Vasemman rintalihaksen "kipu"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dinkke
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli koitin haulla etsiä kyseisestä ongelmasta jotain tietoa, mutta ei juurikaan löytynyt muutakuin jostain rintalihas revähdyksista ja muista, eli mikä voisi olla ongelmana kun reilun 3 viikkoa on pistänyt aina vasemman rintalihaksen alareunaan kun teen vatsa ja selkälihaksia ?
Ja tämä vaiva alkoi aika oudosti, aivan yhtä-äkkiä aamulla nousin niin rinta oli aivan jumissa ja siittä lähtien kipu on hieman hellittänyt, mutta ei kokonaan kadonnut ja tosiaan tämä vaiva vain ilmenee vatsa ja selkä lihaksia tehdessä ja kipu on pistävää ja katoaa heti kun lopettaa liikkeiden suorittamisen.

Kiitos jo etukäteen jos joku on tietoinen mikä voisi olla.. itse olen epäillyt jos se olisi jotenki sydämmeen liittyvää, mutta tuskin kun en ole kipeenäkään ollut ja muutenkin aivan terve sälli :D

Onko kipu rintalihaksessa? Siinä missä se kiinnittyy kylkiluihin? Jos on epäilystäkään, että vaiva voisi liittyä sydämeen ni helvetin kyytiä tohtorille.

Kiitos jo etukäteen jos joku on tietoinen mikä voisi olla.. itse olen epäillyt jos se olisi jotenki sydämmeen liittyvää, mutta tuskin kun en ole kipeenäkään ollut ja muutenkin aivan terve sälli :D

Kyllähän sitä täysin terveitäkin ihmisiä kupsahtelee sydänlihastulehduksiin jne, eli sinuna olisin jo lekurille matkalla..

kyllä yhdyn yllä oleviin vastauksiin kanssa..konsultoi eka lekuria ennen kuin jatkat
voi olla vaan että se on revähtäny etkä ole antanu sen parantua kunnolla
ei sekään hyvä asia ole

Monesti lekurit sanonu että sydänlihastulehdukseen ei välttämättä liity kipua. Varsinkin se että se kipu tuntuu vaan kroppaa liikuttaessa ei oikeen viittaa sydänjuttuihin, mut mä ainakin käyn aina rintakipujutuissa pyörähtää lääkärillä varmuuden vuoks. Vois veikkaa vaikka jotain kylkiluiden välilihoja tai lukkoa rangassa joka välittyy kylkiluiden kautta etupuolelle. Mut huonohan näitä on netissä selvitellä.

Vois veikkaa vaikka jotain kylkiluiden välilihoja tai lukkoa rangassa joka välittyy kylkiluiden kautta etupuolelle

Samaa veikkaan, mulla oli samankaltaisia tuntemuksia juurikin vasemmalla puolella rinnassa, kylkiluiden rustot tjsp oli lukossa -> käynti kiropraktikolla -> vaiva poistui. Mutta eihän näitä tosiaan oikein netissä voi selvittää...

Mulle tuli viime keväänä aivan yhtäkkiä yöllä hirmu tuskat kehon vasemman puolen kanssa.Yläkroppa oli kyl aika jumissa niihin aikoihin, et saatto olla siitäkin johtuvaa. Ei sitä pystynyt nukkumaan koko yönä ku aatteli et "nyt sitä sit mennään.." Ja mitä enemmän asiaa aatteli ni sit alko kuvittelemaan et kädet puutuu ja lähtee makuulla ollessaan taju. Soittelin päivystykseen ja ne vaan totes et oottele aamuun jos pystyy ja mee työterveyslääkärille.
Siellä sit tuli käytyä ja kaikki testit otettua sydänfilmistä kaikkiin mahdollisiin näytteisiin. Tuloksena oli et oon terve ku pukki eikä mitään vikaa näkyny missään. Lääkäri vaan aatteli et ois paniikkihäiriön poikasta tai jottain.. Mä vaan et "what a f**k?" Mistä lie sit johtunu..
Mut tosiaan kannattaa käydä ihan varmuuden vuoks katsastamassa noi sydänhommat..

Juu, kiitos paljon vastauksista! Täällä on näköjään ollut onneksi paljon muillakin näitä ongelmia.. eli en taida olla ainut, mutta joo tosiaan maanantaina on lekurille aika ja sillon otetaan niitä kokeita ja katsotaan josko jotain häikkää olisi, postataan sitten miten kävi :)

Juu eli tänään käytiin lekurissa ja otettiin sydänfilmit ja muut kokeet, tulokset olivat oikein hyvät, ei mitään klappia missään eikä muutakaan häikkää!! ONNEKSI:thumbs: Kokeet oli tosi nopeet ja helpot, eli neuvoksi kaikille joilla on tai tulee rinta kipuja niin se ei ole välttämättä heti sydän joka siellä oikuttelee, tässäkin tapauksessa lääkäri epäili hermovauriota joka tuli revähdyksen ansiosta. Eli tämä viikko lepoa ja ensiviikolla alotellaan taas sali touhut rennosti.:D

Juu eli tänään käytiin lekurissa ja otettiin sydänfilmit ja muut kokeet, tulokset olivat oikein hyvät, ei mitään klappia missään eikä muutakaan häikkää!! ONNEKSI:thumbs: Kokeet oli tosi nopeet ja helpot, eli neuvoksi kaikille joilla on tai tulee rinta kipuja niin se ei ole välttämättä heti sydän joka siellä oikuttelee, tässäkin tapauksessa lääkäri epäili hermovauriota joka tuli revähdyksen ansiosta. Eli tämä viikko lepoa ja ensiviikolla alotellaan taas sali touhut rennosti.:D

Ei varmasti ole aina sydämestä kysymys, mutta mitä jos onkin. Onko se riski sitte kannattava. Sydämiä kuitenki on vaa yks ja sit harvemmin on varaa menettää ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noin vuosi sitten mulla oli sama homma. Sellasta pientä jomotusta tai pistoa vasemmassa rinnassa. Olin ollut ennen sitä kipeenä ja pientä yskää oli vielä kyseisenä ajankohtana. Paniikissa menin lääkärille ja otettiin sydänfilmi, tulehdusarvot ja keuhkot kuunneltiin, muttta mitään ei löytynyt. Ite sitte päättelin et johtui liiasta punnerrustentekemisestä, silloin tein noin 100-150 punnerrusta päiväs. Kannattaa tosiaan käydä lääkärille, varmistaa asia niin ei tartte jännäkakka housuis odottaa koska sydän leikkaa kiinni.

Back
Ylös Bottom