Kohta KRP ja Matti Ahde oven takana?
Joo eiköhän noita kovia ole kaikkien taskussa.
Jotkut vaan näemmä "hajoaa" enemmän siel intissä. Vaikka kuinka paljon vituttaisi niin en ainakaan omaa henkeä riistäisi, jonkun muun ehkä :thumbs:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kohta KRP ja Matti Ahde oven takana?
Oisko sit mahdollista, että ase olisi lauennut vahingossa puhdistettaessa sitä?
[Max];1465713 sanoi:kai puhdistaessa on lukko irti, eikä todellakaa oo lipas kii.
Itse henkilökohtaisesti olen paljon enemmän huolissani siviililuvilla olevista ampuma-aseiden käytöstä ja saatavuudesta kuin armeijan aseista. . Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt ja vielä useammin kuullut että metsällä kuljetaan tuhannen päissään ladattu ase kainalossa, niin hieman kyllä pistää joskus miettimään pitäisikö itsekin kantaa itsepuolustukseksi kättä pidempää mukana metsälenkillä pahimpaan metsästysaikaan.
Vähän myöhään vastaus: tää kaveri meni siis kertomaan näistä aatoksistaan komppanianpäällikölle. Kaverin ÄO oli sitä luokkaa että silmistä kajasti takaraivo läpi ja aivan mahdotonta oli kyllä sanoa oliko tää yritys hankkia vapautus vai normisekoilua. Kerroin kyllä tuolle komppanianpäällikölle oman mielipiteeni siitä pitäiskö tälle tapaukselle antaa ladattua sarjatuliasetta, mutta intissä ei tehdä päätöksiä komitealla.Mahtoi olla tupakaverilla pelko perseessä, jos tiesi tyypin aikomuksista.
Komppanianpäällikköä en pitäisi vastuuntuntoisena ihmisenä. Kaikella kunnioituksella Dopeyn ja puukon varjostustehtävää kohtaan.
Väännetäänpäs sitten rautalangasta kun joka lähtöön näitä viisastelijoita kerran löytyy...En tiedä että onko minulla luetun ymmärtämisessä vikaa vai muuten en ymmärrä tuota säettä kokonaisuudessa, korjaa jos olen väärässä:
Eli olet ensin huolissasi siitä että Suomessa saa aseita liian helposti?
Sitten olet huolissasi siitä että metsästäjät ampuvat toisiaan ja omasta turvalisuudestasi kun metsästäjät kulkevat aseineen kotitienoillasi?
Ja sitten olet kuitenkin harkinnut asetta siksi että luulet tulevasi ammutuksi ja haluat siitä suojaa?
Ja uskot saavasi aseen tuolla perusteella että metsästäjät pelottavat sinua? Ajattelitko sitten ampua kaikki metsästäjät etukäteen. Sillä jos nyt niin todella huono tuuri kävisi että joku vaikka hirvestäjä ampuisi sinut hirvenä niin miten pirussa sitten enää se kättä pidempi auttaa?
Muuten väittäisin että rattijuoppoja on joka hetki liikenteessä enempi kuin humalaisia metsästäjiä.
Sitten perään omia ajatuksia: eli tällä ratkaistaan nuo aseiden luomat turvallisuus ongelmat että jokaisella joka pelkää/aristaa aseita ja jopa saa niistä turhia fobioita niin heille myös ase käteen. Mikäs sen varmempaa kuin ihmiselle jolla ei ymmärrystä ja taitoa käsitellä asetta niin sille ase vaan kouraan ja sitten ollaan kaikki turavassa
Mites sitten puukot,kirveet,paistinpannut,halot jne joilla joka vuosi tapetaan ihmisiä? Pitäisikö niillekin hankkia joku hallussapito lupa ja kenties ennen lupaa hakijalle suorittaa joku mielenterveys tutkinto?
Sitten tähän threadin aiheeseen: Kaksi kertaa jouduttiin spollina menemään tilanteeseen jossa varusmies yritti tappaa itsensä. Eli en pidä yhtään ihmeenä että tuokin olisi oma päätös. Se vaan on joillekin varsin kova paikka olla kotoa poissa kaikkien aseiden ja muiden vieraiden asioiden keskellä.
Ja tosiaan varusmiehille pitäisi tehdä enemmän psykologista testausta ja heidän taustansa pitäisi tutkia ja vapautuksia pitäisi myöntää herkemmillä perusteilla. Tällaiset tapaukset on IHAN turhia. Jos varusmiesten mielenterveydestä välitettäisiin todella, niin itsemurhatilastoissa komeilisi pyöreä NOLLA joka vuosi.
Nolompaa se minusta sille pakoilijalle on.Hommataan korkeakoulutus ja äänestetään jaloilla, kun tulee kutsu inttiin. Eivät huhuile takaisin, kun on niin nolo juttu pyytää intin takia tyyppiä maahan vangittavaksi. :D
Tuskinpa sitä pyöreää nollaa saataisiin aikaiseksi joka vuodelle vaikka mikä olisi. Olisihan se tietty hienoa jos jokin laitos maailmassa pystyisi estämään itsemurhat. En kuitenkaan jaksa uskoa että tällaista laitosta tulee koskaan missään olemaan.Ja tosiaan varusmiehille pitäisi tehdä enemmän psykologista testausta ja heidän taustansa pitäisi tutkia ja vapautuksia pitäisi myöntää herkemmillä perusteilla. Tällaiset tapaukset on IHAN turhia. Jos varusmiesten mielenterveydestä välitettäisiin todella, niin itsemurhatilastoissa komeilisi pyöreä NOLLA joka vuosi.
Ja tosiaan varusmiehille pitäisi tehdä enemmän psykologista testausta ja heidän taustansa pitäisi tutkia ja vapautuksia pitäisi myöntää herkemmillä perusteilla. Tällaiset tapaukset on IHAN turhia. Jos varusmiesten mielenterveydestä välitettäisiin todella, niin itsemurhatilastoissa komeilisi pyöreä NOLLA joka vuosi.
Ei se mun mielestä ole noloa olla käymättä armeijaa. Miksi se pitäisi jokaisen käydä? Niin vanhanaikaista pellesirkusta. Asioista saa toki olla erimieltä.
Annetaanko missään laitoksessa pakolla asetta käteen? Ehkä armeijassa, mutta entäs peruskoulussa? Uhataanko siellä vankilalla.
Voipi sen intin muuten suorittaa 11kk aseettomana palveluksenakin...
13 kuukauden.