälkeen tuntuu siltä kuin olisin tehnyt vaan oikeaa puolta.

Et sä sitä puoltatoista markkaa vain oikealla pihvillä nosta :D Toivottavasti :eek: Ehkä ressaat jo asiaa niin paljon että osa "oireista" menee kuvitelman piikkiin?

Mulla on vasen hartia vähä pidempi kuin oikea. Ero on nimeomaan rakenteessa,siis luissa yms. koska oon oikeakätinen ja sillä puolen lihakset kauttaaltaan isommat. Oikea puoli sorsii oikeestaan kaikessa. Pystypunnerruksessa oikea käsi vie,samoin normi penkissä. Oikean käden ojentaja,rintalihas sun muut forkut ja korkut on reilusti edellä vasenta. Oon jo pidemmän aikaa harkinnut alkavani tekeen kaikki punnerrusliikkeet käsipainoilla,että molempiin käsiin tulis samankaltainen vastus.

Kävin kans joku aika sitten fysiatrilla selkäongelmien takia ja se huomas eron alavartalon lihaksistossa. Tosin,kun sanoin sille,että vatsoissakin vasen puoli on selkeesti heikompi niin ero ei hänen mielestään ollut kovinkaan iso,vaikka mun mielestä se näky siitä peilistä ihan selkeesti. Taitaapa näistä jutuista aika paljon olla omassa mielessä:).

Mul oli oikee käsi jossain vaiheessa vasenta isompi. Ratkasin ongelman sillä, että aloin tekemään joitain asioita vasenkätisesti. Aika nopeesti ne kädet pelkästään sillä muutoksella tuliki suht symmetrisiks. Vielä ku oppis sen tärkeimmän asian tekemään vasemmalla kädellä :D

meikäläiselläki jostain syystä vasemmat vatsapalat erottuu selkeemmin ku oikeet ja oikea käsi ns. kireempi kun vasen. uskoisin syynä olevan se että esim kaikki kassit ja pussukat tulee aina kannettua oikeella kädellä ja mailapeleissä oikea käsi on alakätenä ja täten se jännittyy aina palloa/kiekkoa lyödessä.

Itellä on hermoviasta johtuen oikean puolen hartialihakset ja hauis pienemmät kuin vasemman, vituttaahan se välillä. Kuitenki voimatasot on samoilla viivoilla. Se ei vituta.

Itsellä myös vasen käsi on pienempi kuin toinen, mutta voimatasot ovat myös samalla tasolla. Vasemman jalan reisilihat ja pohje ovat kans pienemmän kuin oikea, mutta se johtuu polvileikkauksesta mikä oli pari vuotta sitten, kehittyy jälessä koko ajan. :S

mulla kans eroja käsien koossa, rintalihaksissa ja keskivartalossa. vasen jokaisessa isompi ja aktivoituuu helpommin jokaisessa liikkessä vaikka oonki oikeakätinen. selkeiten sen huomaa mavessa kun vasen puoli tuntuu tekevän kaiken työn ja oikeella puolella alaselässä ei tunnu mitään. onko tohon mitään neuvoja?

Back
Ylös Bottom