Vartijoilta asiallista käytöstä? (videonpätkä)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Equ
  • Aloitettu Aloitettu
Toises videos vähän turhankin asiallinen järjestysmies. Vaaransi kyllä oman turvallisuuden päästämällä kaverin fyysisesti noin lähelle tai sit jamppa on niin itsevarma ja nopee et ois sipassu tarvittaes jalat alta jos lökäpöksyltä olis isku lähteny ;) Toisaalta tilanteessa järkkäri oli yksin ja asiakkaita oli käsittäkseni enemmän eli fiksuu toimintaa ehkäpä hoitaa tilanne näin vaik itsetunnolle saattaakin ottaa.

Samoja ajatuksia, kaveri oli kyllä niin kylmän rauhallinen että varmasti löytyi luottoa omiin kykyihin. Ja oli myös tajunnut että painia ei kannata jossei aivan pakko ole.

Tuossa ei ole syytä kuin itsetunnon kohoamiseen :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kukkahatut kyllä esittää vartijoille aika uskomattomia vaatimuksia. Paskaa pitäisi ottaa niskaan loputtomiin,
ja ikinä siitä ei sais hikeentyä.
Ihan sama mitä "asiakas" tekee.

Eihän semmoista ihmistä olekaan jolla ei pala hermo tuollaisessa hommassa.
"No miks pitää mennä tuollaiseen hommaan jos ei hermo kestä?"
Jos vartijoina ois vain ihmisiä joilla ei hermo mene ikinä....ei Suomessa olisi ensimmäistäkään vartijaa.

Se "gangsteri" oli kyllä ihan uskomaton luuseri, luovuttaisin nickini sille, jos voisin.
Helevetti, jos ei ois ollu kännissä, ja 8 kaveria mukana,
niin ois takuulla hiippaillut tosi rauhallisesti pois paikalta.

Minusta se olisi hieno elämän oppitunti, että kun on pakottava tarve päteä kavereille sillä miten kova jätkä on, niin saakin kunnolla turpaan, ja huomaa että kas, no en minä ehkä niin kova jätkä olekaan, ja voi alkaa rakentamaan ympäröivää todellisuutta eri perspektiivistä.

Suurin osahan meistä nuorina tyhmäilee, mutta aina välillä siitä joutuu maksamaankin. Elämä on.

Ei ehkä pitäisi kommentoida näitä kännykameran tuotoksia, näistä ei välttämättä näe lähellekkään koko totuutta... Pari raudotusta tehneenä toteaisin kuitenkin, että ei sitä voimaa tarvitse enää nipussa olevaa kohtaan käyttää. Rumasti tehty vaksilta, oli kohteena spurgu häirikkö tai ei...

ei toi potkiminen näyttänyt pahalta, se vähän ihmetytti kun NÄYTTI että se olis lyönyt sitä puskista päähän.

toi jälkimmäinen video jostain myyrmannista, niin tollasia apinoita sais hakata mailmanloppuun asti. iso jätkä homojenginsä kanssa uhittelemassa.

Niinpä, miksi kukaan täysjärkinen menisi sitten huutelemaan näille vartijoille? Sitä saa mitä tilaa. Kiva varmaan toimia jokaisen känni-idiootin sylkykuppina tuolla.

Jos ei osaa pitää suutaan kiinni niin ei tarvitse tulla valittamaan jos tulee otsikkoon.

No sitten voi vain miettiä onko sopiva ihminen siihen hommaan jos järki lähtee kun jotkut kurahousut huutelee. Jos on vartia/poke/poliisi niin vaikka kuinka joku säälittävä juoppo vittuilisi niin se ei anna oikeutta vetää kaveria kuuppaan. En edes ymmärrä miten voi joistain känniläisen vittuilluista mennä hermot kun kerran itse on siinä selvinpäin ja pitäisi vielä olla velvoitteet asemansa puolesta. Jos ei hermot kestä, se ei ole sitten sun hommas.

Toki jos ne päälle käyvät niin sitten pitää pistää solmuun, mutta ei sen jälkeen raudoissa olevaa potkia.

Potkut kylkeen voivat aiheuttaa pysyviä vaurioita maksaan ja munuaisille, sisäistä verenvuotoa yms.

No mitäpä luulet, kuinka todennäköistä on se, että tuossa videossa olevat potkut aiheuttavat pysyviä vammoja? Itse näkisin noiden ainoana mahdollisena vaikutuksena sen, että lähtee pölyt kengän päältä.

Kyllä noita apinoita pitää välillä jonkun vähän opettaa, turpaan vaan ni kyl valitus loppuu!

No veikkaapas tähän väliin syitä, miksi Kontulassa on joskus vartijoille käynyt niinkuin on. Rauhaton paikka kyllä, mutta jo männävuosina on ostarilla saanut pari vartijaa kuokkaan ihan omien ylilyöntiensä takia.

Se on vissiin suht hankala paikka tehdä noita hommia vihattuna.

Tossa oli asiallisesti hoidettu tilanne. Vartija ei provosoitunut vaikka vähän provosoitiin. Olis tuon gangstan meikäläisen oikeustajun mukaan saanut pistää maihinkin, mutta olisiko kannattanut kun on yksin paikalla ja ainakin viisi jamppaa vastassa?

Juu kiva ku ei tehny mitään.. apinalauma lähti naureskellen jatkamaan matkaansa ja mulkkuilemaan seuraavalle vastaantulijalle, kun niitä ei voida poistaa tiloista, kun eivät varsinaisesti tehneet ilmeisesti mitään...

Vartioille ja poliisille lisää voimankäyttöön oikeuttavia oikeuksia... Eihän nuo narkit yms. noudata nekään mitään muuta ku omaa lakiaan.

no eipä näyttänyt asiakasta pahemmin sattuneen, itse nousi ylöskin. Ja totta on että lähtötilannetta ei oltu kuvattu.. On ihan oikein että Kontulan ostarilla on FPS joilla on laajemmat järjestysmiehen valtuudet, tuolla ostarilla tilanteita tulee, varsinkin viikonloppuisin on aika hullu meno päällä. En kyllä ole em.paikassa nähnyt että vartijat olisivat ylittäneet valtuutensa.Noi jotkut känniääliöt ei opi edes kaasusta...

Mulla ei ovella mennyt ikinä niin pahasti hermot että olisi ihmistä pitänyt hakata kunnolla. Mutta ymmärrän, että jokaisella meillä on rajansa. Ei sitä välttämättä ymmärrä ennenkuin kuuntelee kun joku huutaa räkä lentäen sun naamalle "mä tapan sut ja nussin sun muijaa perseeseen homo". Se on toki helppo 19 vuotiaan klopin sanoa, että ei pidä mennä duuniin missä ei kestä hermot kun itse on vielä koulussa eikä ole töitä edes nähnyt.

Mulla ei ovella mennyt ikinä niin pahasti hermot että olisi ihmistä pitänyt hakata kunnolla. Mutta ymmärrän, että jokaisella meillä on rajansa. Ei sitä välttämättä ymmärrä ennenkuin kuuntelee kun joku huutaa räkä lentäen sun naamalle "mä tapan sut ja nussin sun muijaa perseeseen homo". Se on toki helppo 19 vuotiaan klopin sanoa, että ei pidä mennä duuniin missä ei kestä hermot kun itse on vielä koulussa eikä ole töitä edes nähnyt.
En mä ole missään vaiheessa sanonut, etten mitenkään ymmärtäisi vartijoita, mutta mitenkään hyväksyttävää toimintaa tuo ei ole. Ja ilman vartijakokemustakin voin kyllä sanoa, että turha lyöminen ja potkiminen menee jo yli varsinkin jos pelkästä huutelusta on kyse. Tilanteen voisi hoitaa monella eri tavalla. Tuollainen hakkaus tuskin vähentää noita häiriköitä yhtään asiallista käyttäytymistä enemmän.

Eikä sun nyt henkilökohtaisuuksiin tarvi mennä, vaikka ah niin kloppi olenkin :)

En epäile etteikö vartijan hommat olisi stressaavia. Mutta silloin täytyisi nousta tehtäviensä tasolle, ja jos se ei onnistu, niin on väärällä alalla. Eipä tuo nyt kovinkaan vakavalta pahoinpitelyltä vaikuttanut, enemmänkin turhautuneen ihmisen lapsellinen purkaus. Aika noloahan tuollainen on...

En kyllä ymmärrä miten joku voi huutelusta menettää hermonsa varsinkin jos on vielä ammatissa jossa huutelua tulee. Huonoa toimintaa tossa videolla.

no eipä näyttänyt asiakasta pahemmin sattuneen, itse nousi ylöskin. Ja totta on että lähtötilannetta ei oltu kuvattu.. On ihan oikein että Kontulan ostarilla on FPS joilla on laajemmat järjestysmiehen valtuudet, tuolla ostarilla tilanteita tulee, varsinkin viikonloppuisin on aika hullu meno päällä. En kyllä ole em.paikassa nähnyt että vartijat olisivat ylittäneet valtuutensa.Noi jotkut känniääliöt ei opi edes kaasusta...

Eiköhän niillä kaikilla vartijoilla/järjestyksenvalvojilla ole ihan samat firmasta riippumattomat valtuudet, jotka perustuu lakiin järjestyksenvalvojista, lakiin yksityisistä turvallisuuspalveluista ja järjestyslakiin. :rolleyes:

Mielestäni videossa ei ollut mitään vikaa, eihän tuo ollut edes kunnon muilutus mikä olisi joskus kohdallaankin. Kivahan se olisi jos ketään ei sattuisi ja niin edelleen ja niin edelleen. Keräsivät kuitenkin häirikön pois riehumasta; homma hoidettu ja sillä hyvä, yksi häirikkö vähemmän.

En epäile etteikö vartijan hommat olisi stressaavia. Mutta silloin täytyisi nousta tehtäviensä tasolle, ja jos se ei onnistu, niin on väärällä alalla. Eipä tuo nyt kovinkaan vakavalta pahoinpitelyltä vaikuttanut, enemmänkin turhautuneen ihmisen lapsellinen purkaus. Aika noloahan tuollainen on...

Meitä on moneksi, mut jokainen voi kokeilla/ miettiä miltä tuntuu olla duunissa jossa joutuu joka ikinen hetki oleen tietyn fyysisen uhkan kohteena. Joka duunipäivä voi tulla se moran kans heiluva narkkari vetää keuhkot läjään ja se on siinä. Vaik olis kuinka luonteeltaan jäämies niin tietty stressi tollasis töis on koko ajan päällä vaik sitä ei itse huomaakaan. Aina pitää olla silmä tarkkana ja pystyä ennakoimaan tilanteita, se kuuluu työnkuvaan mm. poliiseilla, vartijoilla, järjestysmiehillä jne. Aina joukkoon mahtuu niitä kavereita jotka haluu vetää lättyyn jokaista suun soittajaa, mut kyl monesti taustalla on jokin perusteltu syy voiman käytölle mikä näyttää liioitetulta siviilin silmään...ja ihmisiähän myös poliisit, vartiat jne ovat, heilläkin uhkaavassa tilanteessa aivan varmasti "lisämunuainen sykkii" siihen tahtiin, että muutama ylilyönti oman "hengen" säilymiseksi on joskus ymmärretävää...

ja esimerkiks vartijoilla on oikeus siinäkin vaiheessa jo laittaa raudat jos niille sanotaan että mä tapan sut, on nimittä tapon uhkaus....

Ei tuo minusta näyttänyt pahoinpitelyltä. Varmasti oli olmi ansainnut kohtelun.
Mutta kyllä pitäisi toista ammattia harkita jos ei hermot pidä "palveluammatissa".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom