Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Asiasta kolmanteen... Onko kukaan minun kanssa samaa mieltä tästä raw-liitosta että saisivat sallia polvisiteet kyykyssä? Olisi varmasti enemmän porukkaa kilpailemassa. Ei oo todellakaan terveellistä kyykkäillä paljailla polvilla +-350 kg:n painoja. Kaikille vaikka samanlaiset jotkut löysät 2m:n siteet niin ei menis liian "varustepelleilyksi". Ja sitten vielä kun järjestäisivät pelkkiä penkki kisoja niin riittäs osallistujia. Itse aion ainakin joskus mennä sinne kokeilemaan. Mutta en kolmiotteluun niin kauan kuin siellä pitää ilman polvisiteitä/lämmittimiä kyykätä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juniori sanoi:
Asiasta kolmanteen... Onko kukaan minun kanssa samaa mieltä tästä raw-liitosta että saisivat sallia polvisiteet kyykyssä? Olisi varmasti enemmän porukkaa kilpailemassa. Ei oo todellakaan terveellistä kyykkäillä paljailla polvilla +-350 kg:n painoja. Kaikille vaikka samanlaiset jotkut löysät 2m:n siteet niin ei menis liian "varustepelleilyksi". Ja sitten vielä kun järjestäisivät pelkkiä penkki kisoja niin riittäs osallistujia. Itse aion ainakin joskus mennä sinne kokeilemaan. Mutta en kolmiotteluun niin kauan kuin siellä pitää ilman polvisiteitä/lämmittimiä kyykätä.

Jep, todellakin polvisiteet käyttöön. Ne eivät tuo lisäkiloja nostoon niin paljon, että se olisi mitenkään överiä. Ja totta kai se on paljon turvallisempaa. Kannatan!

Salomaa sanoi:
Jep, todellakin polvisiteet käyttöön. Ne eivät tuo lisäkiloja nostoon niin paljon, että se olisi mitenkään överiä. Ja totta kai se on paljon turvallisempaa.
No ei todellakaan polvisiteitä! Tämä on mun mielestä periaatekysymys. Mitäs raw-nostoa se on, että kääritään rätit polviin ennen kyykkyä? Samantien voisi sallia löysät penkkipaidatkin sillä perusteella, että olkapäät säästyy loukkaantumisilta mutta hyöty ei kuitenkaan ole suuri.

Jos on niin heikot nivelet, että tarvii tukevaa kangasta siihen ympärille, niin sitten kannattaa mennä varusteliittoihin kilpailemaan. Jokainen nostaa RAW:na sellaisia rautoja joihin pystyy kykeneen. RAW-kisat ovat mun mielestä hienoja juuri siksi, että selittelyn tarvetta ei ole. Vahvin voittaa- aina!
:kippis1:

Pecman sanoi:
No ei todellakaan polvisiteitä! Tämä on mun mielestä periaatekysymys. Mitäs raw-nostoa se on, että kääritään rätit polviin ennen kyykkyä? Samantien voisi sallia löysät penkkipaidatkin sillä perusteella, että olkapäät säästyy loukkaantumisilta mutta hyöty ei kuitenkaan ole suuri.

Jos on niin heikot nivelet, että tarvii tukevaa kangasta siihen ympärille, niin sitten kannattaa mennä varusteliittoihin kilpailemaan. Jokainen nostaa RAW:na sellaisia rautoja joihin pystyy kykeneen. RAW-kisat ovat mun mielestä hienoja juuri siksi, että selittelyn tarvetta ei ole. Vahvin voittaa- aina!
:kippis1:
No eihän siinä mitään selittelyä tarviiskaan jos kaikilla olis jotkut samat löysät siteet jalassa. Ei niistä enää yli 300 raudoissa pahemmin hyötyäkään olis. Entäs sitten edes ne vulkaanipolvituet?

Juniori sanoi:
No eihän siinä mitään selittelyä tarviiskaan jos kaikilla olis jotkut samat löysät siteet jalassa. Ei niistä enää yli 300 raudoissa pahemmin hyötyäkään olis. Entäs sitten edes ne vulkaanipolvituet?

Niin mutta se ei silloin ole RAW nostamista vaan varusteilla nostamista. Kuka se pystyy tarkistamaan onko siteet löysät vai tiukat. Olkoon hyöty vaika kuinka pieni, niin ei siteitä kisoihin. Ei tärvellä hyviä kisoja millään sidepelleilyillä.

mtk77 sanoi:
Niin mutta se ei silloin ole RAW nostamista vaan varusteilla nostamista. Kuka se pystyy tarkistamaan onko siteet löysät vai tiukat. Olkoon hyöty vaika kuinka pieni, niin ei siteitä kisoihin. Ei tärvellä hyviä kisoja millään sidepelleilyillä.

Samaa mieltä. Lämmittimetkin kiellettiin just siksi, että niistäkin voi saada pientä hyötyä jos ovat oikein kireät. Silloin on kaikki varmasti samalla viivalla kun varusteina on pelkästään vyö+rannesiteet.

Pade sanoi:
pelkästään vyö+rannesiteet.
Taisi olla jo aiemmin juttua tuosta vyön käytöstä. Sehän lisää turvallisuutta siinä missä rannesiteetkin, mutta auttaa nostoa huomattavasti (ainakin omalla kohdallani). Mutta kuten kaikki muukin, taitaa tämä olla ihan periaatekysymys ja perusteltavissa kumpaankin suuntaan

Pade sanoi:
Samaa mieltä. Lämmittimetkin kiellettiin just siksi, että niistäkin voi saada pientä hyötyä jos ovat oikein kireät. Silloin on kaikki varmasti samalla viivalla kun varusteina on pelkästään vyö+rannesiteet.

Mitäs raw nostamista se tuollainen on? Jos ei selkä ja ranteet kestä ilman vyötä/rannesiteitä, niin "varustekisoihin" vaan nostamaan.
:hyper:

Raven sanoi:
Mitäs raw nostamista se tuollainen on? Jos ei selkä ja ranteet kestä ilman vyötä/rannesiteitä, niin "varustekisoihin" vaan nostamaan.
Samaa mieltä! :rock:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite kun kattelin noita viime ja sitä edellisen vuoden raw-kisoja, niin silmiin pisti et lähes kaikilla nostajilla oli lämppärit polvissa. Ihmettelen kyllä suuresti jos kaikkien nostajien polvet on niin huonossa kunnossa ettei ilman niitä pysty nostamaan ;)

En ole ikinä lämppäreillä nostanut ja en edes nostais raw-kisoissa vaikka olisikin sallitut.

Se tuli huomattua kyllä nyt kun noissa kisoissa kävi hieman jumppaamassa, että varusteet ehkäsevät aika tehokkaasti loukkaantumisia. Muutaman ipf-kisan käyneenä oon säästynyt loukkaantumisilta kokonaan, mutta raw-kisoissa ei tarvinnut kuin nostaa vika kyykyn lämmittely ja reidenlähentäjä venähti aika nätisti. Luulin lämmitelleeni ihan hyvin, mutta en sitten näköjään. Ens kerralla hyppynaru mukaan :)

Raven sanoi:

Vyö ja rannesiteet menee pikkuisen eri kategoriaan kuin paidat, trikoot ja polvisiteet. Nykyisillä raw-säännöillä saadaan kyllä vahvin selville, ei sitä kuka ottaa eniten hyötyä vyöstä tai rannesiteistä.

Pade sanoi:
Vyö ja rannesiteet menee pikkuisen eri kategoriaan kuin paidat, trikoot ja polvisiteet. Nykyisillä raw-säännöillä saadaan kyllä vahvin selville, ei sitä kuka ottaa eniten hyötyä vyöstä tai rannesiteistä.

Ei välttämättä mene. Itse saan rannesiteistä enemmän hyötyä kuin polvisiteistä ja penkkipaidasta. Mulla hyöty rannesiteistä jopa 40-50kg. Ranteet ei vaan tykkää ilman siteitä nostamisesta. Ja eikös täälläkin ollut joku nostaja, joka sai vedossa n.50kg apuja vyöstä, kun muuten oli myös jotain ongelmia.
Omalla kohdalla kun joskus vielä kyykkäilin tosissani oli hyöty ILMAN vyötä n.200kg. Eli vyöllä olisi tuon verran pudonnut. :)
Eli näissäkin tapauksissa (ja tiedän todella monia muitakin samanlaisia tapauksia) on kyse siis hyödyn ottamisesta ja absoluuttisesti kalsareilla nostava vahvin jää ratkaisematta.

Raven sanoi:
Ei välttämättä mene. Itse saan rannesiteistä enemmän hyötyä kuin polvisiteistä ja penkkipaidasta. Mulla hyöty rannesiteistä jopa 40-50kg. Ranteet ei vaan tykkää ilman siteitä nostamisesta. Ja eikös täälläkin ollut joku nostaja, joka sai vedossa n.50kg apuja vyöstä, kun muuten oli myös jotain ongelmia.
Omalla kohdalla kun joskus vielä kyykkäilin tosissani oli hyöty ILMAN vyötä n.200kg. Eli vyöllä olisi tuon verran pudonnut. :)
Eli näissäkin tapauksissa (ja tiedän todella monia muitakin samanlaisia tapauksia) on kyse siis hyödyn ottamisesta ja absoluuttisesti kalsareilla nostava vahvin jää ratkaisematta.

Voi olla, että noin on, mutta jos tuon takia pitäisi sallia siteet on se joka tapauksessa väärä suunta. Oikea olisi se, että kielletään vyö ja rannesiteet, koska niistä saa hyötyä.

Mutta taisit tarkoitta sitä, että nykysäänöillä ei vättämättä saa selville vahvinta, ei sitä, että siteet pitäisi sallia.

Raven sanoi:

Pitäiskö Raven sun mielestä kieltää magnesiumin käyttö koska se tuo lisää kiloja? Entäs kengät?
Jos joku saa 50 kg hyötyä rannesiteistä niin silloin on ranteissa vikaa. Rannesiteet ei helpota tai kevennä nostoa vaan ainoastaan tukee ja niillä ei pysty kikkailemaan samalla tavalla kuin esim. paidalla. Sama homma vyön kanssa.

Ihan turhaan saivartelet että "mitäs raw-nostamista se tuollainen on", raw-nostaminen nykyisessä muodossaan on ainut järkevä suunta nykyiselle varustevoimanostolle. Uikkarit jalassa nostaminen ei ole kenenkään etu, ei nostajien, ei liiton eikä lajia seuraavan yleisön.

Pade sanoi:
raw-nostaminen nykyisessä muodossaan on ainut järkevä suunta nykyiselle varustevoimanostolle.

Olen samaa mieltä.

Voi olla, että vyöstä ja rannesiteistä joku saa enemmän hyötyä kuin toinen. Mutta mitä tuolle voi tehdä? Jos nuot kielletään, niin voi ola että jo valmiiksi pieni osallistujamäärä kuihtuu. Sellainen näppituntuma on, että moni varustenostaja olisi valmis jättämään paidan ja trikoot pois. Mutta edes sellainen tavallinen nostaja mikä ei normaalistikkaan käytä muuta kuin rannesiteitä ja vyötä on varmastikkin hyvin vastahakoinen jättämään nuot kaksi pois. Tämä oli minun subjektiivinen arvio asiasta.

Tämä nykyinen formaatti on kuitenkin lähellä täydellistä ja antaa mielestäni hyvän vaihtoehdon noihin missä käytetään enemmän varusteita.

Raven sanoi:
Kuningas on puhunut ja hänen sanansa on laki. :worship: :rolleyes:

Sulla on ihme antipatiat raw-nostamista vastaan. Toki asioista saa olla eri mieltä, mutta asiallinen keskustelu perusteluineen olisi aina suotavaa.

Raven sanoi:
Eipä magnesium itsellä ainakaan tuo lisää kiloja.

Vetoon tuonee? Samapa se on, ei sitä mitään järkeä olisi kieltää, niin kuin ei kenkiäkään, tiedät sen kyllä varmasti taas itsekin.

Mtk77 kiteyttikin asian ihan hyvin. Osallistujia tarvitaan lisää raw-kisoihin, jotta ne saataisiin näkyvämpään ja arvostetumpaan asemaan. Voisi kuvitella, että mikäli voimanostoseurat lähtisivät tosissaan raw-nostamiseen mukaan, kilpailijoita tulisi enemmän kun ei tarvitsisi keskittyä varusteisiin ( hankkimiseen, pukemiseen, käyttöön jne..) vaan sen sijaan itse nostoihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom