Varustesodat yms.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jarre55 sanoi:
Älä tee kokeita millään voimanostotrikoilla. Mutta voit sen sijaan

-kokeilla POLVISITEITÄ josko saisit niistä apua ETUKYYKKYYSI

-miettiä, minkälainen,varsinkin keskivartaloa tukeva trikoo olisi painonnostossa sopiva.

Varmasti kaytettaisiin mm. polvisiteita painonnostossa jos ne olisivat sallittuja. Osa ainakin kayttaisi silla eivät kaikki nostajat tee tyonnon kyykkya pohjista. Esim. se raskaan Iranilainen ME-mies( Hossein jotain ) vetaa raudat melkein puolikyykkyyn. On se nyt kumma jos polvisiteet ei silloin auttaisi.

Ihan itse voi kayda koittaan paljonko enemman pystyy vetamaan rinnalle jos laittaa polvisiteet, siis olettaen etta osaa vetaa rinnalle kyykyn kautta.

Ja olen aika varma myos siita etta keskivartaloa tukevista vermeista olisi lajissa myos hyotya kunhan niiden suunnitteluun vain paneuduttaisiin samoin kuin voimanostovarusteiden kohdalla. Mutta onneksi p-nostossa ei ole tahan lahdetty.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
neutraali sanoi:
Siihen tulokseen tulin kun täällä ei nyt näytetä sitä tajuavan että jos pakkislaiset(muutamat) ei nyt,tässä ja heti keksi painonostoon varusteita niin silloinhan niitä ei voi kukaan muukaan keksiä :david: . Ja taas tulee vasta väitteitä tästäkin asiasta :D .

Joku ihka oikea kilpapainonnostaja vois nyt kommentoida tahan, etta voisiko polvisiteista olla tyonnossa ja tempauksessa hyotya. Minusta hyoty olisi ilmeinen ainakin niilla nostajilla jotka ei kyyki ihan pohjiin asti.

Lisaksi tulee mieleen jokin keskivartalotuki.

So?

Vittu ei mitään ihme siteitä, trikoita eikä penkkipaitoja!!Siinä näkis kuka on kuka!!!Ne paikat menee hajalle jos on mennäkseen..!

Kauhanen sanoi:
Vittu ei mitään ihme siteitä, trikoita eikä penkkipaitoja!!Siinä näkis kuka on kuka!!!Ne paikat menee hajalle jos on mennäkseen..!

Joo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Näin on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. :zzzz:

fullpower sanoi:
Näkeehän ne varusteet päälläkin.:)

Mutta ilman varusteita voimanostokin olisi jalompaa ja aidompaa voimailua niinkuin painonnosto. Nykyinen varustepelleily menee aivan liian pitkälle. Sen huomaa jo "varustesodat"-keskustelun suosiosta.

Niin on suosittu, koska kaikki eivät tajua sitä, että säännöissä sanotaan, mikä on sallittua ja mikä ei.

Painonnosto ei ole voimalaji, vaan tekniikkalaji. Bodaus ei ole voimalaji, vaan arvostelulaji. Voimanosto on voimalaji.

TheGreatOne sanoi:
Niin on suosittu, koska kaikki eivät tajua sitä, että säännöissä sanotaan, mikä on sallittua ja mikä ei.

Painonnosto ei ole voimalaji, vaan tekniikkalaji. Bodaus ei ole voimalaji, vaan arvostelulaji. Voimanosto on voimalaji.

Varusteista keskuseteleminen kuuluu olennaisena osana nykypäivän voimanostoon.

Painonnosto tekniikkalaji, ha ha. Painonnosto on voimailulaji siinä missä voimanosto. Siinä tarvitaan maksimivoiman lisäksi vain muita ominaisuuksia enemmän kuin voimanostossa. Kuten tekniikkaa, nopeusvoimaa, kimmoisuutta...

Sitä paitsi, voimanosto on enemmän ja enemmän tekniikkalaji mitä enemmän varusteet kehittyvät. Nykyään on jo todella paljon merkitystä sillä kuinka varusteita osaa hyödyntää. Se ei juurikaan palvele voimanoston perusideaa.

Varusteväittely on yhtä tarpeellista voimanostajille kuin polkupyöräily kaloille.

Millä tavalla tekniikka, nopeusvoima ja kimmoisuus liittyy maksimivoimaan? "Kyllä sulla on sitten teknisesti upea kyykky ja tulee nopeasti ylös. Ongelmana on vain se, että toi naapurin kaveri kyykkää sua enemmän. 200 kg enemmän. Mutta on sulla silti teknisesti upea kyykky!" Yeah right, get real.

Voimanosto on tekniikkalaji ilman ja varusteiden kanssa. Jos osaa käyttää varusteita, niin miten se ei palvele voimanoston perimmäistä ideaa? Paras voittaa kisoissa silti, aina ja iänkaikkisesti. Piste.

TheGreatOne sanoi:
Varusteväittely on yhtä tarpeellista voimanostajille kuin polkupyöräily kaloille.

Millä tavalla tekniikka, nopeusvoima ja kimmoisuus liittyy maksimivoimaan? "Kyllä sulla on sitten teknisesti upea kyykky ja tulee nopeasti ylös. Ongelmana on vain se, että toi naapurin kaveri kyykkää sua enemmän. 200 kg enemmän. Mutta on sulla silti teknisesti upea kyykky!" Yeah right, get real.

Voimanosto on tekniikkalaji ilman ja varusteiden kanssa. Jos osaa käyttää varusteita, niin miten se ei palvele voimanoston perimmäistä ideaa? Paras voittaa kisoissa silti, aina ja iänkaikkisesti. Piste.

Herra ei taida hallita oikein tuota lukutaitoa. Etkä ole näköjään perillä voimailustakaan.
Minä sanoin, että painonnostossa tarvitaan enemmän kyseisiä ominaisuuksia (mm. tekniikka, nopeusvoima, kimmoisuus) kuin voimanostossa. Siitä huolimatta painonnostossa tarvitaan lähes samalla lailla maksimivoimaa kuin voimanostossakin.

Itse sanoit aikaisemmin, että voimanosto on voimalaji ja nyt sanot, että paras voittaa. Mun mielestä voimanosto alkuperäinen tarkoitus on se, että vahvin (eniten maksimivoimaa) voittaa.

Nykyinen varustelutaso on sitä luokkaa, että voittaja ei ole välttämättä sarjansa vahvin vaan parhaiten varusteita hyödyntävä nostaja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:offtopic: kyllä painonnosto taitaa kuitenkin olla hieman enemmän tekniikkalaji.. kuka tahansa osaa penkata, kyykätä tai vetää mut koitappa tempausta, ei tuu ainakaa itellä yhtään mitää :)

brutal squatter sanoi:
Itse sanoit aikaisemmin, että voimanosto on voimalaji ja nyt sanot, että paras voittaa. Mun mielestä voimanosto alkuperäinen tarkoitus on se, että vahvin (eniten maksimivoimaa) voittaa.

Nykyinen varustelutaso on sitä luokkaa, että voittaja ei ole välttämättä sarjansa vahvin vaan parhaiten varusteita hyödyntävä nostaja.

Mitäs sillä sitten on väliä, sitten pitää vaan mennä vahvin mies kilpailuihin katsomaan jos haluaa nähdä kuka on vahvin. Kun itse menen katsomaan voimanostoa, haluan nähdä sen ketä nostaa eniten. Mulle on yks ja se sama onko se kaveri vahvin. Varsinkin kun jos oikeasti haluaa tietää kuka on vahvin, niin tuskinpa silloin tarkastellaan pelkästään kyykkyä, penkkiä ja vetoa.

Esim. aikoinaan kun Virtasen Jarmo voitti kisoja, ei se ollut välttämättä se vahvin vaan sillä oli paras tekniikka. Itse herra sanoikin että Vierikon Markku on vahvempi maastavetäjä kuin itse, vaikka nostikin enemmän.

brutal squatter sanoi:
Herra ei taida hallita oikein tuota lukutaitoa. Etkä ole näköjään perillä voimailustakaan.
Minä sanoin, että painonnostossa tarvitaan enemmän kyseisiä ominaisuuksia (mm. tekniikka, nopeusvoima, kimmoisuus) kuin voimanostossa. Siitä huolimatta painonnostossa tarvitaan lähes samalla lailla maksimivoimaa kuin voimanostossakin.

Kyllä painonnostossa voimaa tarvitaan, eihän ne painot muuten nouse maasta ylös. Mutta mun mielipide on, että tekniikka näyttelee paljon paljon suurempaa osaa.
Mitä itse olen nähnyt epäonnistuneita nostoja, niin tekniikka on ollut se suurin ongelma. Voimaa varmasti olisi isompiin painoihin, mutta tekniikka pettää.

Se on tasan tarkkaan sarjansa vahvin, ketä nostaa eniten. Vai miten hemmetissä muka heikompi voi tehdä suuremman tuloksen kuin vahvempi/parempi nostaja.
Turha vertailla mitään raw-tuloksia. Varusteilla nostetaan ja se ketä voittaa, on sen sarjan vahvin. Näin yksinkertaista.

Silloin, kun painonnoston perustekniikka on hallussa täytyy isoja rautoja nostettaessa olla myös maksimivoimaa -> sekä tempauksen että työnnön veto ja kyykystä ylös nousu vaatii.

Tarkoitan tietenkin voimanoston kohdalla sitä, että varusteiden kehittyminen on LISÄNNYT tekniikan merkitystä, koska nykyään nostetaan isompia painoja voimiin nähden kuin aikaisemmin.

Yksinkertaisesti mun mielestä on hienompaa ku joku nostaa ilman apuvermeitä isoja painoja. Silloin ei tarvi spekuloida varusteiden tuomasta hyödystä, niinkuin nykyään usein tehdään.

Voimanostossa on aina ollut merkitystä tekniikalla, oli varusteita tai ei. Huonolla formilla ei saa nostoa onnistumaan, vaikka voimaa olisi kuinka paljon tahansa. Varusteiden kanssa nostetaan niiden vaatimalla tavalla, kuten myös ilman varusteita. Eikä varusteiden tuomaa hyötyä tarvi spekuloida. Ne auttaa ja sillä selvä.On ihan :anssi:, että kisaa ei voita vahvin. Se, jonka totaali on kisan jälkeen suurin, voittaa eli paras. Aka vahvin. Voimanostossa paras ja vahvin ovat synonyymejä. Simple as that.

Varusteilla ei nosteta yhtään sen enempää kuin voimaa riittää. Kyykky jää pohjaan, tanko rintaan tai tanko lattiaan yhdestä syystä: VOIMAN PUUTE!

Ja sitä paitsi voimalaji on eri asia kuin voimailulaji. Voimailulajeja on useita, voimalajeja vain yksi. Get it?

Zone-sarja -42%
TheGreatOne sanoi:
Millä tavalla tekniikka, nopeusvoima ja kimmoisuus liittyy maksimivoimaan? ,
En tiedä, mutta painonnostajilla taitaa olla noita kaikkia enemmän kuin voimanostajilla. Sattumaako?
:kippis1:

brutal squatter sanoi:
Painonnosto tekniikkalaji, ha ha. Painonnosto on voimailulaji siinä missä voimanosto. Siinä tarvitaan maksimivoiman lisäksi vain muita ominaisuuksia enemmän kuin voimanostossa. Kuten tekniikkaa, nopeusvoimaa, kimmoisuutta...

.

Maksimivoiman??? Sen minäkin myönnän että äärimmäisen kova voimailu laji painonosto on ja vaatii äärimmäistä lahjakkuutta verrattuna vaikkapa voimanostoon ,mutta maksimivoima on kaukana kokolajista jos ei lasketa niitä harvoja joilla on vaikeuksia päästä työnnöstä kyykystä ylös. Silloin voidaan joissakin tapauksessa mitata lihaksen maksimivoimaa etu kyykyssä ,mutta muuten ei kyllä liikuta lihaksen maksimivoiman tuoton äärirajoilla missään vaiheesa.

Tekniikka = voimaa voimanostossakin nostettiinpa varusteilla tahi ilman.

Raven sanoi:
Kyllä painonnostossa voimaa tarvitaan, eihän ne painot muuten nouse maasta ylös. Mutta mun mielipide on, että tekniikka näyttelee paljon paljon suurempaa osaa.
Mitä itse olen nähnyt epäonnistuneita nostoja, niin tekniikka on ollut se suurin ongelma. Voimaa varmasti olisi isompiin painoihin, mutta tekniikka pettää.

Se on tasan tarkkaan sarjansa vahvin, ketä nostaa eniten. Vai miten hemmetissä muka heikompi voi tehdä suuremman tuloksen kuin vahvempi/parempi nostaja.
Turha vertailla mitään raw-tuloksia. Varusteilla nostetaan ja se ketä voittaa, on sen sarjan vahvin. Näin yksinkertaista.

Jossain joku... kirjoitti että nykyvoimanostossa (varusteilla) tulos on 50% tekniikkaa ja 50% voimaa. Ilman varusteita tulos on 70% voimaa ja 30 % tekniikkaa.

Painonnostossa tulos on saman kirjoittajan mukaan 70% tekniikkaa ja 30% voimaa. Varovaisesti voisin olla samaa mieltä.

Mut räjähtävää voimaa kyllä painonnostajilta löytyy! Jos katotte vaikkapa työntönostoa, ei siinä kauaa kestä kun vaikkapa 220 kiloa on noussut lattiasta rinnalle. Voi vain aavistella paljonko veto olisi jos siihen tosissaan keskittyisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom