Nyt tulee aika pitkä postaus. Kai.
Niin, tässäkin keskustelussa tulee aina esiin jenkkien sekoilut. Se, mitä Suomessa tehdään molemmissa liitoissa, on aivan eri planeetalta. Meillä on sentään jotain sääntöjä. Eli yksi paha omena korissa pilaa kaikkien maineen. Onko tämä oikein ja fiksu johtopäätös? Mielestäni ei.
Kilpaileminen antaa hiukan enemmän kykyä katsoa asiaa laajemmasta näkökulmasta. Sitä paitsi kysymys oli, onko neutraali koskaan kilpaillut? Se, että viitsii nähdä vaivaa ja uskaltaa mennä lavalle, kertoo ihmisestä jotain. Se, että kirjoittaa internetissä ja laukoo viisauksia, ei oikein saa arvostusta ainakaan tästä suunnasta.
Kitinä vain paistaa läpi. Ja mistä sinä, jarre55, tiedät, mikä raakavoimataso ko. juniorilla on? Jos otit tietosi tästä Kyntösian kommentista , niin todella heikoilla kantimilla olet. Ja se on aivan sama, mitä selitätte, koska tuo tulos on kova 15-vuotiaalle juniorille, joka on sarjassaan maailman paras ja teki neljä (4) ME:tä.
Mitä olet mieltä, jarre55, onko tämäkin tulos huono ja paidan ansiota? Eli siis tämä, jonka Force postasi toiseen keskusteluun: . Kyllähän asia on niin, että tuokin tulos on vain paidan ansiota. Eli ihan turha jätkä. Vai? Ja niin taitaa olla tämäkin: . Eli pelkkiä jousipaitapellejä molemmat. Vai? Ihan turhia jätkiä.
Jos lajista poistettaisiin varusteet (asia, jota ei tule tapahtumaan), tulokset tippuisivat. Veisi kolme (3) vuotta ja tulostaso alkaisi jälleen nousta.
Tämäkin on hiukan kaksipiippuinen juttu. Tietysti nostajien omat ennätykset ovat asia erikseen, mutta vilkaisepa tekemäni vaatimaton tutkimus koskien voimanoston miesten ME-lukuja.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=24874
Koska minä Forcen lisäksi viljelen tuota lentävää lausetta ja itse en enää ole teini, niin kai tuo sitten menee Forcen piikkiin. Mutta jos nyt suuntaat kitinäsi minuun, niin pitää tuottaa sinulle pettymys: olen jo yli 19.
Katsokaapa neutraali ja jarre55: erona meillä lajin miehissä, eli voimanostajissa ja penkkipunnertajissa, teihin ex-nostajiin ja kehonrakentajiin on se, että me arvostamme “omiamme”.