Vartijan hallintaotteet...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Late86
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
fish sanoi:
Mallia voi ottaa myös sensei Niinikedon suorituksesta, menee tosin vähän vauhdikkaasti.
Reaktioaika tuohon lyöntiin oli vähän heikko vaikka tiesi mitä oli tulossa. Jos joku oikeasti yllättäen tempaisee tolleen ja samalla kiskaisee toisen käden irti niin voi kyllä unohtaa hienot alasviennit ja hallintaotteet. McDojo touhua.

Minäpä olenkin puhunut koko ajan siitä maahanviennin osuudesta.

Ja eihän tuo ole edes lyönti, vaan kädennosto ;)

Itse olen juuri yksi noista pariin otteeseen mainituista "pienistä naisvartijoista".. Ja huomannut tilanteissa sen että monesti minun 160 cm olemukseni ärsyttää vähemmän. Ja käskytys ja mahd. poistaminen sujuvat huomattavasti paljon helpommin, huom. tämä yleensä, poikkeuksiakin löytyy..
Ja ne huonot iskuyritykset ovat sitten asia erikseen.. :wall:

Periaatteessa on turha selittää tälleen mitään maahan vienneistä tai muista voimankäyttö otteista. Ei sitä voi harjoitella tai lukemalla oppia. Se pitää kokemuksen kautta tulla ne jutut mitkä sopivat itselleen parhaiten.

On Ihan eriasia harjoitella kaverin kanssa joka tietää mitä tuleman pitää, mut sitte ku joutuu painimaan amfetamiini hörhön kanssa, joka ei tunne kipua ja on yliluonnollisen vahva ni sit kyl tietää mitä se voimankäyttö rumimmillaan on.
Tietenkin harjoittelusta on hyötyä ja sitä kannattaa harjotella. En mä väitä et se olis turhaa. Mut kuiteski pointtina oli se et kokemuksen kautta tulee se osaaminen ja varmuus siihen touhuun. :worship:

InZane sanoi:
Periaatteessa on turha selittää tälleen mitään maahan vienneistä tai muista voimankäyttö otteista. Ei sitä voi harjoitella tai lukemalla oppia. Se pitää kokemuksen kautta tulla ne jutut mitkä sopivat itselleen parhaiten.

On Ihan eriasia harjoitella kaverin kanssa joka tietää mitä tuleman pitää, mut sitte ku joutuu painimaan amfetamiini hörhön kanssa, joka ei tunne kipua ja on yliluonnollisen vahva ni sit kyl tietää mitä se voimankäyttö rumimmillaan on.
Tietenkin harjoittelusta on hyötyä ja sitä kannattaa harjotella. En mä väitä et se olis turhaa. Mut kuiteski pointtina oli se et kokemuksen kautta tulee se osaaminen ja varmuus siihen touhuun. :worship:

Sitä kokemustako ei ole mahdollista saada harjoittelemalla? Tiedän, että harjoitustilanne ja voimankäyttötilanne ovat kaksi täysin eri asiaa, mutta tiedän myös senkin, että jostain se pohja ja ne tuhannet toistot on haettava. Töissä niitä tuhansia toistoja ei tule, ne tulevat harjoituksissa.

Se, että olet harjoitellut 440000 kertaa jotain liikettä se ei kerro vielä mitään muuta kuin sen, että pohjat pitäisi olla kunnossa. Tilanteessa nähdään sitten se, mitä voimaa käyttävä henkilö todellisuudessa osaa.

Sumu on aivan oikeessa. Eihän kehässäkään opi pärjäämään ellei ensin treenaa, treenaa lisää ja vielä vähän treenaa niitä perusjuttuja. Sitten sen jälkeen tulee loput. Kaikki ei kyllä silti pärjää vaikka kuinka treenaiskin.

Back
Ylös Bottom